2023-04-03, 06:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Jätte tack för du delat upp de
olika stegen, i de vidriga mordet
på Lotta.
Samt andra intressanta och lärorika länkar du delat med dig som
tillför och har tillfört tråden mycket.

Gammal men läsvärd artikel:

Så vackert gjort av
Carola med kärlek🙏

”Under tiden på sjukhuset spelade hennes systrar upp låten ”När löven faller” med Carola i hopp om att Lotta skulle vakna upp.

”Strax innan begravningen dök också Carola upp utanför domkyrkan och visade sin sympati för familjen och vännerna till Lotta, med många kramar och tårar.

Sedan framförde hon också den önskade melodin i domkyrkan under själva begravningsakten.”

http://www.gravplantering.se/en-vacker-ceremoni-lotta-rudholm/
Tack för länk!
Jag är inte nåt fan av Carola men just den låten är väldigt fin. Såg att den kom 2003, så den har nog med nåt förflutet att göra.
PL betydde väldigt mycket för henne men M blev den hon ville bilda familj med och uppenbart sörjde djupt att det blev slut.

Lotta:
" Han betyder galet mycke för mig.
Och han vet att jag ville ha framtid med honom med allt va de innebär. Vi mår båda väldigt dåligt."

... Vilket hennes väninna JK nog visste betydlig mer om väninnor emellan. Har för mig att det var hon som föreslog att M skulle komma till NIVA innan de stängde av respen, då familjen undrade.
Citera
2023-04-03, 07:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Men, det finns en anledning till att Martin sökte upp Lotta på Facebook. Med hjälp av det som hon signalerade där.
Vad signalerade Lotta där, när de var med i samma grupp om träning?

Dvs bortom alla duckface och annat du snackar om?

https://www.dagbladet.no/images/63780743.jpg?imageId=63780743&panow=0&panoh=0&pano x=0&panoy=0&heightw=34.560906515581&heighth=100&he ightx=0&heighty=0&width=1200&height=1200

https://nouwcdn.com/v103/u/63/2870063/96/202106231953427107.jpg?version=202007&width=1200
Citera
2023-04-03, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han kan inte ens bli far med den testosteronhalten i kroppen.
Att han skulle ha en gnutta självinsikt som psykopat och bry sig ger jag inte ett vitten för.

Hon har gjort slut och hon spelar med i sista omgången.
Exakt som det framgår från omgivningens vittnesmål, inkl sköterska, poliser, målsägandebiträde.

🛑Om att det är slut:

Lottas anteckningsbok:
13 maj "avsluta Martin"
14 maj "avsluta Martin"
16 maj "ringa brottsofferjouren"
17 maj "present Martin"
13-18 maj ytterligare anteckning "avsluta Martin"
25 maj "sjukskriven? Förlänga. Orkar inte."

Grannen TC berättar att sen mars har det varit flera högljudda bråk, ett 10-tal, men tyst de senaste 2 veckorna.

Martins polare FR säger att
Martin har inte "träffat Lotta på ett tag" och pratar om 2-3 veckor innan mordet.
Han uppfattar det som att de "inte var tillsammans mot slutet."

CG, som Lotta hyrde lgh av, frågar MJ den 25 maj när de sågs senast och det var för två veckor sen svarar han.

2 juni. CW, handläggare på frivården:
"Martin sa att han mådde dåligt och att han tagit droger och att det var på grund av att hans flickvän lämnat honom."

🛑Varav Lotta har gjort slut tidigare och han har blivit galen:

Grannen MN:
Han hade hört dunsar och gräl, troligen i april och en aggressiv mansröst.
Han hör därefter att Lotta "skrek i telefon och sa att nu är det slut och vi kan sluta med det här nu."

I april hade han " blivit galen och sagt att det är han som bestämmer när förhållandet ska avslutas." Berättat för Lottas väninna JK.

🛑Lotta ska försöka ta sig ur på egen hand:

25 maj är T*ony på BOSAM:
"Anncharlott avslutade samtalet med att hon skulle fixa det själv."

25 maj åker en patrull hem till Lotta på kvällen. De beskriver att hon upplevs besviken.
Hennes ärende hade hamnat mellan stolarna och inte fördelats under dagen och hon hade inte fått återkoppling.

Hon säger att Martin inte hört av sig.
Hon vill därför "ligga lågt och hoppas att allt ska passera och att Martin kanske gått vidare."

"Anncharlott är orolig hur Martin kommer reagera när han får kännedom om att en polisanmälan upprättats. "

Polis S*imon:
"När Anncharlott berättar om Martin får jag en känsla att hon är väldigt rädd för honom."

Polis P*eter:
"Anncharlott säger att hon vill vänta med att göra anmälan tills imorgon pga rädsla för den misstänkte.
Hon menar att Martin kanske kommer att sluta höra av sig."

Journalanteckning, SSK:
"Anncharlott hade sagt att han kunde smsa henne 24 gånger per dygn och att hon svarade.
L frågade varför hon svarade och hon vågade inte göra på annat sätt. "

" Hon ville hålla en låg profil för att minska att han skulle bli så arg."

"om hon höll en låg profil så skulle han hålla sig lugn."

Målsägandebiträde 27 maj:
"Hon sa att eftersom han har en ny kvinna kanske han lugnar ner sig."

JK:
" Jag sa till henne att hon kan inte ha en sån kille. Hon sa att hon vet om det men hon måste ta sig ur det på nåt snyggt sätt. "

"Lotta sa att hon kunde bara inte kapa för han var så aggressiv."

" Hon lät ganska uppgiven och sa att hon måste tänka ut nåt smart hur hon skulle göra för att komma ifrån honom."

CG:
Lotta sa "att det inte går och att hon inte kan vara tillsammans med honom. Hon sa hon måste göra slut med honom på ett bra sätt."

Väninnan AS:
"Anncharlott trodde han skulle ledsna på henne och lämna henne ifred."

"Hon sa att hon känt sig rädd men eftersom han inte hört av sig på ett tag så hade det lagt sig lite."

Journalanteckning 11 maj:
"Patienten är rädd för mannen, försöker hålla låg profil och vågar inte direkt säga att hon ej vill ha kontakt med honom."

🛑Varför har hon responderat på hans fortsatta kontakter när hon gjort slut?

För att hon vågade inte annat - för att han har hotat att döda hennes väninna, hund och släkt - vilket faller under olaga hot. För att "att framkalla allvarlig fruktan för annans säkerhet" enligt polis.

▪️Hotat att döda Ecco, hennes hund.
▪️Hotat Lotta att han ska döda Lottas väninna (20 maj).
▪️Hotat att döda hennes släkt.

Sjuksköterska:
"Sa hon någon gång att hon fruktade för sitt liv?
L säger att hon inte sa det rakt ut. Men han hade hotat att döda hennes hund till och med.
Hennes vänner blev med hotade. "

De pratade om hon skulle åka upp till Härnösand skulle han ha full koll på vart hennes familj bor.
Rudholm är ett ovanligt namn och han skulle säkert kolla upp det."

För övrigt har hon "varit tvungen att sitta som en hund nedanför honom när han spottade på henne" vilket Lotta berättade för PL strax innan hon blev ihjälslagen.

Om nu Lotta i huvudsak är rädd för att han ska döda hennes väninna, hund, mor, syskon, syskonbarn som hon nästintill såg som sina egna - är det då ens rimligt att tro att Lotta skulle vilja ha ett barn i närheten av den här galningen?

Ville hon ha barn?
Ja, hon ville ha barn med sitt ex PL, men hunden fick bli deras barn.
10-årigt samboförhållande.

Hon ville bilda familj med M, som hon levt i ett särbo/samboförhållande i 8 år och hamnade i kris då han var otrogen.

Hon var otroligt stressad över detta. Det ses att hon hade Endomitros via obduktionsutlåtande, vilket mycket möjligt är orsak till hennes barnlöshet.

Sen kliver den förstående, barnälskande MJ in på arenan som vill bli pappa.

Vill hon ha barn med MJ?
Tar det med versaler den hör gången.

JA. INITIALT. NÄR HON VAR MANIPULERAD OCH TRODDE HAN VAR SÅ SCHYSST SOM HAN UTGAV SIG FÖR ATT VARA.

JA. FORTFARANDE EFTER VÅLD MOT INREDNING OCH ATT KASTA GLAS.

DET HÄNDER DOCK NÅT EFTER VÅLD I BÖRJAN PÅ APRIL. HON SÄNDER BILDER, NAMN OCH TELEFONNR PÅ VEM HAN ÄR TILL TRE VÄNINNOR.

FÖRSÖKER HAN MANIPULERA HENNE EFTER DETTA?
GARANTERAT. HON ÄR KÄR OCH VACKLANDE OCH INNE I DEN DESTRUKTIVA SPIRALEN.

VILL HON HA BARN MOT SLUTET?
GARANTERAT INTE OM MAN LÄSER FUP I SIN HELHET.

Om du nu citerar mig och undrar över något kan du ju hålla dig till ämnet? Dina maniska noveller med OT och lösryckta citat har inget med mitt påstående att göra. Så långt och osammanhängande och koleriskt gapande med stora bokstäver som avslut.

Dra inte in mig i hjärnspökeskarusellen, tack.
Citera
2023-04-03, 10:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Om du nu citerar mig och undrar över något kan du ju hålla dig till ämnet? Dina maniska noveller med OT och lösryckta citat har inget med mitt påstående att göra. Så långt och osammanhängande och koleriskt gapande med stora bokstäver som avslut.

Dra inte in mig i hjärnspökeskarusellen, tack.

Förväntat svar då argumenten tar slut.

Detta är citat för att visa vad jag talar om.

Det stärker min åsikt till skillnad från att pladdra fritt om att han har psykoser, inte är psykopat och annat smått och gott.

Läs FUP och sluta cherrypickande ur ditt huvud.
Citera
2023-04-03, 10:16
Medlem
Citat:
Vad signalerade Lotta där, när de var med i samma grupp om träning?

Dvs bortom alla duckface och annat du snackar om?

https://www.dagbladet.no/images/63780743.jpg?imageId=63780743&panow=0&panoh=0&pano x=0&panoy=0&heightw=34.560906515581&heighth=100&he ightx=0&heighty=0&width=1200&height=1200

https://nouwcdn.com/v103/u/63/2870063/96/202106231953427107.jpg?version=202007&width=1200

Är det där vad hon hade på Facebook? Eller vad är din poäng?
Citera
2023-04-03, 10:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Är det där vad hon hade på Facebook? Eller vad är din poäng?
Vad är din poäng var frågan.
Jag undrade vad hon signalerade på träningsgruppen inkl sin fb.
Citat:
Men, det finns en anledning till att Martin sökte upp Lotta på Facebook. Med hjälp av det som hon signalerade där.
Citera
2023-04-03, 10:22
Medlem
Citat:

Förväntat svar då argumenten tar slut.

Detta är citat för att visa vad jag talar om.

Det stärker min åsikt till skillnad från att pladdra fritt om att han har psykoser, inte är psykopat och annat smått och gott.

Läs FUP och sluta cherrypickande ur ditt huvud.

Nej, hela galna harangen var totalt ovidkommande det du citerade bortsett första meningen.
Du fattar ju själv att ingen orkar läsa och börjar skrika sista meningarna. Hysterisk retorik.
Citera
2023-04-03, 10:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Nej, hela galna harangen var totalt ovidkommande det du citerade bortsett första meningen.
Du fattar ju själv att ingen orkar läsa och börjar skrika sista meningarna. Hysterisk retorik.
Folk läser. De läser mina sammanfattningar om Lotta och de läser hur psykopaten Martin är manipulativ.

Det är inte ovidkommande alls när det kommer till barnfrågan och hur han likt en kameleont susar in på detta område.
... Efter att han framställt sig som en god vän, en god lyssnare och så förstående.

Det kallas spegling.
Citera
2023-04-03, 10:30
Medlem
Citat:
Vad är din poäng var frågan.
Jag undrade vad hon signalerade på träningsgruppen inkl sin fb.

I kontexten att man väljer vad man vill signalera via hur man presenterar sig på sociala medier, utseende, klädstil etc.
Och det plockade Martin upp på. Det är fakta.

Och jag tror inte bilderna som släpptes till pressen var direkt representativa för hennes Facebook-innehåll?

Vi vet att bägge betedde sig som tioåringar i sina bråk kring varandras Facebook.
Citera
2023-04-03, 10:31
Medlem
develis avatar
Citat:
I kontexten att man väljer vad man vill signalera via hur man presenterar sig på sociala medier, utseende, klädstil etc.
Och det plockade Martin upp på. Det är fakta.

Och jag tror inte bilderna som släpptes till pressen var direkt representativa för hennes Facebook-innehåll?

Vi vet att bägge betedde sig som tioåringar i sina bråk kring varandras Facebook.
Dessa bilder fanns på Lottas fb.

Du har alltså ingen aning utan sitter och cherrypickar ur frontalloben?

Lotta såg bra ut. Det var vad MJ noterade.
Sen ville han bli vän och sen körde han psykopatversionen.
Senast redigerad av develi 2023-04-03 kl. 10:40.
Citera
2023-04-03, 10:35
Medlem
Citat:
Folk läser. De läser mina sammanfattningar om Lotta och de läser hur psykopaten Martin är manipulativ.

Det är inte ovidkommande alls när det kommer till barnfrågan och hur han likt en kameleont susar in på detta område.
... Efter att han framställt sig som en god vän, en god lyssnare och så förstående.

Det kallas spegling.

Jag tog upp det han talade om med Angelica. Det är ju ingen spegling av Lotta.

Och det är Lotta som tjatar om barn, inte Martin, det har du och hennes omgivning påtalat. Ja, till och med använt som argument till att hon fortsatte träffa Martin. Som sagt.
Men du vill säkert diskutera mot dig själv igen?
Citera
2023-04-03, 10:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag tog upp det han talade om med Angelica. Det är ju ingen spegling av Lotta.

Och det är Lotta som tjatar om barn, inte Martin, det har du och hennes omgivning påtalat. Ja, till och med använt som argument till att hon fortsatte träffa Martin. Som sagt.
Men du vill säkert diskutera mot dig själv igen?
MJ vet att han inte kunde få barn på så hög testohalt.

Han är öht inte nån insiktsfull person som bryr sig om andra. Han är psykopat och han har manipulerat skiten ur A*ngelica likaväl.

Det sitter i ett sammanhang.

Det är just exakt det du skriver som är så urbota dumt resonemang - att det är Lotta som tog upp det, att Lotta tjatar - när det kommer till en psykopat.

För övrigt tar MJ upp detta själv till Lotta likaväl.

Skrev nyss om följande. Till Merwinna.

"Det finns ingen som beskriver det Manipulativa beteendet så kort och koncist som psykopaten Charles Manson.

... Och nej. Jag jämför dem inte. Jag likställer inte MJ och CM, bäst att tillägga.

"I looked at what they wanted to see.
And I became that."
Senast redigerad av develi 2023-04-03 kl. 10:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in