Citat:
Jag tror efter jag läst förhör med M pappa och mamma att de är omtänksamma föräldrar
Trots att de är troende så verkar de förstå ungdomar
De tilllät M att gå på krog och dricka alkohol
Men ville ha lite koll på henne
De hämtade henne gärna sena kvällar de ville ha app så de ku nde se vart hon befinner sig
Vanlig omtänksamhet som alla föräldrar borde ha
De visar också att de vågade ifrågasätta henne
när något konstigt dök upp som tex sprayfärgburk
Jag tror att de könner sig mycket sviken öav M som har haft en massa lögner bakom ryggen på dem och då mycket allvarliga saker
M har fått ett förtroende av föräldrar som hon har totalt skitit i
Trots att de är troende så verkar de förstå ungdomar
De tilllät M att gå på krog och dricka alkohol
Men ville ha lite koll på henne
De hämtade henne gärna sena kvällar de ville ha app så de ku nde se vart hon befinner sig
Vanlig omtänksamhet som alla föräldrar borde ha
De visar också att de vågade ifrågasätta henne
när något konstigt dök upp som tex sprayfärgburk
Jag tror att de könner sig mycket sviken öav M som har haft en massa lögner bakom ryggen på dem och då mycket allvarliga saker
M har fått ett förtroende av föräldrar som hon har totalt skitit i
Ja dom verkar omtänksamma. Ändå är det nåt med hela grejen som provocerar mig.
Är själv förälder till en flicka född 04 som Maja. Så jag kanske jämför för mycket med mig själv.
Men med sprayburken som hittas och när E ringer pappan om den sprayade bilen, så ljuger M om det. Pappan vet att hon ljuger men det händer inget. Noll konsekvenser. Jag hade blivit helt jävla tokig om nåt av mina barn hade gjort något sådant.
Jag hade tvingat barnet, kompisen och ägaren till bilen på ett möte. Sen hade dom fått betala för skadorna. Eller fått fixa till bilen (om det går att göra själv).
Men här verkar det inte hända nånting. Inte vad jag kan se i förhöret iallafall.
Det ljugs, sups, knarkas och härjas i största allmänhet.
Läraren misstänker droger, han vet att M plankat in på Nöjet som underårig. Det är samtal med BUP. Men ingen verkar vilja ta i dom problemen som inte rör skolan. Inte läraren, inte BUP, inte föräldrarna. Soc verkar inte inkopplat heller.
Jag ser en massa varningssignaler bara utifrån förhören. Men inga åtgärder.