2023-04-02, 22:41
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Ja!
Undrar vem han menade, om det var någon speciell eller bara ett uttryck?
KM var väl aktuell först senare tänker jag.
Angående skärmdumpen på konversationen mellan MK, BW & Co noterade jag att MK har ganska stora slipade glasögon (pilotmodell?).
Apropå Mmpg!

Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Hoppas detta fungerar. Bild på MK, BW, MO

https://ibb.co/vd99y2w
https://ibb.co/H4bd4b9

Vad menar du här Ebeneezer ? Vart har han glasögon /pilobrillor på sig ? Vilket foto är det ? Vill du i så fall lägga upp det ?

Jag ser på det fotot. det är alltså den långe MK som ligger i soffan och i mitten MO. Bredvid sitter BW. Jag ser att BW har faktiskt hår åt det ljusare hållet också. Blekt av solen ? Inga slingor ? Jag tänker då passar han även in på Sjukhusspringaren vid 4:20 då han även är vältränad.

Det var i så fall ganska lätt för BW att klippa bort MK från fotot. Han kanske inte vill göra någon stark signal med detta utan bara smidigt få bort MK från bilden som inget hade hänt, då när det hettade till i tråden efter GW gjorde sitt utspel vid maj 2018.
Citera
2023-04-02, 22:44
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvagg
Grejen är att även den här meningen av GW angående att BW hörs långt senare och då ställs endast rutinfrågor går att missuppfatta. Det är självklart att BW hördes ganska ingående tidigt i utredningen men det var enbart som vittne. Inga som helst frågor var inriktade på att höra om hans eventuella alibi etc. Det är sådana frågor som GW menar.
Dessa frågor ställdes först långt senare (och då endast rutinmässiga frågor) och då var BW förstås förberedd.
BW är den siste som påstår sig ha sett HA i livet. Det är fullständigt uteslutet att utredarna (lokala samt rikskrim) inte frågade om vad dom pratade om, i vilken riktning hon gick iväg, om det var fler i närheten som kan ha sett något, etc. etc. o.s.v. o.s.v. m.m. m.m.

Du har inte en jävla aning om vad GW menar.
Citera
2023-04-02, 22:50
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Jag har absolut inget emot om du bränner dig på att låsa fast dig vid MiKj och BW. Detta inlägg gör att jag måste dra ned den IQ-nivå jag trodde du hade. Det finns en bok skriven av GW, han beskriver vad som har hänt, men vissa saker stämmer inte för han måste maska.

Med andra ord bestämmer du vad som skall tas bokstavligt och vad som skall tolkas och då kan man hamna var som helst...

Jag tycker faktiskt synd om dig. Jag trodde du var smartare än så. Men här ser man att de sociala klasserna bygger på genetik och intelligens är i högsta grad ärftligt...

Arma stolle igen. Du tål inte att jag lägger upp länken från TV-4 med GW, som du själv lagt upp. Där du själv ser hur han menar. Det är ju du själv som gör bort dig inte jag.

Jag bestämmer inte vad som skall tolkas bokstavligt eller inte. Det säger jag inte, men i och med att han MÅSTE maskera detta kraftigt, så vet ju ingen exakt HUR detta skall tolkas.
Citera
2023-04-02, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
BW är den siste som påstår sig ha sett HA i livet. Det är fullständigt uteslutet att utredarna (lokala samt rikskrim) inte frågade om vad dom pratade om, i vilken riktning hon gick iväg, om det var fler i närheten som kan ha sett något, etc. etc. o.s.v. o.s.v. m.m. m.m.

Du har inte en jävla aning om vad GW menar.

Det känns som att GW har gjort mer skada än nytta i den här tråden.
Ingen här vet hur grundligt och utförligt och om vad. BW, UA, TP, väninnan, PW, diverse löst folk från Stadt och Nya Torget,, har hörts. Det finns inga uppgifter om det mer än mediauppgifter

Vi vet att det finns rejält divergerande uppgifter från enskilda personer i mediereportage. Främst från UA.
Något annat vet vi inte. Och hon är den mest intervjuade personen, så...

Så länge spaningsresultaten är hemliga är det totalt meningslöst att spekulera kring olika GM, som "polisen har missat" när det är uppenbart att det är omöjligt att de missat dem.
Kunde de gå ut offentligt med CL, så borde varje person med minsta misstanke på sig också ha outats av polisen.
Citera
2023-04-02, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Vad menar du här Ebeneezer ? Vart har han glasögon /pilobrillor på sig ? Vilket foto är det ? Vill du i så fall lägga upp det ?

Jag ser på det fotot. det är alltså den långe MK som ligger i soffan och i mitten MO. Bredvid sitter BW. Jag ser att BW har faktiskt hår åt det ljusare hållet också. Blekt av solen ? Inga slingor ? Jag tänker då passar han även in på Sjukhusspringaren vid 4:20 då han även är vältränad.

Det var i så fall ganska lätt för BW att klippa bort MK från fotot. Han kanske inte vill göra någon stark signal med detta utan bara smidigt få bort MK från bilden som inget hade hänt, då när det hettade till i tråden efter GW gjorde sitt utspel vid maj 2018.
Fotot du efterfrågar finns i foto nr. två som Divadnil skickade…som du citerade precis i frågan till mig. MK som deltog i denna konversationen (bild 2) har här lite mörkare hår o ganska stora slipade glasögon. Svårt att se om man inte förstorar!
Citera
2023-04-02, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Ingen här vet hur grundligt och utförligt och om vad. BW, UA, TP, väninnan, PW, diverse löst folk från Stadt och Nya Torget,, har hörts. Det finns inga uppgifter om det mer än mediauppgifter

Vi vet att det finns rejält divergerande uppgifter från enskilda personer i mediereportage. Främst från UA.

Så länge spaningsresultaten är hemliga är det totalt meningslöst att spekulera kring olika GM, som "polisen har missat" när det är uppenbart att det är omöjligt att de missat dem.
Kunde de gå ut offentligt med CL, så borde varje person med minsta misstanke på sig också ha outats av polisen.
GW är nog smartare än dessa Kling o Klangs inom landsortspolisen…hade dock förväntat mig mer av Kalla Fall…CL var en ju en stor miss…ett grepp efter ett sista desperata halmstrå upplever jag det som!
Citera
2023-04-02, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Det är också intressant att de båda var onyktra då de tog den vita bilen in till stan, så föraren körde alltså bil berusad, bara det ett brott i sig.
Så båda två hade begått en brottsling handling även om bara en var skyldig till mordet.
Så då lättare att hjälpa sin mördarkompis istället för att skvallra och själv åka dit.
Sen efter de gömt kroppen är ju båda lika insyltade.
Ja absolut…Partners in Crime..😳
Citera
2023-04-02, 23:17
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort

Det är väl värre än så. GW har åsamkat hela utredningen stor skada. Tidigt pekade han offentligt ut P som möjlig gärningsman men vilken han sedan, oerhört ridderligt, bett om ursäkt för att så gjordes. Så duktig är/var han. Nu har han två nya som hela den stora beundrarskaran sväljer med hull och hår. Ibland är han helt övertygad om deras skuld och ibland kanske till 50%.
Citera
2023-04-02, 23:49
Medlem
MrsPollifaxs avatar
Klubben för inbördes beundran fortsätter mala. Hur många gånger har man lämnat denna hopplösa tråd.
Återvänt och sett alla idiotiska teorier. Stanna upp. Läs på. Denna k.kmätartävling är en skymf för Helenas minne. Finns det någon här som kan återgå till själva kärnan. Ugglan? Någon?
MrsPollifax
Citera
2023-04-03, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Det är väl värre än så. GW har åsamkat hela utredningen stor skada. Tidigt pekade han offentligt ut P som möjlig gärningsman men vilken han sedan, oerhört ridderligt, bett om ursäkt för att så gjordes. Så duktig är/var han. Nu har han två nya som hela den stora beundrarskaran sväljer med hull och hår. Ibland är han helt övertygad om deras skuld och ibland kanske till 50%.
Oavsett om GW haft fel mer än en gång förut så kan jag nog påstå att förutom Palmemordet så har Helenafallet legat på Professorns skrivbord mer än tiotusentals timmar! Han hade fel kring PR och bjöd honom tom på middag!
Se det så här…denna gång kanske han har rätt!
BW har inte lyft ett finger för att ens kommentera någonting…finns mkt märkligt kring dennes beteende under denna helg…jag tror han vet något…minst!
Han har seglat under radarn…o polisen har missat honom!
Citera
2023-04-03, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsPollifax
Klubben för inbördes beundran fortsätter mala. Hur många gånger har man lämnat denna hopplösa tråd.
Återvänt och sett alla idiotiska teorier. Stanna upp. Läs på. Denna k.kmätartävling är en skymf för Helenas minne. Finns det någon här som kan återgå till själva kärnan. Ugglan? Någon?
MrsPollifax
Mrs P…vi försöker lösa detta pussel!
Hur kan det vara en skymf mot Helena…men du har en poäng. Mer brainstorming än k*kmätning skulle gynna tråden. Pajkastning skadar tråden!
Har du själv något matnyttigt att servera?
Citera
2023-04-03, 00:29
Medlem
MrsPollifaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Mrs P…vi försöker lösa detta pussel!
Hur kan det vara en skymf mot Helena…men du har en poäng. Mer brainstorming än k*kmätning skulle gynna tråden. Pajkastning skadar tråden!
Har du själv något matnyttigt att servera?

Jag tror du vet vad jag menar med skymf. All denna pajkastning… Ingen annan än mördaren/na vet vad som hände. Vill plocka ner detta till exakt de saker vi vet, telefonsamtal, mötet utanför Stadt, taxiuppmaningen, legan, skorna, vittnen som hört skrik, sett bil som kört i området. Vi har inte så mycket mer. Sen att jag personligen alltid misstänkt BW och PU är en annan sak. Är fortfarande och alltid förvånad att ingen trätt fram med fler uppgifter, det är som att ingen riktigt bryr sig om H, stackars tjej!
Mrs P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in