2023-04-02, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slothlorien
Tackar. Bara en massa Wagner-apor och dito sympatisörer på plats då, typ? Fy fan va härligt!

Ja, troligen
Bra smäll.

https://www.cnn.com/europe/live-news/russia-ukraine-war-news-04-02-23/index.html
Citera
2023-04-02, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag visste inte vad det var frågan om när jag skrev den kommentaren. Det har klarnat mer och mer, kan man säga. Först trodde jag att han och ett gäng andra sprängts i bitar på öppen gata. Så var det ju inte riktigt. Och jag tippar på att det är FSB som gjort detta.
Brukar man inte ramla i en trappa eller från en balkong då? Finns det andra fall där FSB mördat folk med sprängmedel?
Citera
Medlem
Jultrollets avatar
Olyckor och katastrofer --> Rysslands invasion av Ukraina 2022
/Moderator
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Oväntat att du stöttar terrordåd. Hoppas du drabbas själv.

Och hoppas verkligen du drabbas, på något sätt.

Det är väl svinbra med en inhemsk motståndsrörelse i Ryssland, om det nu är en sådan som ansvarar för dådet.
Citera
Medlem
Putin städar efter sig . Brukar vara så när man märker att man håller på att förlora kriget . De städer efter de som de inte litar på . Behövs inte längre
Citera
2023-04-02, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Blodigt. Man frågar sig ju vad som hänt med kläderna. Men, med tanke på att bara ett lik ligger där kan det ju vara målet som dog, och att de övriga överlevde/drog fort som fan.

Om det här kriget lärt mig något så är det att explosioner kan göra jävligt märkliga saker. Folk som får kläderna bortsprängda men kroppen hel, eller som jag såg i en video, det låg en röv på marken. Alltså bara en röv och lite av låren, men nästan inget blod, såg så jävla bisarrt ut just för att det var så rent och det vara bara en röv utan resten av sin kropp. Det lilla som fanns kvar av uniformen var också rent. Själva fordonet däremot var helt i spillror.
Citera
2023-04-02, 19:47
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Och hoppas verkligen du drabbas, på något sätt.

Det är väl svinbra med en inhemsk motståndsrörelse i Ryssland, om det nu är en sådan som ansvarar för dådet.
Men så är det sannolikt inte. Men jag antar att du hade tyckt likadant om en Pub i London hade sprängts för att komma åt en bloggare.
Citera
2023-04-02, 19:48
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
"Militär bloggaren" är en krigshetsare av den vidrigaste sort. Någon skrev z-råtta och det stämmer. Följt ett tag.

Ligger Nära Nevski Prospekt. Och Erimetaget som ngn skrev.

Kul att ge honom en prisstatuett med kraftig sprängämnen troligen sprängdeg. Tyder på både humor och kreativitet. Den ryzka interna motståndsrörelsen visar framfötterna. Ja det finns många upprörda ryssar mot Putin och kleptokraterna svinerier i Ukraina. Det kommer mera.

Tycker också detta är ett "russians in action" attentat. Ryssar är sneaky, våldsbenägna och direkta. Det brukar synas i hur de beter sig och det gör Ryssland till världen farligaste land. Är det något ryssar kan, sä är det fan krig. And power struggles. Måtte det vara något internt. Vore väldigt farliga marker att kliva in på, om det är ett annat land som blåser upp caféer i St Petersburg.
Citera
2023-04-02, 19:49
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Nej, det är inte en krigshandling. Det är ett terrordåd.

Beror på vem som utfört dådet. Sörru.
Citera
2023-04-02, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Terrorattacker råkar tillhöra konceptet krig, ja. Att spränga ett café eller ett hus är en krigshandling.

Ahaaa, så rYzZland har då förklarat krig mot Ukraina x antal gånger när de bombat sjukhus, BB, skolor med mera?
Då är det ingen specialoperation längre, utan rYzZland har verkligen förklarat krig.
Tack för förtydligandet 👍
Citera
2023-04-02, 19:50
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Men så är det sannolikt inte. Men jag antar att du hade tyckt likadant om en Pub i London hade sprängts för att komma åt en bloggare.

Det beror ju på vem som äger puben, och om det är någon politisk tillställning på den. Vidare gillar jag mer när den onda sidan drabbas än den goda. Mycket mer.
Citera
2023-04-02, 19:51
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Nej, det är inte en krigshandling. Det är ett terrordåd.

Ska vi tycka synd om ryssen nu menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in