2023-03-28, 16:31
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FilthyJack
En gammal dokumentär om Choppers mc
https://youtu.be/1RG7LERxRCg
Nu snackar vi nostalgi! Jorma är väl kvar än, Johan S bar färgerna o blev talesperson för Bromma när de kom in som mc Sweden vill jag minnas alltid tyckt han varit driftig när han gett sig in i saker. M.C mekar hoj en utav de riktiga bikers som var med redan här vet dock inte om han är kvar nu. Ser några fler som är rödvita än idag. Kurre kom väl aldrig så långt någon som vet hur det gick för honom? Absolut mc killarna fick väl heller aldrig bära färgerna som de suktade efter eller har jag fel?

Sen alla dessa klubbar och folk som skulle in i rödvita sfären på ett eller annat fel och medlemmar som hoppade av och på. Perkele, choppers, iq, rodents och sen kom det väl folk från Björnligan, stålsvin tre kronor och bax om jag inte minns fel. Sen blev väl Bromma en utav de största avdelningarna om man räknar medlemmar varpå man startade eastside till slut.
Citera
2023-03-28, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Som Ingemar Stenmark sade en gång till en korkad journalist: -Int lönt o förklar fö en som int begrip.

Lite så det är med dessa nollor som sitter och skriver rena fabler och felaktigheter.
Man går stenhårt på vad som står i Aftonbladet och annan MSM, man begriper helt enkelt inte bättre.
Sedan har du en annan kategori bitterfittor som skriver skit om kulturen och det är dom vars flickvänner, mammor osv förkastat dom för en biker och då tror man att man ger igen genom att skriva skit på anonyma forum, i verkliga livet viker de med blicken och går åt sidan.
Tycker dock att det är tämligen roande att läsa deras inlägg, man ser riktigt liksom hur de tuggar fragda i sin frustration när andra inte håller med om deras felaktiga övertygelse. Det bästa är att ignorera dem, det svider mest och frustrationen blir ännu kraftigare, inte allt för sälla börjar då öknamnen och personpåhoppen hagla, lite som hos vänsterblivna.

Ja det är riktigt patetiskt! Visst har det gjorts tillslag på olika klubbar, där dom har hittat något vapen och lite narkotika i mängder för personligt bruk. Men skulle Polisen göra tillslag på vilken nattklubb som helst på Stureplan eller Avenyn skulle dom hitta betydligt fler vapen och mer narkotika.
Citera
2023-03-28, 20:49
Medlem
Vad hände med Mikael Broberg? Vad hände med de två bsk medlemmarna? Vad hände med Outlaws presidenten? Vad hände i runhällen? Vad hände med Linus Berg? Vad hände I Esbo? Ja listan kan göras lång!

Är det kanske lite som Mega ändå säger? Att det är en klubb med riktigt farliga personer, att folk med högst tvivelaktig bakgrund söker sig dit?

Jag tror det, vi har ju ett gäng här som romantiserar HA och dess likar. Någon har haft en Harley sen 79, stor kuk har han nog också. Någon tror intelligenta fruar, med ett städat liv vill åt en blekfet biker. Tror snarare att det är andrahandssorteringen som bikers får tag på, lite som en gott och blandat påse. Det finns nog säkert några godbitar, men dessvärre lär man ju då vara bukis med läderpolarna på klubben.

Så ja delge oss 7-16 knegare hur glamoröst detta liv är. Det jag ser är ett gäng ovårdade mansbebisar, hälften lever på bidrag trots att man vill vara utanför samhället, lojalitet skiftar från dag till dag. Ja det måste vara något att se upp till verkligen. RESPEKT!
Citera
2023-03-28, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Finare rykte enligt den breda skaran. HA har stämpel av gemene svensk att vara en tvivelaktig klubb. De har mördat sina egna, de har sprängts klubbhus, mördat rivaler etc. Att man har ett skamfilat rykte är därav befogad.

Att man söker sig dit är av anledningar som att få respekt av andra lågbegåvade människor. Att Red Devils, 81 supporters består av WT med gediget register av brott.

Vill man fortfarande ta HA i försvar beror det på att man är aningen blåst, naiv eller har en böjelse åt kriminella handlingar. Annars kan man söka sig till klubbar som inte sysslar med aktiviteter som dessa.

Flertalet razzior mot deras klubbhus har genomförts genom åren, där både skjutvapen och stora mängder narkotika hittats.

Det är ju inte grabbar med csn lån som huserar där, utan stereotypen är en testopumpad, tatuerad mansbebis som tillsammans med grabbarna i gänget får en egoboost. Att de sedan får kuk av diverse pinnsmala somalier eller förortsgrabbar i 18-20 årsåldern, gör att dessa läderbögar är långt ner i näringskedjan.

👏så sant så sant.
Dock glömde du lägga till att dom även är lättkränkta, till och med när dom är "nättroll", raderar bort inlägg🤷.
Som Trump när det inte är som dom vill så är det Fake news.
Citera
2023-03-28, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Vad hände med Mikael Broberg? Vad hände med de två bsk medlemmarna? Vad hände med Outlaws presidenten? Vad hände i runhällen? Vad hände med Linus Berg? Vad hände I Esbo? Ja listan kan göras lång!

Är det kanske lite som Mega ändå säger? Att det är en klubb med riktigt farliga personer, att folk med högst tvivelaktig bakgrund söker sig dit?

Jag tror det, vi har ju ett gäng här som romantiserar HA och dess likar. Någon har haft en Harley sen 79, stor kuk har han nog också. Någon tror intelligenta fruar, med ett städat liv vill åt en blekfet biker. Tror snarare att det är andrahandssorteringen som bikers får tag på, lite som en gott och blandat påse. Det finns nog säkert några godbitar, men dessvärre lär man ju då vara bukis med läderpolarna på klubben.

Så ja delge oss 7-16 knegare hur glamoröst detta liv är. Det jag ser är ett gäng ovårdade mansbebisar, hälften lever på bidrag trots att man vill vara utanför samhället, lojalitet skiftar från dag till dag. Ja det måste vara något att se upp till verkligen. RESPEKT!

Exakt mycket bra skrivet 😁👍
Citera
2023-03-29, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemVetInteVad
Hahahahaha om du är en "biker" o lever i den världen så vet du lika väl som mig att minst 95% av dom som är med i dom 3 sk stora mc klubbarna(gängen) är kriminella säger du nåt annat är du bara en enda stor patetisk clown som lever i fablernas värld
PS Jag sa droger utpressning mm mm

Du påstår att 95% är kriminella ?
Vad har du för belägg för det ?
Lägg fram bevis !!!!

Visa att du inte är en patetisk clown😂
Citera
2023-03-29, 10:52
Medlem
Detta är inget liv att romantisera när man ser det utifrån. Från insidan vill man gärna hålla upp fasaden och det är så lätt att utläsa i inläggen här.

Läs på lite hur en sekterisk gruppering är uppbyggd och hur gruppdynamiken fungerar så förstår man.

Jag har ingen erfarenhet från BMC men vägen in i HA är som klippt och klistrad från hur definitionen på hur en sekterisk gruppering fungerar.

Detta är en livsstil som säkert har varit en räddning för några personer från ett ännu mer destruktivt liv, men det förstör liv och relationer och splittrar familjer och det kan ingen argumentera mot.
Citera
2023-03-29, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cacone66
Du påstår att 95% är kriminella ?
Vad har du för belägg för det ?
Lägg fram bevis !!!!

Visa att du inte är en patetisk clown😂
Ingen större idé att diskutera med dessa, de lägger sig på en sandlåda nivå typ ”DU ÄR, DU SA, MIN PAPPA ÄR POLIS”

Det är liksom att brottas med en gris, det enda som händer är att du själv blir skitig och grisen gillar det.
Citera
2023-04-01, 16:51
Medlem
UT64s avatar
En rätt färsk artikel om HA och deras verksamheter:

”Hasse Karlsson hotade mig med Hells Angels”

Stefan är en av alla de elektriker som råkat ut för den oseriöse företagaren Hasse Karlsson, som vi har skrivit om i flera artiklar. När Stefan ville ha betalt för den borrhammare han själv köpt för att ha i arbetet hotade Hasse Karlsson honom med mc-gänget Hells Angels.

https://tidningenelektrikern.se/2023/03/02/hasse-karlsson-hotade-mig-med-hells-angels/

HA har fingrarna även i så vanliga branscher som El och bygg. Den unge arbetslöse killen i artikeln hade inget val än att ta ett erbjudet jobb med fiberdragning men blev förstås blåst i slutändan. Kan vara en bra tankeställare att dessa avskrädesmänniskor finns lite överallt ute i samhället, och inte alltid med sina västar, så att det går att känna igen dem.
Citera
2023-04-02, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
En rätt färsk artikel om HA och deras verksamheter:

”Hasse Karlsson hotade mig med Hells Angels”

Stefan är en av alla de elektriker som råkat ut för den oseriöse företagaren Hasse Karlsson, som vi har skrivit om i flera artiklar. När Stefan ville ha betalt för den borrhammare han själv köpt för att ha i arbetet hotade Hasse Karlsson honom med mc-gänget Hells Angels.

https://tidningenelektrikern.se/2023/03/02/hasse-karlsson-hotade-mig-med-hells-angels/

HA har fingrarna även i så vanliga branscher som El och bygg. Den unge arbetslöse killen i artikeln hade inget val än att ta ett erbjudet jobb med fiberdragning men blev förstås blåst i slutändan. Kan vara en bra tankeställare att dessa avskrädesmänniskor finns lite överallt ute i samhället, och inte alltid med sina västar, så att det går att känna igen dem.

Läste du ens artikeln? Han hotade först med HA och sedan hotade han med Bandidos... Tror du ens att han har kopplingar till någon av dom? Folk som hotar med det ena eller det andra är bara trash och vill skrämmas för sin egen vinning.

Men sedan kommer någon som du, och givetvis tror på allt du läser. Patetiskt!
Citera
2023-04-02, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voltage
Läste du ens artikeln? Han hotade först med HA och sedan hotade han med Bandidos... Tror du ens att han har kopplingar till någon av dom? Folk som hotar med det ena eller det andra är bara trash och vill skrämmas för sin egen vinning.

Men sedan kommer någon som du, och givetvis tror på allt du läser. Patetiskt!

Jaja kalla alla patrask o WT är du bra på men att leva i verkligheten gör du då inte jävla clown
Citera
2023-04-02, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemVetInteVad
Jaja kalla alla patrask o WT är du bra på men att leva i verkligheten gör du då inte jävla clown

Jag kallade ingen varken det ena eller det andra. Men den där artikeln hade inget att göra med HA överhuvudtaget! Kan man hänvisa till en artikel som inte har någon relevans för tråden, lever man inte i verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in