2023-04-02, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Har du helt missat inläggen från ”Merwinna”, (Peter Madsens största fan) härinne?
Att citera allt hon skrivit om Martin och Lottas utseende dom senaste sidorna hade liksom tagit för mycket plats.

Jag pratade inte heller om Martins beteende, eller Martins val av kläder, utan hans faktiska fysiska utseende vilket jag tyckte att jag la fram ganska klart?

I det andra exemplet jag tog upp ser gärningsmannen ut som Martins direkta motpol (rent fysiskt), men han kunde mörda ändå.
Dom hade bägge två ett gediget register av våld, missbruk och erfarenhet av att vara inlåsta i bagaget trots sina olikheter i frisyr/kropp osv.

Går man då på Merwinnas inlägg torde detta sig helt omöjligt att han skulle mörda eftersom både han och systern är totalt olika Martin och Lotta utseendemässigt, dom ser/såg ju nämligen helt ”alldagliga” ut.

Själv blir jag inte direkt påverkad av någons klädval (vad menar du med ”huligankläder” btw?), och har aldrig heller blivit rädd för någon utifrån vad personen har på sig.

Orkar inte lägga ner mer tid på att diskutera detta mer, har sagt min synpunkt och tycker jag gör det ganska tydligt vad jag vill ha sagt.

Öh? Nej, du har börjat dribbla om andra personer, trådar och skribenter, inte svarat på min fråga.

"Min poäng var dock att bara för att en kille har ett utseende som Martin kommer han troligtvis alltså slå ihjäl mig (som råkar vara just blond, tatuerad, mån om mitt yttre osv) för att jag ser ut på ett visst vis?
Så framställs det här i tråden.
Som om att utseendet är själva anledningen till mordet."

Vem för det resonemanget "i tråden"? Vem är det egentligen du har en "poäng" för?

Resten kan du väl bara sluta att relativisera? Det är en jävla skillnad på att ha "ACAB" tatuerat i ansiktet eller väl synligt och en old school asiatisk fisk på axeln. Det är en jävla skillnad att träna för hälsans skull och pumpa anabola. Det är en stor skillnad på att träna för att orka och skaffa solariebränna och botox.

Men poängen är att det går inte att missa vem Martin är för att han signalerar och berättar det själv. Det är inte samma sak som att alla män med tatueringar som kör crossfit är mördare, eller att man blir offer om man skaffar duck lips.

Men, det finns en anledning till att Martin sökte upp Lotta på Facebook. Med hjälp av det som hon signalerade där.

(Huligankläder = Vissa specifika märken och/eller accessoarer som visar att du identifierar dig som huligan. Det vill säga att din livsstil är våldsam och att du vill misshandla andra för att de hejar på ett annat lag.)

Som sagt: Det enda Martin ville signalera via utseende, ord och handling var just hot.
Citera
2023-04-03, 00:19
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Alltså dina fördomar om folks utseende är rent av äckligt att läsa!

Det finns nämligen även ”städade” människor med tatueringar, som gillar träna, som bryr sig om sitt yttre (smink/botox/silikon whatever), som är blonda, som har bra jobb och allt vad du nu verkar ha väldiga problem med!

Som om Lotta och Martin var/är dom enda som har ”den typen” av utseende du verkar reta dig på och som om det är en anledning till att man blir mördare/mördad?! Utseendet?

Nånting inom dig bara skriker missnöje med dig själv väldigt, väldigt tydligt.
Och dina långa utlägg om det här i tråden gör att du är omöjlig att ta på allvar.

Fast jag skrev ju att vettiga personer också kan vara tatuerade - de ser det som ett slags konst (även om jag själv inte kan se tatueringar som konst, hur tekniskt välgjorda de än är, så kan jag respektera att andra kan det). Men att de då väljer att ha tatueringarna på ställen på kroppen, som döljs även av sådan sommarklädsel som man kan ha på kontor. Alltså kortärmad skjorta/ blus med någon knapp uppknäppt i halsen, och knälång kjol respektive långa shorts. Tatueringarna blir en hemlighet som man bara visar för partner och nära vänner, eller i nöjeslivet. Chefen och arbetskamraterna - för att inte tala om kunder, leverantörer, affärskontakter - anar aldrig ens att de finns där, bakom den propra klädseln. (Fast även då kan det bli problem, om chefen plötsligt kommer på att det ska vara kick-off med någon badaktivitet eller bastubad.)

När det gäller färgat hår och kläder, så ger detta också signaler till omgivningen. Det är ju därför man använder olika medel för att förändra sitt naturliga utseende - för att ge vissa signaler, för att attrahera en viss grupp. Ingen kan ha missat att ett helblonderat hår ger signalen "jag är sexig, sexuellt utlevande och tillgänglig". Så har det varit sedan Marilyn Monroe. Och samma gäller naturligtvis utstyrslar där mycket av brösten och låren syns. Silikonbröst är ett extremt uttryck för denna kvinnotyp. (Såvida kvinnan inte var helt eller nästan helt plattbröstad innan, det kan ju hända om man måste operera bort brösten på grund av att man bär på genen för ärftlig bröstcancer t.ex.; då kan jag förstå att man väljer att sätta in lagom stora protester - inte minst för att damkläder faller bättre om det finns lite bröst, de är ju sydda för att det ska finnas det.)

En vänsterkvinna däremot, som vill visa att hon inte bryr sig om att vara sexig för män, för att hon föredrar andra kvinnor eller "kvinnor kan själv" - kan i stället välja att tona ner sin naturliga kvinnliga dragningskraft helt och hållet. Hon tillåter sig att bli tjock och plufsig, hon har på sig mysbyxor och träningsoverallsjackor som inte visar den kvinnliga figuren, hon klipper håret kort och ojämnt och färgar det blått, grönt eller rosa, och hon sätter en ful nosring i näsan + ett par ytterligare metallpluppar i ansiktet, och kanske till och med en säkerhetsnål i mungipan. På så sätt slipper hon garanterat uppvaktning från män.
Citera
2023-04-03, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast jag skrev ju att vettiga personer också kan vara tatuerade - de ser det som ett slags konst (även om jag själv inte kan se tatueringar som konst, hur tekniskt välgjorda de än är, så kan jag respektera att andra kan det). Men att de då väljer att ha tatueringarna på ställen på kroppen, som döljs även av sådan sommarklädsel som man kan ha på kontor. Alltså kortärmad skjorta/ blus med någon knapp uppknäppt i halsen, och knälång kjol respektive långa shorts. Tatueringarna blir en hemlighet som man bara visar för partner och nära vänner, eller i nöjeslivet. Chefen och arbetskamraterna - för att inte tala om kunder, leverantörer, affärskontakter - anar aldrig ens att de finns där, bakom den propra klädseln. (Fast även då kan det bli problem, om chefen plötsligt kommer på att det ska vara kick-off med någon badaktivitet eller bastubad.)

När det gäller färgat hår och kläder, så ger detta också signaler till omgivningen. Det är ju därför man använder olika medel för att förändra sitt naturliga utseende - för att ge vissa signaler, för att attrahera en viss grupp. Ingen kan ha missat att ett helblonderat hår ger signalen "jag är sexig, sexuellt utlevande och tillgänglig". Så har det varit sedan Marilyn Monroe. Och samma gäller naturligtvis utstyrslar där mycket av brösten och låren syns. Silikonbröst är ett extremt uttryck för denna kvinnotyp. (Såvida kvinnan inte var helt eller nästan helt plattbröstad innan, det kan ju hända om man måste operera bort brösten på grund av att man bär på genen för ärftlig bröstcancer t.ex.; då kan jag förstå att man väljer att sätta in lagom stora protester - inte minst för att damkläder faller bättre om det finns lite bröst, de är ju sydda för att det ska finnas det.)

En vänsterkvinna däremot, som vill visa att hon inte bryr sig om att vara sexig för män, för att hon föredrar andra kvinnor eller "kvinnor kan själv" - kan i stället välja att tona ner sin naturliga kvinnliga dragningskraft helt och hållet. Hon tillåter sig att bli tjock och plufsig, hon har på sig mysbyxor och träningsoverallsjackor som inte visar den kvinnliga figuren, hon klipper håret kort och ojämnt och färgar det blått, grönt eller rosa, och hon sätter en ful nosring i näsan + ett par ytterligare metallpluppar i ansiktet, och kanske till och med en säkerhetsnål i mungipan. På så sätt slipper hon garanterat uppvaktning från män.
Lite O.T men ändock inte läste att lotta hade en Briard jag har haft 3stycken Någon som vet hur det gick för hunden? Försvarade den Lotta? var den inte hemma när hon vart Mördad? Briard kallas för den "tysta vaktaren" borde kunna gått till försvar om den inte var instängd
Citera
2023-04-03, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filip60
Lite O.T men ändock inte läste att lotta hade en Briard jag har haft 3stycken Någon som vet hur det gick för hunden? Försvarade den Lotta? var den inte hemma när hon vart Mördad? Briard kallas för den "tysta vaktaren" borde kunna gått till försvar om den inte var instängd

Bra fråga. Tror inte den var hemma vid mordtillfället. Och därefter blev inte så intressant i efterspelet.

Den var sannolikt hos husse Per. Kanske den sorgligaste karaktären i dramat. Han ”väntade” alltså troget i åtta(?) år på att Lotta skulle komma tillbaks som hon sagt.
Och mötes av en parad av snubbar i olika typer av förhållanden. På tal om att manipulera människor.
Senast redigerad av kvadratiskcirkel 2023-04-03 kl. 00:39.
Citera
2023-04-03, 00:35
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Givetvis har jag fördomar, det har väl alla mer eller mindre, nekar man till det så ljuger man.

Min poäng var dock att bara för att en kille har ett utseende som Martin kommer han troligtvis alltså slå ihjäl mig (som råkar vara just blond, tatuerad, mån om mitt yttre osv) för att jag ser ut på ett visst vis?
Så framställs det här i tråden.
Som om att utseendet är själva anledningen till mordet.

I så fall skulle jag alltså behöva gå omkring och vara livrädd varenda dag här hemma för att min man (som är tatuerad, tränad osv men med skillnaden att han har ett toppjobb han jobbat och slitit sig till halva sitt liv) skulle ha ihjäl mig pga mitt utseende?

Eller för den delen folk i vår bekantskapskrets/kollegor där en del (utseende till ”trots”) är fullkomligt normala människor.

Fattar du nu vad jag menar?

Givetvis har folk fördomar, men det händer lika ofta att fula/tjocka/otatuerade/whatever mördar och mördas.
Men här är det fråga om rena påhopp på främst Lotta, att hon skulle bli mördad i princip för att hon råkar ha silikontuttar och vara blond, av en tatuerad och rakad man är ruggigt att läsa.

Skulle alla inlåsta mördare/våldtäktsmän/kvinnomisshandlare se ut som Martin gör då eller?
Och alla mördade kvinnor som Lotta?
I denna tråden låter det som inget annat än ren och skär avundsjuka när man läser vissa inlägg där Lottas utseende beskrivs, ner till t.o.m. vilken sorts skor hon väljer att ha på sig.

I tråden om psykfallet som högg ihjäl sin egen syster (och hennes ena unge) exempelvis (Maj 2022) har jag hittills inte sett att deras utseende beskrivs på detta viset, eller för den delen skulle ligga till grund för mordet?
Även han hade tidigare varit våldsam (bla knivhuggit sin egen mor i halsen), inlåst på psyk, misshandlat folk, och var missbrukare.

Vilken sorts skor hans syster brukade bära tror jag knappast diskuterades där?

Följer tråden till och från, men på sistone är det bara drygt att läsa detta dravel.
Och jag antar att jag även måste tillägga att jag försvarar absolut inte det Martin gjorde, han är ett jävla as och borde aldrig få komma ut.
Men att påstå att allt detta hände pga hur dom ser ut och älta det i var och vartannat inlägg, det är bara löjligt.

Det rör sig ju om livserfarenheter och sannolikhetskalkyler. I min erfarenhet kan man väldigt ofta - men inte alltid - känna igen olika typer vid första ögonkastet. Och jag brukar så gott som alltid ha rätt.

I fråga om mannen som dödade sin syster och systerson, så handlade det om psykisk sjukdom hos gärningsmannen. Psykisk sjukdom - som t.ex. får personen att höra en inre röst som säger åt dem att mörda - kan drabba vem som helst, det sitter oftast i generna. Så där spelar det ingen roll vilken "typ" han var innan, och offrets kläder o.s.v. spelar förstås ingen roll heller. Det finns psykiskt sjuka förövare som har hört en röst som säger, att dom ska gå ut och döda första människa dom möter. Så var det med dubbelmördaren i Linköping. Du blandar äpplen och päron. (Men om psykosen är drogutlöst, så är chansen stor att personen har det typiska missbrukarutseendet inklusive tattisar, såklart.)

Och sedan när det gäller relationsvåld, så ÄR det ofta så att paret har supit och knarkat tillsammans mellan misshandelstillfällena. Tidningarna tiger ihjäl detta faktum: de målar alltid upp en bild av den misshandlade kvinnan som en ängel, en helylletjej, nästan en nunna. Antar att det är en feministisk grej. Observera att jag för den skull INTE har sagt att "kärringar förtjänar det stryk dom får", som vissa män tycker. Men alla fakta ska upp på bordet - dessa kvnnor har oftast haft ett val, men de har valt en man som de har kunnat supa och knarka tillsammans med, och på det följer naturligtvis risker. På samma sätt som om man ger sig in med någon för att utöva sado-masochism. Om det då kommer en dag när karl'n inte längre bryr sig om stoppordet, så får man liksom lite skylla sig lite själv... Kloka kvinnor börjar aldrig med sådant.

Sedan KAN en psykisk sjukdom hos mannen komma smygande, trots att kvinnan inte anat något innan. Mannen kan även ha någon perversion som inte syns utanpå, utan som han släpper fram först när han har kvinnan i sitt våld. Men det är YTTERST sällsynt. De kvinnorna har naturligtvis inte sig själva att skylla, inte på något sätt. Samma gäller om kvinnan har anat oråd, men blivit bortgift av sin manlige förmyndare i alla fall - något som tyvärr förekommer på svensk mark numera.

Citat:
Ursprungligen postat av DARYL
Fördomar och att agera enligt dem kan rädda ditt liv! Trust me on this one!

När en "nigeriansk prins" ber dig om pengar för att kunna ge dig sitt stora arv, hur agerar du på det? Du har väl inga fördomar mot nigerianska prinsar?

Precis. De nigerianska romansbedrägerierna är ett annat bra exempel, jag har roat mig med att följa en Youtube-serie om det ämnet på sista tiden (Catfished/Social scamfish). Det finns paralleller, som att dessa kvinnor som blir frånlurade sitt livs besparingar (eller hela arvet efter maken), bortser från röda flaggor, som alla vi andra märker direkt, när vi kontaktas av dessa scammers på sociala media (vilket sker hela tiden). Det stämmer inte att bedragarna är så skickliga att vem som helst kan bli lurad (som programledarna alltid säger för att trösta kvinnorna), utan vi andra avslöjar dem vid bara en blick på profilen.

Det är alltid en supersnygg, vältränad man, han har alltid ett typiskt manligt yrke som pilot, ingenjör eller militär (bedragarna vet att kvinnor tycker att det är attraktivt och "pålitligt"), han är änkeman (för att det inte ska finnas någon nosig exfru som kommer och lägger sig i), han har ofta ett barn men inte fler (som sagt - det får inte finnas för mycket bagage) och barnet befinner sig alltid på en internatskola (så att offret ska veta att hon inte förväntas ta hand om barnet). Och till detta finns det nästan inga vänner, kontot är nystartat, bilderna är gillade av några få svarta människor som uppenbarligen befinner sig i Afrika, engelskan (eller tyskan eller svenskan) är dålig, med misstag som en riktig amerikan, tysk etc. inte skulle göra, och särskilt inte en ingenjör, hög militär, läkare o.s.v..

Nej, vem som helst skulle inte gå på det här och skänka bort sin förmögenhet över nätet utan att ha kollat upp någonting, och vem som helst skulle inte ha följt med Martin Jonsson hem från krogen...
Senast redigerad av Merwinna 2023-04-03 kl. 01:07.
Citera
2023-04-03, 04:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Det framkommer även att han inser att han inte borde bli pappa i dåvarande livssituation.

Att Lotta ville ha barn väldigt gärna har du ju själv påtalat och några har nämnt hennes "biologiska klocka" som ett led i varför hon ger sig i kast med Martin och skriver om gemensamma barn och framtid intill de absolut sista dagarna.
Han kan inte ens bli far med den testosteronhalten i kroppen.
Att han skulle ha en gnutta självinsikt som psykopat och bry sig ger jag inte ett vitten för.

Hon har gjort slut och hon spelar med i sista omgången.
Exakt som det framgår från omgivningens vittnesmål, inkl sköterska, poliser, målsägandebiträde.

🛑Om att det är slut:

Lottas anteckningsbok:
13 maj "avsluta Martin"
14 maj "avsluta Martin"
16 maj "ringa brottsofferjouren"
17 maj "present Martin"
13-18 maj ytterligare anteckning "avsluta Martin"
25 maj "sjukskriven? Förlänga. Orkar inte."

Grannen TC berättar att sen mars har det varit flera högljudda bråk, ett 10-tal, men tyst de senaste 2 veckorna.

Martins polare FR säger att
Martin har inte "träffat Lotta på ett tag" och pratar om 2-3 veckor innan mordet.
Han uppfattar det som att de "inte var tillsammans mot slutet."

CG, som Lotta hyrde lgh av, frågar MJ den 25 maj när de sågs senast och det var för två veckor sen svarar han.

2 juni. CW, handläggare på frivården:
"Martin sa att han mådde dåligt och att han tagit droger och att det var på grund av att hans flickvän lämnat honom."

🛑Varav Lotta har gjort slut tidigare och han har blivit galen:

Grannen MN:
Han hade hört dunsar och gräl, troligen i april och en aggressiv mansröst.
Han hör därefter att Lotta "skrek i telefon och sa att nu är det slut och vi kan sluta med det här nu."

I april hade han " blivit galen och sagt att det är han som bestämmer när förhållandet ska avslutas." Berättat för Lottas väninna JK.

🛑Lotta ska försöka ta sig ur på egen hand:

25 maj är T*ony på BOSAM:
"Anncharlott avslutade samtalet med att hon skulle fixa det själv."

25 maj åker en patrull hem till Lotta på kvällen. De beskriver att hon upplevs besviken.
Hennes ärende hade hamnat mellan stolarna och inte fördelats under dagen och hon hade inte fått återkoppling.

Hon säger att Martin inte hört av sig.
Hon vill därför "ligga lågt och hoppas att allt ska passera och att Martin kanske gått vidare."

"Anncharlott är orolig hur Martin kommer reagera när han får kännedom om att en polisanmälan upprättats. "

Polis S*imon:
"När Anncharlott berättar om Martin får jag en känsla att hon är väldigt rädd för honom."

Polis P*eter:
"Anncharlott säger att hon vill vänta med att göra anmälan tills imorgon pga rädsla för den misstänkte.
Hon menar att Martin kanske kommer att sluta höra av sig."

Journalanteckning, SSK:
"Anncharlott hade sagt att han kunde smsa henne 24 gånger per dygn och att hon svarade.
L frågade varför hon svarade och hon vågade inte göra på annat sätt. "

" Hon ville hålla en låg profil för att minska att han skulle bli så arg."

"om hon höll en låg profil så skulle han hålla sig lugn."

Målsägandebiträde 27 maj:
"Hon sa att eftersom han har en ny kvinna kanske han lugnar ner sig."

JK:
" Jag sa till henne att hon kan inte ha en sån kille. Hon sa att hon vet om det men hon måste ta sig ur det på nåt snyggt sätt. "

"Lotta sa att hon kunde bara inte kapa för han var så aggressiv."

" Hon lät ganska uppgiven och sa att hon måste tänka ut nåt smart hur hon skulle göra för att komma ifrån honom."

CG:
Lotta sa "att det inte går och att hon inte kan vara tillsammans med honom. Hon sa hon måste göra slut med honom på ett bra sätt."

Väninnan AS:
"Anncharlott trodde han skulle ledsna på henne och lämna henne ifred."

"Hon sa att hon känt sig rädd men eftersom han inte hört av sig på ett tag så hade det lagt sig lite."

Journalanteckning 11 maj:
"Patienten är rädd för mannen, försöker hålla låg profil och vågar inte direkt säga att hon ej vill ha kontakt med honom."

🛑Varför har hon responderat på hans fortsatta kontakter när hon gjort slut?

För att hon vågade inte annat - för att han har hotat att döda hennes väninna, hund och släkt - vilket faller under olaga hot. För att "att framkalla allvarlig fruktan för annans säkerhet" enligt polis.

▪️Hotat att döda Ecco, hennes hund.
▪️Hotat Lotta att han ska döda Lottas väninna (20 maj).
▪️Hotat att döda hennes släkt.

Sjuksköterska:
"Sa hon någon gång att hon fruktade för sitt liv?
L säger att hon inte sa det rakt ut. Men han hade hotat att döda hennes hund till och med.
Hennes vänner blev med hotade. "

De pratade om hon skulle åka upp till Härnösand skulle han ha full koll på vart hennes familj bor.
Rudholm är ett ovanligt namn och han skulle säkert kolla upp det."

För övrigt har hon "varit tvungen att sitta som en hund nedanför honom när han spottade på henne" vilket Lotta berättade för PL strax innan hon blev ihjälslagen.

Om nu Lotta i huvudsak är rädd för att han ska döda hennes väninna, hund, mor, syskon, syskonbarn som hon nästintill såg som sina egna - är det då ens rimligt att tro att Lotta skulle vilja ha ett barn i närheten av den här galningen?

Ville hon ha barn?
Ja, hon ville ha barn med sitt ex PL, men hunden fick bli deras barn.
10-årigt samboförhållande.

Hon ville bilda familj med M, som hon levt i ett särbo/samboförhållande i 8 år och hamnade i kris då han var otrogen.

Hon var otroligt stressad över detta. Det ses att hon hade Endomitros via obduktionsutlåtande, vilket mycket möjligt är orsak till hennes barnlöshet.

Sen kliver den förstående, barnälskande MJ in på arenan som vill bli pappa.

Vill hon ha barn med MJ?
Tar det med versaler den hör gången.

JA. INITIALT. NÄR HON VAR MANIPULERAD OCH TRODDE HAN VAR SÅ SCHYSST SOM HAN UTGAV SIG FÖR ATT VARA.

JA. FORTFARANDE EFTER VÅLD MOT INREDNING OCH ATT KASTA GLAS.

DET HÄNDER DOCK NÅT EFTER VÅLD I BÖRJAN PÅ APRIL. HON SÄNDER BILDER, NAMN OCH TELEFONNR PÅ VEM HAN ÄR TILL TRE VÄNINNOR.

FÖRSÖKER HAN MANIPULERA HENNE EFTER DETTA?
GARANTERAT. HON ÄR KÄR OCH VACKLANDE OCH INNE I DEN DESTRUKTIVA SPIRALEN.

VILL HON HA BARN MOT SLUTET?
GARANTERAT INTE OM MAN LÄSER FUP I SIN HELHET.
Senast redigerad av develi 2023-04-03 kl. 05:00.
Citera
2023-04-03, 04:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Håller med, DET finns det nog ingen som tänker.
Blev det nåt jävla bättre tyckte du?

Du har ansett att det nog var lika bra att hon dog. Det är tillräckligt illa och berör empati, ett område som tycks vara ytterst problematiskt för din del.
Citat:
Det här är säkert en förbjuden tanke, men det kanske var lika bra att det gick som det gick?
För övrigt pratar du emot dig själv angående ditt OBS:
Citat:
Jag kan faktiskt förstå äldre tiders synsätt, där man tvångssteriliserade problemmänniskor, och flyttade de barn de redan hade till skötsamma adoptivfamiljer. (OBS jag säger inte att man ska göra så - det går nog inte i ett demokratiskt samhälle.)
Det är snarare exakt vad du säger:
Citat:
Lotta var ett typexempel på en kvinna, som borde ha sterliserats tidigt i livet, om lagstiftningen hade medgett det.
Senast redigerad av develi 2023-04-03 kl. 05:02.
Citera
2023-04-03, 05:01
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Blev det nåt jävla bättre tyckte du?

Du har ansett att det nog var lika bra att hon dog. Det är tillräckligt illa och berör empati, ett område som tycks vara problematiskt för del.

För övrigt pratar du emot dig själv.

Det är snarare exakt vad du säger:

Fast det där handlade ju om ifall de skulle ha fått ett barn, inget annat. Det var bättre att Lotta dog, än att ett barn hade plågats till döds i den familjen - om man måste välja mellan dom två händelserna. MJ skulle aldrig ha tålt att bli åsidosatt för ett barns skull, ens om det var hans eget. Han skulle ha slängt det i väggen. Eller kanske sparkat ihjäl det redan i Lottas mage, för att det var i vägen för deras sexliv och festande och träning. Eller så hade det dött av vanvård, när båda föräldrarna var i ett drogrus i flera dagar och glömde bort tiden. Sådant händer ofta i missbrukarfamiljer (fast i Sverige hinner soc ofta omhänderta barnet innan).

Något av ovanstående hade med största sannolikhet hänt, om Lotta blivit gravid. Tycker du själv att det var smart av Lotta, att planera barn med en sådan som Martin? Men att spekulera på det här sättet är meningslöst - nu hann det ju inte bli något barn. Och du letar bara upp gamla inlägg för att ställa till bråk här. Har du inget annat att göra med din tid?
Senast redigerad av Merwinna 2023-04-03 kl. 05:04.
Citera
2023-04-03, 05:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Fast det där handlade ju om ifall de skulle ha fått ett barn, inget annat. Det var bättre att Lotta dog, än att ett barn hade plågats till döds i den familjen - om man måste välja mellan dom två händelserna. MJ skulle aldrig ha tålt att bli åsidosatt för ett barns skull, ens om det var hans eget. Han skulle ha slängt det i väggen. Eller kanske sparkat ihjäl det redan i Lottasa mage, för att det var i vägen för deras sexliv och festande och träning. Eller så hade det dött av vanvård, när båda föräldrarna var i ett drogrus i flera dagar och glömde bort tiden. Sådant händer ofta i missbrukarfamiljer (fast i Sverige hinner soc ofta omhänderta barnet innan).

Tycker du själv att det var smart av Lotta, att planera barn med en sådan som Martin?

Något av ovanstående hade med största sannolikhet hänt, om Lotta blivit gravid. Men att spekulera på det här sättet är meningslöst - nu hann det ju inte bli något barn. Och du letar bara upp gamla inlägg för att ställa till bråk här. Har du inget annat att göra med din tid?
Nu ska du begripa följande.

Du har insinuerat att det var lika bra att hon dog.

Du har uppgett att Lotta tolkas som en problemmänniska och jämfört med de vidriga tvångssteriliseringar som utfördes förr.
Likt i nazisternas anda för att folk begrep inte bättre på den tiden om rasbiologi.

Du har angett att det vore bra om hon tvångssteriliserats. Om nu bara lagarna tillåtit.

Detta är maximerat empatistört. Att ens resonera i dessa termer och säger mer om dig i dagsläget än 40-talets förlegade forskning och likaså om Lotta.

Du kan inte gömma dig bakom nåt rädda-eventuella-barn dravel.
Senast redigerad av develi 2023-04-03 kl. 05:11.
Citera
2023-04-03, 05:15
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nu ska du begripa följande.

Du har insinuerat att det var lika bra att hon dog.

Du har uppgett att Lotta tolkas som en problemmänniska och jämfört med de vidriga tvångssteriliseringar som utfördes förr.
Likt i nazisternas anda för att folk begrep inte bättre på den tiden om rasbiologi.

Du har angett att det vore bra om hon tvångssteriliserats. Om nu lagarna tillåtit.

Detta är maximerat empstistört. Att ens resonera i dessa termer och säger mer om dig i dagsläget än 40-talets förlegade forskning och likaså om Lotta.

Fast du hade inte heller velat bli återfödd (om vi för ögonblicket ponerar att det finns något sådant som återfödsel) i en familj där mamman var som Lotta och pappan som Martin, eller hur..?

Och jag har ju också sagt, att jag inser att man inte kan tvångssterilisera människor i civiliserade länder. MEN jag har också sagt, att i och med de steriliseringslagar vi hade tidigare, och som fördömts så starkt de senaste deceinnerna, så var det många barn som slapp att födas till ett kort liv i lidande och misär. Det ska man inte bortse ifrån. Det var bättre för många av de barnen att de slapp bli till.

Idag kan man inte göra så, och därför måste i stället myndigheterna vara på tårna. Men om en kvinna väljer att inte gå till MVC (vilket är vanligt i dessa fall, för kvinnan är rädd att få frågor om blåmärken och strypmärken och sår), så vet inte ens någon myndighet om att hon är gravid. Vissa MVC har infört ett obligatoriskt enskilt besök där pappan inte får vara med, för att kvinnan ska kunna be om hjälp om det är så. Men som sagt - det förutsätter att mannen släpper ut henne ur bostaden, så att hon kan gå till MVC överhuvudtaget. Och BVC är frivilligt.

Vad gäller rasbiologi så är du HELT ute och cyklar, för övrigt. Både Martin och Lotta var ju blonda, typiskt nordiska personer.
Citera
2023-04-03, 05:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Fast du hade inte heller velat bli återfödd (om vi för ögonblicket ponerar att det finns något sådant som återfödsel) i en familj där mamman var som Lotta och pappan som Martin, eller hur..?
Men är du en komplett idiot?

För det första behöver du inte bekymra dig och snacka utifall att; om eventuella potentiella barn.

Det blev inga för han slog ihjäl Lotta.

För det andra hade det garanterat aldrig blivit några med hans hästdoser testo i kroppen ihop med hennes Endomitros.

Därför är det totalt ovidkommande att ens lägga ribban där.

Vi behöver inte ponera ett förbannade dugg om nån återfödelse.

För det tredje så var Lotta manipulerad av en jävla psykopat som framställde sig bättre än han var.
Hon gick på valsen om att han var så förstående, så trevlig, så jävla allting.

Sen ska du inte inbilla mig en sekund att hon ville ha barn när hon väl insåg vad han egentligen var och hotade döda hennes nära och kära.
Hon visste väldigt väl vad han var kapabel till efter alla hot, att han kastat hennes som en trasdocka och slagit henne gul och blå.

Hotat att om han hamnar i fängelse, om hon anmäler, så ska ändå hans kurirer leta reda på henne och slå ihjäl henne.

För övrigt skiter jag blankt i vad du har för åsikter om tvångssterilisering och jag har öht inte fel:
Det som Hitler gjorde var att dra just den forskningen ett snäpp längre och försöka avla fram en viss ras.
Du må vara förtjust i den nazieran men det här området behärskar jag också väldigt väl så pröva inte ens med bs.
Senast redigerad av develi 2023-04-03 kl. 05:35.
Citera
2023-04-03, 06:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Har du inte annat att göra än att gå igenom min posthistorik..? Du måste ha ett tråkigt liv. Nej, den killen var verkligen inte föremål för något LSS. Han var en begåvad dataingenjör, och hade tillbringat flera år framför sin älskade dator med pizza och cola under studietiden... inte gjort så mycket annat. Detta är för övrigt länge sedan.
Jag tror du är den första, så känn dig hedrad.
Förutom att jag granskat 300 poängaren SG som "läkare" och "obducent" efter att jag såg det svajade rejält med uppgifterna.

Eftersom du kör en stil att du är förmer vs Lotta som WT så undrar jag givetvis vad som gör dig förmer?
Du nämnde att undersköterskor var WT och jag undrade hur det kom sig att du gått vårdlinjen och inte kvalar in som WT?

Den du skrev om lät som högfungerande.
Tillräckligt IQ men totalt bristande social kompetens. Du lär känna dig trygg på psykopatfronten. Psykopaten hade nog snarare kommit med ett fång röda rosor än att flytta bort kandelaber och bett om ketchup till oxfilén..
Citat:
Som jag har sagt tidigare, man kan reagera instinktivt på en man som är väldigt maskulin, eller en man som är väldigt charmig. Det är inbyggt i oss. Men sedan har man ju också ett sunt förnuft, som man stämmer av emot. Man ger sig inte in med män som kan vara farliga, på riktigt.
Så du reagerar instinktivt på sexualsadistmördaren Madsen och anser att han är "otäckt charmig" för att det är "urgamla mekanismer i reptilhjärnan" som drar igång inom dig.

Du kan förstå att Lotta såg nåt attraktivt i misshandelmördaren Jonsson.
Det "rent animaliska suget" hos honom, att han "ser i grunden bra ut" och är "väldigt maskulin".

Om du ska prata om "inbyggt i oss" så menar du dig och Lotta alltså?

Fast du blev ju charmad av en som det väckts mordåtal mot och en torso flöt iland tidigt.
Det kan man ju inte anklaga Lotta oavsett om MJ har ett gediget brottsregister ang misshandel varav ett offer dog.

Skillnaden är att vissa bryr sig inte om tatueringar och beter sig inte likt dig, dvs som om du vore född på 40-talet med dess utseendeideal och värderingar.

Skillnaden är också att andra inte rangordnar folk i social status, samt tycker att ett högt IQ är det ultimata.
Försvinner social kompetens och det finns allvarliga brister ang empati är det ändå en rätt halv person.
Eller hur?

De flesta kvinnor fascineras inte av att diskutera Nazitysklands dieselmotorer och utopier om att ta sig bortom karmanlinjen i en hembyggd raket.

För övrigt gör psykopaten som sagt en spegling.
Senast redigerad av develi 2023-04-03 kl. 07:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in