2023-04-02, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Kan givetvis inte lita på JJ, men om hon vittnar falskt om att MH håller fast Tove, varför inte gå ett steg längre och hävda att det är MH som stryper? Ger henne en möjlighet att komma undan lindrigare.
Jag tror att bägge var med på det.

Eftersom att JJ ljuger om tidpunkten för mordet tror jag att JJ mördade TT ensam.
Citera
2023-04-02, 17:46
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Nej det är inte bekräftat av någon förutom av J . Ingen har heller sett att T har matat på med massa slag mot J .
J sa oxå att T var så förvånansvärt lugn och trevlig och bad om ursäkt .
Tror hon ibland speglar och pratar om sig själv .
Så ja det var nog hon som sa något riktigt nedlåtande till T . Och som sedan fick lov att stålsätta sig allt hon kunde för att verka så ” förvånansvärt lugn och trevlig . Allt bara för att kunna locka med T .

Men oavsett vad som hände på Nöjet så var MH väldigt insatt i Js känslor och tankar och tankar angående T - Js största hatobjekt.
Och med vetskapen att ens kompis som är kapabel att döda sitter i rummet bredvid med den person hon tidigare har försökt döda . Så kan man ju tänka att det är svårt att komma till ro och somna utan att inte lyssna med ett halvt öre .

Men T talade väl om för pojkvännen att hon sagt något nedlåtande till J som gjort J arg?
T skulle gått fram och sagt något i stil med -”Hur känns det att vara världens sämsta person?”
Citera
2023-04-02, 17:47
Medlem
Deras liv är förstört ..
Nu hade dom kunnat njuta av våren och sommaren.istället ska dom sitta inne på livstid..smart not....men värst blev det för tove
Citera
2023-04-02, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
GW…
Alltså wtf?!? Det låter som han pratar om ett annat fall!?! Blev än mer irriterad nu i fm … varför ska han låta Svenska folket få tro att det är en ” brottningsmatch” som sker och kanske jag missat att JJ sagt det men det har jag aldrig hört?!?? Varför berättar han inte i TV att JJ fäller och svingar ner Tove i golvet med huvudet först?!
Och sen ändrar han hela rubriceringen till att J inte mördar utan dödar T av misstag pga en vanlig tonårskonflikt som det brukar vara”
J har ju googlat, är åtalad för två andra bränder, den ena mot T och dessutom planerat att slå henne på vägen hem…
Vad är det för fel på honom?! Jag tycker det är förjävligt att han får sitta som professor och säga så
Det är ju inte alls vad som hände

Vilken idiot han har blivit !

Väldigt märkligt att J inte fick den minsta lilla skråma , blåmärke eller rivsår 🙄 om de har haft ett regelrätt slagsmål och där T sedan bara gav igen och tryckte till lite lätt o snabbt . Hoppsan ! Det var inte alls meningen .
Citera
2023-04-02, 17:50
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Nu hittar jag inte igen det, men visst sa hon även att Js version var mindre trolig?

Du tänker möjligen på at hon sa att mjukdelsskadorna på armbågarna skulle kunna ha uppkommit av att MH höll i händerna och tryckte mot golvet, men att det var osannolikt.

Det mer sannolika scenariot där var att JJ suttit med knäna på armarna.

Det senare innebär ju då att MHs närvaro inte är nödvändig. Så MH-hatarna vill helst inte prata om det.
Citera
2023-04-02, 17:53
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Eftersom att JJ ljuger om tidpunkten för mordet tror jag att JJ mördade TT ensam.

Hur menar du? När uppger JJ lögnaktigt att T mördades?

Grannarnas vittnesmål om klockslag är ju rätt minutprecisa. ”100 kg” duns vid 02.30-32 (T fälls omkull i badrummet) och 5-10 sparkljud klockan 02.37-38 (T håller på att strypas ihjäl och sparkar vilt)
Vid 02.45/46 rör sig JJs telefon och hon tar också med Ts telefon till McD.
Citera
2023-04-02, 17:54
Medlem
Är d inte klarlagt när de kom till lägenheten och när grannen hör ljuden? Hur går d ihop me JJs berättelse att d i princip händer efter nån minut efter de kommit till lägenheten?
Och varförfrågar inte utredarna ut henne om d? Och även åklagaren då men d kanske han gör

Något jag missat?
Citera
2023-04-02, 17:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Nej. Hon verkar konstant ljuga sig igenom tillvaron.
Både föräldrar och lärare vittnar om ”vita lögner”.
Själv tror jag på ett vanemässigt ljugande för att underlätta tillvaron.

Gällande mordet tror jag vissa delar är sanning, andra inte.

Jag tror hon försökte ta isär dom i badrummet, men innan hon han uppfatta vad som hände var T strypt.

Stegen som registreras tror jag kommer från att hon reser sig och går runt helt chockad.
Hon fattar att dom kommer åka dit för mord. Vad ska hennes föräldrar säga?
J intalar henne att hon ska fixa det här. M behöver bara hålla sig lugn, så fixar J så att ingen kommer att få reda på vad som hänt.
M vill bara förtränga alltihop. Låtsas som det inte hänt.
Så jag tror hon intalar sig att hon sov. Det hände inte. Allt var bara en ond dröm.

Men det är bara vad jag tror.
Vad som hände vet bara dom inblandade.

Men jag tror inte M hade nån tanke på att T skulle dö.
Jag tror hon såg men inte fattade riktigt vad som hände. Att man riktigt tror sina ögon när man ser sin kompis mörda nån med sina bara händer.
Det är så jag också uppfattar MH. Hon tar nog den enklaste vägen och går den via en lögn, tja…

Hon håller tyst med väldigt grova brott för JJs skull, och det finns inga tecken på att hon plågas av något samvete alls över brotten. Jag tror inte heller på att hon inte deltar. Hon hjälper JJ att förfölja och skrika på Ju*ia, som JJ blivit ovän med. Där finns det vittnen på MHs delaktighet, så det kan hon inte ljuga om. Hon är ertappad med en sprayflaska efter bilen sprayades och Fi*ip säger också att hon var med. Jag tror hon varit med på allt.
Citera
2023-04-02, 17:55
Medlem
Pirellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Fattar inte varför hon inte försöker knäa JLJ... i ryggen med all kraft... vilket hon rimligen bör ha kunnat gjort om hon har benen fria för att kunna sparka?

Jag blir inte klok... på det samtidig vill jag inte spekulera i det heller... men jag hoppas verkligen någon vänlig själ kommer att ge JLJ och MH samma behandling de gav TT...

Det är precis det här som får mig att tro att TT inte var vid fullt medvetande. Med benen fria har jag svårt att se att hon inte skulle kunna kriga sig lös. Vet inte om det är möjligt att J kan ha suttit så pass långt ner på T att det inte gått att knäa henne?

Det kan ju definitivt bli en jävulsk smäll om man lägger krokben på någon och samtidigt slungar personen bakåt med hjälp av armen på bröstkorgen/om axlarna. Gjorde så på en kompis för längesedan, var tänkt som en kul grej men jäklar vilken smäll, hon blev väldigt tagen, jättehemskt.
Senast redigerad av Pirella 2023-04-02 kl. 18:01.
Citera
2023-04-02, 17:56
Medlem
Citat:
Nu hittar jag inte igen det, men visst sa hon även att Js version var mindre trolig?
Hoppas nu att jag minns rätt men hon sa ” den är minst lika trolig”
Citera
2023-04-02, 17:56
Medlem
Citat:
Ingen av berättelserna är givet sann och den andra falsk. Båda är tänkbara. Men jag har för mig att hon ansåg Js mindre trolig.

Båda är tänkbara. Men det rättsläkaren inte tar ställning till är övriga omständigheter som är utanför skadebilden. Lägger man t.ex till sparkljuden i ekvationen framträder det ena mer troligt än det andra.

Men absolut, det är långt ifrån självklart.
Citera
2023-04-02, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Hur menar du? När uppger JJ lögnaktigt att T mördades?

Grannarnas vittnesmål om klockslag är ju rätt minutprecisa. ”100 kg” duns vid 02.30-32 (T fälls omkull i badrummet) och 5-10 sparkljud klockan 02.37-38 (T håller på att strypas ihjäl och sparkar vilt)
Vid 02.45/46 rör sig JJs telefon och hon tar också med Ts telefon till McD.

JJ uppger att hon mördade TT direkt efter de ankommit till hennes lägenhet..

Hävdar att JJ ljuger för att hämnas på MH, för att sätta dit henne, trots att hon med stor sannolikhet faktiskt låg och sov.
Senast redigerad av TorsteniSthlm76 2023-04-02 kl. 18:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in