2023-03-24, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemVetInteVad
Hahahahaha om du är en "biker" o lever i den världen så vet du lika väl som mig att minst 95% av dom som är med i dom 3 sk stora mc klubbarna(gängen) är kriminella säger du nåt annat är du bara en enda stor patetisk clown som lever i fablernas värld
PS Jag sa droger utpressning mm mm

Jag köpte min första Harley 1979 och varit i svängen sen dess, undrar vem som vet och vem som är en pajas…
Citera
2023-03-25, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemVetInteVad
Hahahahaha om du är en "biker" o lever i den världen så vet du lika väl som mig att minst 95% av dom som är med i dom 3 sk stora mc klubbarna(gängen) är kriminella säger du nåt annat är du bara en enda stor patetisk clown som lever i fablernas värld
PS Jag sa droger utpressning mm mm

95% är kriminella ? Var i helvete har du fått det ifrån ???? Kan du visa det ? Vi väntar på svar från vemvetintevad….
Citera
2023-03-25, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cacone66
95% är kriminella ? Var i helvete har du fått det ifrån ???? Kan du visa det ? Vi väntar på svar från vemvetintevad….

Varför vill man gå med i HA eller BMC när det finns 100tals andra klubbar med ett mycket finare rykte?
Citera
2023-03-26, 14:04
Medlem
Ghastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Varför vill man gå med i HA eller BMC när det finns 100tals andra klubbar med ett mycket finare rykte?

Vad folk än säger så ger märket respekt. Svårt att komma med också.

Var något reportage ett antal år sen och HA var det mc-gänget som hade flest medlemmar som inte var dömda för något av alla 1%are.
Citera
2023-03-27, 08:12
Medlem
gnomepowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladeBenny
Det är enbart i Sverige som mc-gäng inte klassas som en kriminell organisation....Resten av världen har klassat HA både som en terrorist grupp och kriminell organisation

Så HAMC finns i 61 länder trots att de är terrorstämplade? Jo tjena
Citera
2023-03-27, 10:22
Medlem
En gammal dokumentär om Choppers mc
https://youtu.be/1RG7LERxRCg
Citera
2023-03-27, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1

Finare rykte enligt vem? Tillhör man den sfären så finns det specifika värden och omständigheter som har betydelse för ett varumärkes renommé. HA har existerat väldigt länge och är en väletablerad klubb internationellt. Givetvis påverkar detta människors vilja och intresse av att ansluta sig till den gemenskapen. Denna tämligen självklara analys förutsätter ju inte någon avhandlad doktorandexamen inom astrofysik precis.
Citera
2023-03-27, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvulloBoomer
Finare rykte enligt vem? Tillhör man den sfären så finns det specifika värden och omständigheter som har betydelse för ett varumärkes renommé. HA har existerat väldigt länge och är en väletablerad klubb internationellt. Givetvis påverkar detta människors vilja och intresse av att ansluta sig till den gemenskapen. Denna tämligen självklara analys förutsätter ju inte någon avhandlad doktorandexamen inom astrofysik precis.

Finare rykte enligt den breda skaran. HA har stämpel av gemene svensk att vara en tvivelaktig klubb. De har mördat sina egna, de har sprängts klubbhus, mördat rivaler etc. Att man har ett skamfilat rykte är därav befogad.

Att man söker sig dit är av anledningar som att få respekt av andra lågbegåvade människor. Att Red Devils, 81 supporters består av WT med gediget register av brott.

Vill man fortfarande ta HA i försvar beror det på att man är aningen blåst, naiv eller har en böjelse åt kriminella handlingar. Annars kan man söka sig till klubbar som inte sysslar med aktiviteter som dessa.

Flertalet razzior mot deras klubbhus har genomförts genom åren, där både skjutvapen och stora mängder narkotika hittats.

Det är ju inte grabbar med csn lån som huserar där, utan stereotypen är en testopumpad, tatuerad mansbebis som tillsammans med grabbarna i gänget får en egoboost. Att de sedan får kuk av diverse pinnsmala somalier eller förortsgrabbar i 18-20 årsåldern, gör att dessa läderbögar är långt ner i näringskedjan.
Citera
2023-03-27, 22:12
Medlem
Citat:
Jag köpte min första Harley 1979 och varit i svängen sen dess, undrar vem som vet och vem som är en pajas…

Ett evigt tjatande om Kapten klänning från din sida. En förebild kanske?
En idi#t fattar att samma rötägg finns på båda sidor. Men skillnaden är att polisen har mer lojalitet mot varandra än vad HA har.
Dom ljuger och backar varandra i alla väder.
Vad gör HA, slänger ur en förmedlare och behöver ta hjälp från andra och blåser varandra för en fem krona👍
Citera
2023-03-27, 22:24
Medlem
I den svenska mc kulturen hör inte HA hemma, enda anledningen till att dom blir accepterade är för annars blir klubbarna utsatta för hot och våld.
HA lämna Sverige och låt den Svenska biker kulturen vara, ingen gillar er och ni är inte välkomna någonstans, som supporter till er är man inte mc intresserad utan ryktet ni har som lockar. Patetiskt
Citera
2023-03-28, 07:43
Medlem
Citat:
Som Ingemar Stenmark sade en gång till en korkad journalist: -Int lönt o förklar fö en som int begrip.

Lite så det är med dessa nollor som sitter och skriver rena fabler och felaktigheter.
Man går stenhårt på vad som står i Aftonbladet och annan MSM, man begriper helt enkelt inte bättre.
Sedan har du en annan kategori bitterfittor som skriver skit om kulturen och det är dom vars flickvänner, mammor osv förkastat dom för en biker och då tror man att man ger igen genom att skriva skit på anonyma forum, i verkliga livet viker de med blicken och går åt sidan.
Tycker dock att det är tämligen roande att läsa deras inlägg, man ser riktigt liksom hur de tuggar fragda i sin frustration när andra inte håller med om deras felaktiga övertygelse. Det bästa är att ignorera dem, det svider mest och frustrationen blir ännu kraftigare, inte allt för sälla börjar då öknamnen och personpåhoppen hagla, lite som hos vänsterblivna.
Citera
2023-03-28, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Som Ingemar Stenmark sade en gång till en korkad journalist: -Int lönt o förklar fö en som int begrip.

Lite så det är med dessa nollor som sitter och skriver rena fabler och felaktigheter.
Man går stenhårt på vad som står i Aftonbladet och annan MSM, man begriper helt enkelt inte bättre.
Sedan har du en annan kategori bitterfittor som skriver skit om kulturen och det är dom vars flickvänner, mammor osv förkastat dom för en biker och då tror man att man ger igen genom att skriva skit på anonyma forum, i verkliga livet viker de med blicken och går åt sidan.
Tycker dock att det är tämligen roande att läsa deras inlägg, man ser riktigt liksom hur de tuggar fragda i sin frustration när andra inte håller med om deras felaktiga övertygelse. Det bästa är att ignorera dem, det svider mest och frustrationen blir ännu kraftigare, inte allt för sälla börjar då öknamnen och personpåhoppen hagla, lite som hos vänsterblivna.

Ja du har helt rätt, de vet inte hur verkligheten är.
Det viktigaste för dom är att sprida så mycket skit som möjligt utan fakta, rena lögner. När de inte har svaren så är man en idiot eller en läderbög haha. Det är vad de här låglivade dyngspridarna kan åstadkomma. Aftonbladet och expressen är deras bibel…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in