Citat:
Ursprungligen postat av
DARYL
Fördomar och att agera enligt dem kan rädda ditt liv! Trust me on this one!
När en "nigeriansk prins" ber dig om pengar för att kunna ge dig sitt stora arv, hur agerar du på det? Du har väl inga fördomar mot nigerianska prinsar?
Givetvis har jag fördomar, det har väl alla mer eller mindre, nekar man till det så ljuger man.
Min poäng var dock att bara för att en kille
har ett utseende som Martin kommer han troligtvis alltså slå ihjäl mig (som råkar vara just blond, tatuerad, mån om mitt yttre osv) för att jag ser ut på ett visst vis?
Så framställs det här i tråden.
Som om att utseendet är själva anledningen till mordet.
I så fall skulle jag alltså behöva gå omkring och vara livrädd varenda dag här hemma för att min man (som är tatuerad, tränad osv men med skillnaden att han har ett toppjobb han jobbat och slitit sig till halva sitt liv) skulle ha ihjäl mig pga mitt utseende?
Eller för den delen folk i vår bekantskapskrets/kollegor där en del (utseende till ”trots”) är fullkomligt normala människor.
Fattar du nu vad jag menar?
Givetvis har folk fördomar, men det händer lika ofta att fula/tjocka/otatuerade/whatever mördar och mördas.
Men här är det fråga om rena påhopp på främst Lotta, att hon skulle bli mördad i princip för att hon råkar ha silikontuttar och vara blond, av en tatuerad och rakad man är ruggigt att läsa.
Skulle alla inlåsta mördare/våldtäktsmän/kvinnomisshandlare se ut som Martin gör då eller?
Och alla mördade kvinnor som Lotta?
I denna tråden låter det som inget annat än ren och skär avundsjuka när man läser vissa inlägg där Lottas utseende beskrivs, ner till t.o.m. vilken sorts skor hon väljer att ha på sig.
I tråden om psykfallet som högg ihjäl sin egen syster (och hennes ena unge) exempelvis (Maj 2022) har jag hittills inte sett att deras utseende beskrivs på detta viset, eller för den delen skulle ligga till grund för mordet?
Även han hade tidigare varit våldsam (bla knivhuggit sin egen mor i halsen), inlåst på psyk, misshandlat folk, och var missbrukare.
Vilken sorts skor hans syster brukade bära tror jag knappast diskuterades där?
Följer tråden till och från, men på sistone är det bara drygt att läsa detta dravel.
Och jag antar att jag även måste tillägga att jag försvarar absolut inte det Martin gjorde, han är ett jävla as och borde aldrig få komma ut.
Men att påstå att allt detta hände pga
hur dom ser ut och älta det i var och vartannat inlägg, det är bara löjligt.