Citat:
Ursprungligen postat av
coli
MH har ju ljugit väldigt mycket under de första åtta häktesveckorna…..
Ljuger också ofta till sina föräldrar, enligt föräldrarna.
MH har väldigt starka skäl att ljuga kring sin medverkan, livsavgörande skäl, säker tydligt förklarat av advokaten vad det ena eller andra kan innebära.
Jag tycker att tidsuppgifterna motsäger MHs uppgifter alldeles för mycket. Hennes utsagor om vad hon gjort eller sett är helt enkelt inte förenliga med övriga fakta.
Håller med, den som tjänar mest på att ljuga just nu är MH, JJ har redan erkänt att hon mördade TT.
Varför skulle hon bara ljuga om att MH var med i badrummet och dödade TT och sen själv ta på sig skulden att hon brände upp eller försökte tända eld på kroppen själv.
Något får JJ att erkänna allt i förhöret den 30/12 och då tror jag hon mer eller mindre erkänner allt, hon skyller tex inte ifrån sig ang att hon var ensam kvar och tände på. Då borde hon sagt att MH var delaktig i allt och det gör hon inte.
Jag kan inte sluta fundera på ommJJ verkligen i början trodde hon skulle komma undan med detta. Säga grannen var inblandad och att ngn tagit hennes mobil under 2,5h.
Måste säga att hade hon lämnat mobilen som MH gjorde och sen att de båda hållit käft i förhör hade de mest troligt inte hittat kroppen. Då hade det hela sett annorlunda ut.
Dragit iväg och kastat TTs mobil i något vattendrag och sen gett varann alibi. Nästan så hon lyckades med sin plan.