2023-04-02, 16:17
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Fast det var ju inget barn. Det är en chatt mellan vuxna, där Dumpens fiskare försöker gaslighta en desperat, överkåt, ofta handikappad man.
Net det var det inte.
Det var ett äckel som trodde han chattade med och skulle träffa ett barn.
Äcklet var alltså ute efter barn.
Citera
2023-04-02, 16:20
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter
Jag har inte fått svar på en fråga som jag har ställt några gånger här i tråden. Frågan lyder: hur många procent tror ni av alla dumpenhängare består av medelålders ,överviktiga,gråhåriga kvinnor med glasögon?

Skulle personligen säga att procenten är ganska hög fast det skulle vara riktigt kul att få det bekräftat på något sätt.
Vad är du själv och hur ser din grupp ut då?
Dräglande parasit med fett hår sladdrig fett och allmänt ful?
Citera
2023-04-02, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
Kan någon här berätta varför det är fel att någon som är 25+ är tillsammans med en 13 åring? Givet att det är frivilligt, ingen blir manipulerad eller tvingad. Men jag inser att det förmodligen kommer massa känsloyttringar och slogans snarare än ett avvägt svar.

Ifall det vore lagligt så skulle det innebära att flertalet 13-åringar blev manipulerade och utnyttjade av farliga individer just på grund av att de i den åldern är så lättpåverkade. Jag säger inte att alla är det, men tillräckligt många för att man lagligt måste sätta en gräns någonstans. I vårt land är den satt vid 15 års ålder.

Jag har sagt det innan och jag säger det igen. Argumentet om samtycke och att det är omöjligt för någon under 15 att samtycka är vansinnigt och bevisligen fel och därmed bara löjligt att använda i en diskussion. Det är lika självklart att det finns individer som är 14 år gamla som är tillräckligt mogna för samtycke som att det finns de som fyllt 15 år som inte är det.

Men för att förhindra att vuxna utnyttjar de individer som verkligen inte har den här mognaden så måste det finnas en lag där man sätter en gräns någonstans. I vårt land går den vid 15 års ålder och det är inga som helst konstigheter med det.
Senast redigerad av BobGet 2023-04-02 kl. 16:38.
Citera
2023-04-02, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tantpryzeluskus
Tack för ditt förtydligande.

En gädda som fälls i domstol, visst har vi råd med det?
Hur tycker du at tman ska se på det?

Generellt sett tycker jag att man ska undvika att placera medborgare i fängelse om det kan finnas ett annat alternativ. Detta i kombination med att begränsa möjligheten för andra att se om någon varit dömd för brott. Då har människor som dömts för brott, även om de suttit i fängelse, en möjlighet att få rätsida på sitt liv och kunna bidra produktivt till samhället igen.

Sedan behöver man såklart sätta folk i fängelse ibland för att de inte kan vandra fritt bland andra. Begår någon övergrepp på barn har man gått över en gräns där inget annat än fängelse kan komma på fråga. Att däremot justera lagar för att kunna sätta så många i fängelse som möjligt tror jag inte på. Dels har vi de enorma kostnader detta inneburit - direkta såväl som alternativkostnader - och dels har vi de övriga inskränkningarna i integritet för laglydiga medborgare som ofta dessa lagändringar brukar medföra.
Citera
2023-04-02, 16:43
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobGet
Ifall det vore lagligt så skulle det innebära att flertalet 13-åringar blev manipulerade och utnyttjade av farliga individer just på grund av att de i den åldern är så lättpåverkade. Jag säger inte att alla är det, men tillräckligt många för att man lagligt måste sätta en gräns någonstans. I vårt land är den satt vid 15 års ålder.

Jag har sagt det innan och jag säger det igen. Argumentet om samtycke och att det är omöjligt för någon under 15 att samtycka är vansinnigt och bevisligen fel och därmed bara löjligt att använda i en diskussion. Det är lika självklart att det finns individer som är 14 år gamla som är tillräckligt mogna för samtycke som att det finns de som fyllt 15 år som inte är det.

Men för att förhindra att vuxna utnyttjar de individer som verkligen inte har den här mognaden så måste det finnas en lag där man sätter en gräns någonstans. I vårt land går den vid 15 års ålder och det är inga som helst konstigheter med det.
Snyggt, sakligt och informativt svar. Lite fler sådana inlägg hade inte skadat i tråden.
Senast redigerad av BeachBob 2023-04-02 kl. 17:02.
Citera
2023-04-02, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter
Bla bla orkar inte hörs tanters skit snack.
Nä förstår att det blev för avancerat för dig.
Citera
2023-04-02, 16:44
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobGet

När du lägger fram det som du gör så är det så oerhört mycket enklare att beakta det du säger jämfört med när någon bara vrålar om våldtäkt och baaaarn.
Citera
2023-04-02, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
Kan någon här berätta varför det är fel att någon som är 25+ är tillsammans med en 13 åring? Givet att det är frivilligt, ingen blir manipulerad eller tvingad. Men jag inser att det förmodligen kommer massa känsloyttringar och slogans snarare än ett avvägt svar.
Därför att en 13-åring är ett barn.
Fråga föräldrarna så får du höra.
Bort med tassarna din snuskhummer!
Citera
2023-04-02, 16:50
Medlem
Om jag nu var anhörig eller någon som har blivit uthängd.
Så hade jag protesterat eller uttryckt mitt missnöje mot att Dumpen skall hålla ett jippo i Svenljunga.

https://svenljungakulturhus.se/omoss

Obegripligt att ett kulturhus upplåter sin lokal för ett sådant spektakel.
Senast redigerad av Eskamotera 2023-04-02 kl. 16:55.
Citera
2023-04-02, 16:52
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralphsson
Varför är det inte fler som kritiserar Swish-finansieringen av sidan-att ingenting redovisas? Är denna tråd enbart för att dyrka husguden Sara och hennes bravader? Att hon enligt vad som förekommit i tråden är sjukpensionär och inte arbetsför det ryckar hela gänget här på axeln för?

Helt sjukt att man gör skillnad på folk och folk egentligen.
Om hon är s.k. sjukpensionär vore inte förvånande, utifrån det att få en anställning utifrån sin bakgrund är svårt. Men hon har visat sig rehabiliterat sig bra och har visat att hon har energi och kan jobba som egen företagare, möjligen skulle dålig relation till banker och få lån kunna störa.

Man får sjukersättning (förtidspension) först när alla möjligheter till att kunna jobba i framtiden är helt uttömda, så få går till jobb, men om man kommer i läge att man kan jobba ska man ta det.
Citera
2023-04-02, 16:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Istället för att bli ännu värre så är väl detta ett perfekt tillfälle att ta i tu med sina problem än att falla ännu djupare i självömkan.
Istället för att bli värre så kan man söka hjälp och börja om på annan plats. Alla kommer inte ihåg dessa Gäddor. Vem vet man kanske kan få ett bättre liv efter uthängningen.
Man har, förhoppningsvis, insett vilka problem man har och kan gå vidare mot ett bättre, sundare jag.

Du verkar inte förstå vad en uthängning gör med en människa i detta samhället. Ingen kommer vilja anställa någon av dem,det motsatta könet i samma ålder kommer ta avstånd. De kommer få leva på bidrag, och vara i utanförskap resten av sina liv.

Det enda som skulle rädda dem är att få en helt ny identitet och att ändra sitt utseende och starta om någon annanstans. Det skulle väl vara det som skulle kunna ge dem en chans att börja om. Plus att familjer splittras för att någon har FÖRSÖKT att bestämma träff med en individ som ändå redan har börjat ha sex.

Visst jag håller med om att göra denna verkar sakna en spärr när det kommer till moral och att de inte tar hänsyn till lagar som vi har satt. Det är dålig stil, absolut fast de förtjänar inte att få sina liv förstörda för det här.
Senast redigerad av 60minuter 2023-04-02 kl. 16:58.
Citera
2023-04-02, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Vad är du själv och hur ser din grupp ut då?
Dräglande parasit med fett hår sladdrig fett och allmänt ful?

Jag kan säga så här, att vad jag har sett så är kritiker till dumpen och liknande organisationer världen om betydligt mer attraktiva än de som är för den här typen av offentlig förnedring.

I andra länder har de något som kallas för ”Pedo hunters” och bara namnet visar hur obildade de är.Det är inte ens pedofiler de jagar fast vad ska man förvänta sig. Det är alltid oattraktiva människor som kommenterar ”hjältar ” ”bra att ni finns” i alla fall större majoritet av de som kommenterar.
Senast redigerad av 60minuter 2023-04-02 kl. 17:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in