2023-04-02, 19:37
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funfor2023
Över 50 000 inlägg och ännu inget förslag på alternativ till Dumpen. Men du kanske kan överraska oss alla med vad ska man göra istället?
Den som falsifierar har ingen skyldighet att komma med alternativ. Mitt förslag är därför att Dumpen ersätts med ingenting.
Citera
2023-04-02, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
Ja, jag förstår det inte riktigt heller. I högstadiet ger dom ut kondomer och talar om sex och samlevnad, och 12-14 åriga flickor erbjuds p-piller. Inte sällan säger föräldrarna till sina barn att "ta för sig" (dvs att ligga runt och testa). Jag fick ett bra svar på en fråga gällande detta av BobGet, men får inte in i ekvationen att det är helt ok (tom uppmuntras) att fjortisar ska ha sex med varandra, men om någon är äldre då är det våldtäkt. Det är ju så konstigt. Är man mogen för sex så är man det med vem man vill, annars är det ju som att vara emot förhållanden där dom är av annan etnicitet/ras eller samkönade förhållanden.

Många börjar ju bli ordentligt nyfikna i den åldern och det är ju ingenting vi vuxna kan göra någonting åt egentligen mer än att se till att de skyddar sig ordentligt vilket så klart är bra. Däremot finns det ju troligtvis oerhört många fler vuxna som är kapabla till att utnyttja och skada minderåriga och dupera dem på grund av deras intellektuella övertag, än det finns risk för att deras jämnåriga kamrater ska göra samma sak. Därmed är det mycket viktigare att de skyddas från vuxna än från jämnåriga.
Citera
2023-04-02, 19:40
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ja, jag förstår det inte riktigt heller. I högstadiet ger dom ut kondomer och talar om sex och samlevnad, och 12-14 åriga flickor erbjuds p-piller. Inte sällan säger föräldrarna till sina barn att "ta för sig" (dvs att ligga runt och testa). Jag fick ett bra svar på en fråga gällande detta av BobGet, men får inte in i ekvationen att det är helt ok (tom uppmuntras) att fjortisar ska ha sex med varandra, men om någon är äldre då är det våldtäkt. Det är ju så konstigt. Är man mogen för sex så är man det med vem man vill, annars är det ju som att vara emot förhållanden där dom är av annan etnicitet/ras eller samkönade förhållanden.

Du fick nyligen flera förklaringar men förstår ändå inte.
Just det här att man "inte kan förstå" är en mycket negativ faktor i detta ämne.
En riskfaktor.
Citera
2023-04-02, 19:41
Medlem
Hade varit mer intressant om Dumpen hängde ut MENA människor som gruppvåldtar istället för någon förståndshandikappad svensk gubbe som trånar efter en fjortis.
Citera
2023-04-02, 19:41
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Är din poäng med det här inlägget att man måste ha ett alternativ för att kunna kritisera?
Tolvstegssekten kör med samma icke-argument. Där är kanske därifrån som dumplingarna har hämtat det?
Citera
2023-04-02, 19:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Tolvstegssekten kör med samma icke-argument. Där är kanske därifrån som dumplingarna har hämtat det?
Man hittar det icke-argumentet hos idioter generellt

Sen är det ju lite skrämmande med att Vedklyven förespråkar hederskultur
Senast redigerad av SvenHelsing 2023-04-02 kl. 19:50.
Citera
2023-04-02, 19:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BobGet
Många börjar ju bli ordentligt nyfikna i den åldern och det är ju ingenting vi vuxna kan göra någonting åt egentligen mer än att se till att de skyddar sig ordentligt vilket så klart är bra. Däremot finns det ju troligtvis oerhört många fler vuxna som är kapabla till att utnyttja och skada minderåriga och dupera dem på grund av deras intellektuella övertag, än det finns risk för att deras jämnåriga kamrater ska göra samma sak. Därmed är det mycket viktigare att de skyddas från vuxna än från jämnåriga.

Men tror du att med dagens kultur att en fjortis skulle låta sig manipuleras av en som är 25+? Om en fjortis skulle ligga med en mycket äldre idag så skulle h*n verkligen vilja det.
Citera
2023-04-02, 19:51
Medlem
Citat:
Men tror du att med dagens kultur att en fjortis skulle låta sig manipuleras av en som är 25+? Om en fjortis skulle ligga med en mycket äldre idag så skulle h*n verkligen vilja det.

Jag tror ju inte att majoriteten av de uthängda gäddorna är i närheten så farliga för barn som dumpen låter påskina. I alla fall inte i bemärkelsen att de skulle lyckas göra det de önskar. Men det finns de gäddor som verkligen kan lura till sig barn. Vissa av dessa finns även med bland dumpens uthängda. De som kör med riktigt fula metoder.

Dessutom sker inte allt över internet. Det finns många vuxna i barnets närhet. Sådana som barnet ska kunna lita på och skyddas ifrån av samhället vid behov. Vi vet att det begås övergrepp mot fjortisar. Vissa sker så klart mot deras vilja men vissa luras ju in i det på olika sätt. Sen ifall det sker på grund av mentala knep, droger eller pengar är oväsentligt.
Citera
2023-04-02, 19:53
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Man hittar det icke-argumentet hos idioter generellt

Sen är det ju lite skrämmande med att Vedklyven förespråkar hederskultur
Jo, det är sant.

Sexbrottsmaffian har många likheter med hederskultur. Det som är mest slående för mig är att människor som har råkat ut för saker förväntas återupprätta sin heder genom att må dåligt. Kolla hur illa sexbrottsmaffian behandlar människor som har råkat ut för saker men har gått vidare eller (ännu värre) inte mått dåligt överhuvudtaget.
Citera
2023-04-02, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eskamotera
Hade varit mer intressant om Dumpen hängde ut MENA människor som gruppvåldtar istället för någon förståndshandikappad svensk gubbe som trånar efter en fjortis.
Det är ju en helt annan sak de håller på med. Nämligen jagar pedofiler om du har missat det.
Pedofiler som förgriper sig på barn, det är också våldtäkt det.
Citera
2023-04-02, 19:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BobGet
Jag tror ju inte att majoriteten av de uthängda gäddorna är i närheten så farliga för barn som dumpen låter påskina. I alla fall inte i bemärkelsen att de skulle lyckas göra det de önskar. Men det finns de gäddor som verkligen kan lura till sig barn. Vissa av dessa finns även med bland dumpens uthängda. De som kör med riktigt fula metoder.

Dessutom sker inte allt över internet. Det finns många vuxna i barnets närhet. Sådana som barnet ska kunna lita på och skyddas ifrån av samhället vid behov. Vi vet att det begås övergrepp mot fjortisar. Vissa sker så klart mot deras vilja men vissa luras ju in i det på olika sätt. Sen ifall det sker på grund av mentala knep, droger eller pengar är oväsentligt.

Jo jag håller med om att det är fel att där "mentala knep, droger eller pengar" är inblandat är fel. Och att någon utnyttjar en ung persons naivitet eller familjeband för att förmå individen till något h*n inte vill. Helt enig.

Men samhället 100% hatar åldersskillnader även om ingen blivit manipulerad, utnyttjad osv. Där båda faktiskt vill. Det scenariot är måhända ovanligt men inte otroligt. Och det är det jag vänder mig emot. Så vi är nog överens i stort. Problemet är när kulturen drar alla förhållanden med stora åldersskillnader över samma kam och säger att det är utnyttjande och predatoriskt.
Senast redigerad av SvenOlavsen 2023-04-02 kl. 20:03.
Citera
2023-04-02, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karin.Lollo.81
Det är ju en helt annan sak de håller på med. Nämligen jagar pedofiler om du har missat det.
Pedofiler som förgriper sig på barn, det är också våldtäkt det.
Snacka om att försöka avleda, en så gigantisk loser personen är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in