2023-04-02, 07:18
Medlem
ALLA människor har ett ansvar och Även gärningspersoner!!! Snopet va???
Senast redigerad av Obmud 2023-04-02 kl. 07:51.
Citera
2023-04-02, 13:17
Medlem
DARYLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag sa att tatueringar på hals och händer (och även på andra ställen på kroppen om det är mycket, stora, vissa motiv, en röra av osammanhängande motiv utan eftertanke, dålig kvalitet som om personen eller hans kompis hade gjort det själv under ett drogrus, felstavningar o.s.v.) är en varningslampa. För det är bara kåkfarare som har dem (på hals, huvud eller händer). Vettiga människor som ändå vill ha tatueringar som ett slags konst, har dem på ställen på kroppen som går att dölja på arbetsplatsen - även på sommaren i en kortärmad skjorta exempelvis.

Att någon har tatuerat sig på huvud, hals eller händer visar att han inte bryr sig om om han kan få ett jobb eller inte. Bara DET är illa, men att han troligen varit i fängelse är ännu värre, då det KAN handla om vålds- eller sexualbrott. Alltså springer man, som normal kvinna, därifrån - om en man med de tecknen försöker få kontakt. Då hamnar man aldrig i något förhållande med en farlig person, som man sedan inte kan ta sig ur.

...fast just i Lottas fall, var de tatueringarna - och de uppblåsta musklerna, som inte kunde vara naturliga - förmodligen vad som drog henne till Martin. En del av det. Hon hade inte varit intresserad av en trevlig, välvårdad och ordentlig man.

Även huvudskålen var tatuerad, vem gör det liksom?
Citera
2023-04-02, 13:32
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Jag sa att tatueringar på hals och händer (och även på andra ställen på kroppen om det är mycket, stora, vissa motiv, en röra av osammanhängande motiv utan eftertanke, dålig kvalitet som om personen eller hans kompis hade gjort det själv under ett drogrus, felstavningar o.s.v.) är en varningslampa. För det är bara kåkfarare som har dem (på hals, huvud eller händer). Vettiga människor som ändå vill ha tatueringar som ett slags konst, har dem på ställen på kroppen som går att dölja på arbetsplatsen - även på sommaren i en kortärmad skjorta exempelvis.

Att någon har tatuerat sig på huvud, hals eller händer visar att han inte bryr sig om om han kan få ett jobb eller inte. Bara DET är illa, men att han troligen varit i fängelse är ännu värre, då det KAN handla om vålds- eller sexualbrott. Alltså springer man, som normal kvinna, därifrån - om en man med de tecknen försöker få kontakt. Då hamnar man aldrig i något förhållande med en farlig person, som man sedan inte kan ta sig ur.

...fast just i Lottas fall, var de tatueringarna - och de uppblåsta musklerna, som inte kunde vara naturliga - förmodligen vad som drog henne till Martin. En del av det. Hon hade inte varit intresserad av en trevlig, välvårdad och ordentlig man.

Alltså dina fördomar om folks utseende är rent av äckligt att läsa!

Det finns nämligen även ”städade” människor med tatueringar, som gillar träna, som bryr sig om sitt yttre (smink/botox/silikon whatever), som är blonda, som har bra jobb och allt vad du nu verkar ha väldiga problem med!

Som om Lotta och Martin var/är dom enda som har ”den typen” av utseende du verkar reta dig på och som om det är en anledning till att man blir mördare/mördad?! Utseendet?

Nånting inom dig bara skriker missnöje med dig själv väldigt, väldigt tydligt.
Och dina långa utlägg om det här i tråden gör att du är omöjlig att ta på allvar.
Citera
2023-04-02, 14:02
Medlem
DARYLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella

Det finns nämligen även ”städade” människor med tatueringar, som gillar träna, som bryr sig om sitt yttre (smink/botox/silikon whatever), som är blonda, som har bra jobb och allt vad du nu verkar ha väldiga problem med!

Som om Lotta och Martin var/är dom enda som har ”den typen” av utseende du verkar reta dig på och som om det är en anledning till att man blir mördare/mördad?! Utseendet?

Och dina långa utlägg om det här i tråden gör att du är omöjlig att ta på allvar.

Fördomar och att agera enligt dem kan rädda ditt liv! Trust me on this one!

När en "nigeriansk prins" ber dig om pengar för att kunna ge dig sitt stora arv, hur agerar du på det? Du har väl inga fördomar mot nigerianska prinsar?
Citera
2023-04-02, 16:17
Medlem
Citat:

Det finns nyansskillnader. Hand-, hals- och ansiktstatueringar är klara indikatorer. Det blir larvigt att relativisera dem med andra.
Allt annat är ju också signaler, såklart. Ducklips, barbiebränna och ansiktstatuering drar ju inte tankarna till välutbildade powerkvinnor med självförtroende direkt?
Nu är det väl ingen som påstått att man blir mördad för att man presenterar sig på ett visst vis offentligt, men det är ju helt givet att man når en viss målgrupp.
Och nästa poäng är att det faktiskt inte var något annat bakom fasaderna än vad fördomarna ledde någon att tro. Martin var en anabolastinn, kåkfarande och missbrukande våldsverkare. Precis som han signalerade till omvärlden. Ganska irrelevant att påpeka att det minsann finns banktjänstemän med tatuering på bröstet då?
Citera
2023-04-02, 18:04
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DARYL
Fördomar och att agera enligt dem kan rädda ditt liv! Trust me on this one!

När en "nigeriansk prins" ber dig om pengar för att kunna ge dig sitt stora arv, hur agerar du på det? Du har väl inga fördomar mot nigerianska prinsar?

Givetvis har jag fördomar, det har väl alla mer eller mindre, nekar man till det så ljuger man.

Min poäng var dock att bara för att en kille har ett utseende som Martin kommer han troligtvis alltså slå ihjäl mig (som råkar vara just blond, tatuerad, mån om mitt yttre osv) för att jag ser ut på ett visst vis?
Så framställs det här i tråden.
Som om att utseendet är själva anledningen till mordet.

I så fall skulle jag alltså behöva gå omkring och vara livrädd varenda dag här hemma för att min man (som är tatuerad, tränad osv men med skillnaden att han har ett toppjobb han jobbat och slitit sig till halva sitt liv) skulle ha ihjäl mig pga mitt utseende?

Eller för den delen folk i vår bekantskapskrets/kollegor där en del (utseende till ”trots”) är fullkomligt normala människor.

Fattar du nu vad jag menar?

Givetvis har folk fördomar, men det händer lika ofta att fula/tjocka/otatuerade/whatever mördar och mördas.
Men här är det fråga om rena påhopp på främst Lotta, att hon skulle bli mördad i princip för att hon råkar ha silikontuttar och vara blond, av en tatuerad och rakad man är ruggigt att läsa.

Skulle alla inlåsta mördare/våldtäktsmän/kvinnomisshandlare se ut som Martin gör då eller?
Och alla mördade kvinnor som Lotta?
I denna tråden låter det som inget annat än ren och skär avundsjuka när man läser vissa inlägg där Lottas utseende beskrivs, ner till t.o.m. vilken sorts skor hon väljer att ha på sig.

I tråden om psykfallet som högg ihjäl sin egen syster (och hennes ena unge) exempelvis (Maj 2022) har jag hittills inte sett att deras utseende beskrivs på detta viset, eller för den delen skulle ligga till grund för mordet?
Även han hade tidigare varit våldsam (bla knivhuggit sin egen mor i halsen), inlåst på psyk, misshandlat folk, och var missbrukare.

Vilken sorts skor hans syster brukade bära tror jag knappast diskuterades där?

Följer tråden till och från, men på sistone är det bara drygt att läsa detta dravel.
Och jag antar att jag även måste tillägga att jag försvarar absolut inte det Martin gjorde, han är ett jävla as och borde aldrig få komma ut.
Men att påstå att allt detta hände pga hur dom ser ut och älta det i var och vartannat inlägg, det är bara löjligt.
Citera
2023-04-02, 18:10
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
Vad fan är det jag läser? Folk här inne som tycker att han ser bra ut?

En tjock flintskallig gubbe med kakmonster-kinder och trippelhakor Vilken dröm

Någon som har hans nummer eller?

Har läst i denna tråden från och till på sistone men detta måste jag ha missat?
Vem/var (kan du citera inläggen?) tycker att han är snygg??
Citera
2023-04-02, 18:49
Medlem
Citat:
Givetvis har jag fördomar, det har väl alla mer eller mindre, nekar man till det så ljuger man.

Min poäng var dock att bara för att en kille har ett utseende som Martin kommer han troligtvis alltså slå ihjäl mig (som råkar vara just blond, tatuerad, mån om mitt yttre osv) för att jag ser ut på ett visst vis?
Så framställs det här i tråden.
Som om att utseendet är själva anledningen till mordet.

I så fall skulle jag alltså behöva gå omkring och vara livrädd varenda dag här hemma för att min man (som är tatuerad, tränad osv men med skillnaden att han har ett toppjobb han jobbat och slitit sig till halva sitt liv) skulle ha ihjäl mig pga mitt utseende?

Eller för den delen folk i vår bekantskapskrets/kollegor där en del (utseende till ”trots”) är fullkomligt normala människor.

Fattar du nu vad jag menar?

Givetvis har folk fördomar, men det händer lika ofta att fula/tjocka/otatuerade/whatever mördar och mördas.
Men här är det fråga om rena påhopp på främst Lotta, att hon skulle bli mördad i princip för att hon råkar ha silikontuttar och vara blond, av en tatuerad och rakad man är ruggigt att läsa.

Skulle alla inlåsta mördare/våldtäktsmän/kvinnomisshandlare se ut som Martin gör då eller?
Och alla mördade kvinnor som Lotta?
I denna tråden låter det som inget annat än ren och skär avundsjuka när man läser vissa inlägg där Lottas utseende beskrivs, ner till t.o.m. vilken sorts skor hon väljer att ha på sig.

I tråden om psykfallet som högg ihjäl sin egen syster (och hennes ena unge) exempelvis (Maj 2022) har jag hittills inte sett att deras utseende beskrivs på detta viset, eller för den delen skulle ligga till grund för mordet?
Även han hade tidigare varit våldsam (bla knivhuggit sin egen mor i halsen), inlåst på psyk, misshandlat folk, och var missbrukare.

Vilken sorts skor hans syster brukade bära tror jag knappast diskuterades där?

Följer tråden till och från, men på sistone är det bara drygt att läsa detta dravel.
Och jag antar att jag även måste tillägga att jag försvarar absolut inte det Martin gjorde, han är ett jävla as och borde aldrig få komma ut.
Men att påstå att allt detta hände pga hur dom ser ut och älta det i var och vartannat inlägg, det är bara löjligt.

Vem är det som framför det? Känns som en rejäl halmgubbe att hänvisa till "i tråden" utan övrig hänvisning.

Martin har gjort allt han kan med tatueringar, huligankläder och beteende för att signalera att han är "farlig" och våldsam. Om det inte skulle göra tricket berättar han ju för alla han stöter på hur farlig han är och att han är kåkfarare. Hur mycket man än vill att han ska vara akademiskt erfaren och högavlönad man med belevat sätt för att man då rakt inte vill ha fördomar kommer han att krossa den drömmen inom fem minuter.
På det tjackat ADHD-beteende, missbruk, livsstil med våld som fokus och tiotals indikatorer till.

Så jag förstår inte varför man ska framhålla att han mycket väl kunde ha varit något annat?
Citera
2023-04-02, 19:09
Medlem
Citat:
Vad fan är det jag läser? Folk här inne som tycker att han ser bra ut?

En tjock flintskallig gubbe med kakmonster-kinder och trippelhakor Vilken dröm

Någon som har hans nummer eller?

Han ser halvt mongolid ut, genetik på lägsta nivå. Men han ser ju inte farlig ut på nåt sätt, mer som en tja.. tjock, halvmongolid nallebjörn. Om man skulle kritisera Lotta för något så är det att hon valde en så ful partner, men man blir ju aldrig helt klok på kvinnor när det kommer till sånt.
Citera
2023-04-02, 19:46
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Vem är det som framför det? Känns som en rejäl halmgubbe att hänvisa till "i tråden" utan övrig hänvisning.

Martin har gjort allt han kan med tatueringar, huligankläder och beteende för att signalera att han är "farlig" och våldsam. Om det inte skulle göra tricket berättar han ju för alla han stöter på hur farlig han är och att han är kåkfarare. Hur mycket man än vill att han ska vara akademiskt erfaren och högavlönad man med belevat sätt för att man då rakt inte vill ha fördomar kommer han att krossa den drömmen inom fem minuter.
På det tjackat ADHD-beteende, missbruk, livsstil med våld som fokus och tiotals indikatorer till.

Så jag förstår inte varför man ska framhålla att han mycket väl kunde ha varit något annat?

Har du helt missat inläggen från ”Merwinna”, (Peter Madsens största fan) härinne?
Att citera allt hon skrivit om Martin och Lottas utseende dom senaste sidorna hade liksom tagit för mycket plats.

Jag pratade inte heller om Martins beteende, eller Martins val av kläder, utan hans faktiska fysiska utseende vilket jag tyckte att jag la fram ganska klart?

I det andra exemplet jag tog upp ser gärningsmannen ut som Martins direkta motpol (rent fysiskt), men han kunde mörda ändå.
Dom hade bägge två ett gediget register av våld, missbruk och erfarenhet av att vara inlåsta i bagaget trots sina olikheter i frisyr/kropp osv.

Går man då på Merwinnas inlägg torde detta sig helt omöjligt att han skulle mörda eftersom både han och systern är totalt olika Martin och Lotta utseendemässigt, dom ser/såg ju nämligen helt ”alldagliga” ut.

Själv blir jag inte direkt påverkad av någons klädval (vad menar du med ”huligankläder” btw?), och har aldrig heller blivit rädd för någon utifrån vad personen har på sig.

Orkar inte lägga ner mer tid på att diskutera detta mer, har sagt min synpunkt och tycker jag gör det ganska tydligt vad jag vill ha sagt.
Citera
2023-04-02, 19:51
Medlem
Citat:
Har läst i denna tråden från och till på sistone men detta måste jag ha missat?
Vem/var (kan du citera inläggen?) tycker att han är snygg??

Någon citerade detta nyligen:

Citat:
Jo, det rent animaliska suget kan till och med jag förstå. Han ser i grunden bra ut, under det slummiga, väldigt maskulin.

Ett till exempel:

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweeeden
Att man tycker en stor, stark och tatuerad kille är snygg är väl fan inget fel?
Hon visste ju säkert inte hans bakgrund när dom började samtala.

Varsågod, det blir 10 kronor.
Citera
2023-04-02, 20:02
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Någon citerade detta nyligen:

Ett till exempel:

Varsågod, det blir 10 kronor.

Tackar!
Jag har faktiskt helt missat dom inläggen och är inte sämre än att jag kan erkänna det (dock utan att betala en avgift på 10:- )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in