Citat:
Det är så jag också uppfattar MH. Hon tar nog den enklaste vägen och går den via en lögn, tja…
Hon håller tyst med väldigt grova brott för JJs skull, och det finns inga tecken på att hon plågas av något samvete alls över brotten. Jag tror inte heller på att hon inte deltar. Hon hjälper JJ att förfölja och skrika på Ju*ia, som JJ blivit ovän med. Där finns det vittnen på MHs delaktighet, så det kan hon inte ljuga om. Hon är ertappad med en sprayflaska efter bilen sprayades och Fi*ip säger också att hon var med. Jag tror hon varit med på allt.
Hon håller tyst med väldigt grova brott för JJs skull, och det finns inga tecken på att hon plågas av något samvete alls över brotten. Jag tror inte heller på att hon inte deltar. Hon hjälper JJ att förfölja och skrika på Ju*ia, som JJ blivit ovän med. Där finns det vittnen på MHs delaktighet, så det kan hon inte ljuga om. Hon är ertappad med en sprayflaska efter bilen sprayades och Fi*ip säger också att hon var med. Jag tror hon varit med på allt.
Just det! Det har du rätt i.
Nu kom jag på den gången med när hon hängde med en tjej hem till Tove och Albin och ställde till bråk där. Det var nånting om att den andra tjejen var sur för att hon inte fick prata med Albin för Tove. Den gången som Tove blev rädd och skar sig av ångest. Johanna kom dit en stund senare.
Vad är M för person egentligen?
Har hon empatibrist?
Tänker hon inte alls? Bara hänger med?
Har hon aldrig lärt sig ta ansvar? Eller är hon oförmögen att ta ansvar?
Ställer diagnoserna till det?
Spelar störd anknytning roll? Adoptionen?
Den frikyrkliga uppfostran?
Är det en cocktail av alla faktorer som är som upplagt för att det ska gå år helvete?
J är på nåt sätt lättare att förstå sig på. Hon är rakt igenom ond. Psykopat, narcissist, nån kluster-b störning. Nåt sånt. Elak, självisk, och empatistörd.