2023-04-02, 14:28
Medlem
Jag vet inte säkert men förmodar att bilden kan vara tagen efter öppningsmatchen Sverige-Frankrike 1-1 som spelades den 10 juni 1992.
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Tyvärr ingen aning. Ett under att jag hittade bilden faktiskt då jag inte aktivt lade den på hårddisken utan den automatiskt har sparats dit och kom på att den kanske hade sparats.
Citera
2023-04-02, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Thylen's flåsande i nacken som enligt GW "har pågått länge" handlade om "mannen med pilotglasögon" som alla numera vet var FEL spår!

Det finns väl ingen inom rättsväsendet som kan läcka info om BW och MK, hur tänker du?
Jag tror att Thylén inte var aktuell vid tidpunkten för ”flåsandet”. Det var långt innan KF blev engagerade. Om flåsandet gällde KM tror jag inte heller, det var ännu tidigare. Jag tror att ”den flåsande kommisarien” eventuellt kan ha varit Sun*e San*d (tror jag han hette). Jag vill minnas att BW var intressant i ett tidigt skede av utredningen men blev avförd pga att någon/några tjejer borgat/givit BW alibi.
Vidare vill jag säga att ingen här har fakta utan mer eller mindre spekulerar (inkl. jag)!
Citera
2023-04-02, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Jag tror att Thylén inte var aktuell vid tidpunkten för ”flåsandet”. Det var långt innan KF blev engagerade. Om flåsandet gällde KM tror jag inte heller, det var ännu tidigare. Jag tror att ”den flåsande kommisarien” eventuellt kan ha varit Sun*e San*d (tror jag han hette). Jag vill minnas att BW var intressant i ett tidigt skede av utredningen men blev avförd pga att någon/några tjejer borgat/givit BW alibi.
Vidare vill jag säga att ingen här har fakta utan mer eller mindre spekulerar (inkl. jag)!
Per Jenven var den flåsande polisen.
Citera
2023-04-02, 14:36
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Hoppas detta fungerar. Bild på MK, BW, MO

https://ibb.co/vd99y2w
https://ibb.co/H4bd4b9

Tack för bilderna, jag förstår dock inte historiken kring dem.

Det framgår ju av andra bilden att BW sett bilden och kommenterat den. Det var sex år sedan enligt datumstämplingen på facebook.

Med andra ord har BW varit medveten om bilden i sex år. Vid något tillfälle har han själv tagit bilden och lagt ut den utan att MiKj är med, om jag förstått det rätt.

Om det nu är så känsligt att BW och MiKj är med på samma bild, varför kommenterar då BW fotot och deras samvaro. Helena har väl varit mördad i runt 20 år när fotot läggs ut. Vad skulle ha blivit känsligare efter 20 år?

Är det inte snarare så att MiKj precis som många andra emellanåt rensar bland sina inlägg. Att BW klippt bort honom kan tyda på någon ovänskap i senare tid. Att MiKj raderar ett foto och en konversation med en person han brutit med är i högsta grad ett helt normal beteende på internet.
Citera
2023-04-02, 14:37
Medlem
Citat:
Hoppas detta fungerar. Bild på MK, BW, MO

https://ibb.co/vd99y2w
https://ibb.co/H4bd4b9
Intressant…vem var den smala killen som höll i kameran🤔
Citera
2023-04-02, 14:38
Medlem
Citat:
Per Jenven var den flåsande polisen.
Okej…bra att någon minns..tack!
Citera
2023-04-02, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Det är inte OK från polishåll att läcka, men det skulle tacksamt tas emot någon/några uppgifter från polisen, som de anser inte äventyrar utredningen, men som ändå kanske kan vara till hjälp.

Det har ju gått över 30 år sedan Helena försvann nu, och det kanske finns någon information som de kan släppa på? De flesta (utom gm då?) vill väl att detta försvinnande får ett uppklarade? En liten detalj kanske kan få någon/några att tänka till och minnas? Det kanske inte behövs mer än så?
Exakt…att hinta om någon detalj behöver ju inte vara ett brott mot förundersökningssekretessen…beroende på hur denne uttrycker sig🤔
Citera
2023-04-02, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson

Det framgår ju av andra bilden att BW sett bilden och kommenterat den. Det var sex år sedan enligt datumstämplingen på facebook.

Med andra ord har BW varit medveten om bilden i sex år. Vid något tillfälle har han själv tagit bilden och lagt ut den utan att MiKj är med, om jag förstått det rätt.

Om det nu är så känsligt att BW och MiKj är med på samma bild, varför kommenterar då BW fotot och deras samvaro. Helena har väl varit mördad i runt 20 år när fotot läggs ut. Vad skulle ha blivit känsligare efter 20 år?

Är det inte snarare så att MiKj precis som många andra emellanåt rensar bland sina inlägg. Att BW klippt bort honom kan tyda på någon ovänskap i senare tid. Att MiKj raderar ett foto och en konversation med en person han brutit med är i högsta grad ett helt normal beteende på internet.
Det var i samband med diskussionerna här om BW och MK som bilden plockades bort och jag tror att det även var ungefär vid samma tidpunkt som de slutade vara vänner på fb. Du väljer nu att inte se helheten kring allt jag skrev och jag är inte intresserad av att försöka övertala dig. Du får tro vad du vill. Nu fick du se bilderna och fick bekräftat att dessa två personer BW och MK var tighta och umgicks under sommaren -92.
Citera
2023-04-02, 14:50
Medlem
Förstår du verkligen inte eller låtsas du? Ska hjälpa dig.
Det var inte bilden utan kommentaren om att de var sambos som var och är det känsliga.
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson

Citera
2023-04-02, 14:51
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Exakt…att hinta om någon detalj behöver ju inte vara ett brott mot förundersökningssekretessen…beroende på hur denne uttrycker sig🤔

Nej, speciellt om de i utredningen diskuterar tillsammans och därefter beslutar om något de kan delge allmänheten.
Citera
2023-04-02, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Nej, speciellt om de i utredningen diskuterar tillsammans och därefter beslutar om något de kan delge allmänheten.
Vi får hoppas att någon envis eller kanske tom pensionerad polis läser tråden.
GW är nog inte en Flashbackare😊
Citera
2023-04-02, 15:07
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Sorry, jag menade givetvis Jenven. Det var han som sa att han ständigt flåsade den här GM i nacken, det är jag 100 på. Veckans Brott ca 2014.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-04-02 kl. 15:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in