2023-04-02, 11:39
Medlem
Det här inlägget säger allt! GW har haft fel förut. Stackars ugglan där avslöjar du ditt sista halmstrå.
Tänk att du sitter med sju flikar öppna och lägger ner så mycket tid på detta. Why so serious?

Jag ska säga dig en sak till: GW har inte fel, han har rätt!
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Tv:n tror jag inte att det är fel på, däremot har det varit fel på GW Persson tidigare.
Citera
2023-04-02, 11:40
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Jag har kollat igenom min nätverksdisk och hittat bilden och konversationen från MK facebook som jag då det begav sig tog en screenshot på men som jag sedan raderade från min telefon. Jag kan bekräfta det du säger att bilden är tagen citat från MK "bilden togs efter matchen i min soffa"

Tack för infon divadnil!
Bra att du hade koll på det här
Citera
2023-04-02, 11:47
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Tillägg:
Inom uppgifterna som innefattar denna snåriga kartläggning behövs naturligtvis även info om eventuella ALIBIN eller annan info. som skulle kunna påvisa ev motstridiga uppgifter.
Jag tänkte på kommisarien från M-stad som sa något i stil med: Vi flåsar GM i nacken!
GW replikerade något syrligt: Jaa…de har ju flåsat GM i nacken ganska länge nu.
Jag önskar att någon inom rättsväsendet kunde läcka lite info…har hänt förut…olagligt, visst!
Men ibland behövs kontroversiella metoder för att lösa uppgiften…när det gäller mord på ung kvinna är det självklart…det måste klaras upp!!!

Thylen's flåsande i nacken som enligt GW "har pågått länge" handlade om "mannen med pilotglasögon" som alla numera vet var FEL spår!

Det finns väl ingen inom rättsväsendet som kan läcka info om BW och MK, hur tänker du?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-04-02 kl. 11:49.
Citera
2023-04-02, 12:13
Medlem
Ja skulle vilja vända på det. Om han nu är modig nog. I MKs bekantskapskrets och släkt finns personer med relevant bakgrund som kan hjälpa honom att anonymt få fram det han vet om brottet till polismyndigheten utan att det kommer generera något som helst rättsligt ansvar för honom.
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Thylen's flåsande i nacken som enligt GW "har pågått länge" handlade om "mannen med pilotglasögon" som alla numera vet var FEL spår!

Det finns väl ingen inom rättsväsendet som kan läcka info om BW och MK, hur tänker du?
Citera
2023-04-02, 12:22
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Stort tack, Sculley (och Thord). Det är chockerande att ta del av hur Pudelfrillan helt ogenerat förfalskar inlägg samt skriver om skeenden för att de ska passa hans agenda. Det är sannerligen ingen skitsak att stryka orden "kanske 2 veckor efter" i Pepparkakemannens inlägg. Pudelfrillan viftar bort sitt tilltag med att tidsangivelsen "bevisligen är osäker och därmed kan vara fel". Pudelfrillan går till och med så långt att han använder orden "en högst osäker tidsangivelse". Att Pepparkakemannen skrev att han hade blivit kallad att hjälpa till att söka "kanske två veckor efter Helenas försvinnande", gör Pudelfrillan om till en "osäker" och "kanske felaktig" och "högst osäker" tidsangivelse. Vad spelar det för roll om Pepparkakemannen skulle minnas fel på någon dag hit eller dit? Om det var elva dagar efter försvinnandet eller sexton dagar efter försvinnandet är fullständigt ointressant. Pepparkakemannen minns att han var kallad till platsen ett bra tag efter försvinnandet. Basta!

Men självklart hade Pudelfrillan ett fruktansvärt lömskt uppsåt med allt detta: Pudelfrillan ville få det till att BW skulle ha varit ute och kört hoj bara ett par dagar efter försvinnandet på en plats som Pudelfrillan "vet" ( ) att BW och medgärningsman skulle ha kört bil på under natten när Helena försvann, med syftet att då "uppfinna" anklagelsen om att BW skulle ha tagit chansen att "förstöra spår". Det här är fan inte klokt! Det som hände var att BW körde hoj på en plats som under cirka två veckor räknat från försvinnandet hade varit föremål för skallgångskedjor, polisteknikers letande, privatpersoners letande, naturens gång i form av dagg och solsken, djurs närvaro och så vidare. Om det hade hittats spår efter en bil på platsen, hade de självklart upptäckts redan på typ måndagen eller tisdagen (precis som när man upptäckte hjulspåren på lekplatsen). Pudelfrillans agerande är bottenlöst uselt.

Kan endast tolka ditt utspel på ett sätt:
Det här är uppenbarligen väldigt känsligt.
Annars håller man inte på och ältar något på det här sjukliga sättet.

Jag har vid tre olika tillfällen lämnat en utförlig förklaring till varför jag valde att utelämna tidsangivelsen. Men, vissa konton ger sig ändå inte...

Det normala vore att säga: "Ok då förstår jag hur du tänkte" men icke... Den närmast fanatiska efterföljande häxjakten är definitivt inget "normalt" beteende.
Ingen normal människa med ett genuint intresse av att lösa fallet skulle hålla på så här.

Min erfarenhet säger mig att det psykiatriska begreppet psykopati ligger nära till hands som förklaringsmodell för att kunna förstå alla aggressiva påhopp nu när sanningen rullas ut
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-04-02 kl. 12:26.
Citera
2023-04-02, 12:34
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvagg
Ja skulle vilja vända på det. Om han nu är modig nog. I MKs bekantskapskrets och släkt finns personer med relevant bakgrund som kan hjälpa honom att anonymt få fram det han vet om brottet till polismyndigheten utan att det kommer generera något som helst rättsligt ansvar för honom.

Det stämmer, ett bra förslag till med-gärningsmannen. Hoppas att han kan ta mod till sig och göra detta.
Nu är det dags att få ett slut på det här och för att klara av det krävs det att han är man och inte mus (pissråtta).
Citera
2023-04-02, 13:05
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ett helt obegripligt resonemang. Efter att precis ha klarat sig undan ett grovt brott och en hyggligt dold bilfärd på gång-/cykelvägen (husen längst ner har inte fönster mot gång-/cykelvägen), skulle man alltså ha valt att köra upp på Vikingavägen i full gatubelysning med risk för att folk skulle ha kunnat vara uppe/ute och gjort observationer?

Citat:
Därefter skulle man ha tagit den andra stora och onödiga risken att köra ut i terrängen norr om Bronsåldersvägen med trädgårdarna för sex fastigheter bara något tiotal meter ifrån på vänster sida? När en gärningsman vill ha så lite uppmärksamhet som möjligt samt vill komma bort från brottsplatsen så fort som möjligt, menar Pudelfrillan att han gjorde tvärtom. Jisses ...

Citat:
Sedan menar Pudelfrillan att bilen skulle ha körts tillbaka samma väg för att parkeras på gång-/cykelvägen "medans kroppen dumpades". Varför köra upp bilen? Varför inte låta den stå kvar i skydd av några träd vid hamnen? Eller skulle gärningsmannen eller hans medhjälpare först ha kört upp och parkerat bilen och sedan gått tillbaka till hamnen? Varför detta omak? Eller skulle den som körde upp bilen ha suttit kvar och väntat medan den andre lade ut ensam på sjön
- fullt synlig från den lilla badplatsen på höger sida efter hamnutloppet?

Citat:
För helvete, människa! Till råga på allt skriver du att bilen "eventuellt" placerades så att ingen skulle ha kunnat köra ner till hamnen via den mindre väg som hade förbindelse med cykelvägen. Jag kan lova att INGEN (!) körde bil där - och ÄN MINDRE MITT I NATTEN! Och just detta "eventuellt" ... Du vet alltså inte var bilen parkerades, du bara fabulerar och önsketänker.

Jag säger samma sak till dig som jag nyligen var tvungen att säga till Thord: Andas.... såja... luuugn och fin nu... andas... det blir bra det här ska du se... tillslut

Jag har förstått att det är väldigt provocerande för dig när jag säger att GM aldrig lämnade området.

Men samtidigt vet och förstår ju även du följande: Efterspelet skedde sent på natten, under vargtimmen 03:00 - 04:30. Folk sov i hela villaområdet, GM hade is i magen (spänning, gränslöshet och risktagande är f.ö. framträdande egenskaper hos en psykopat)
Men det som avgjorde att man stannade kvar i närområdet var att man kände till den lummiga omgivningen som sin egen ficka
.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-04-02 kl. 14:00.
Citera
2023-04-02, 13:11
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Kan endast tolka ditt utspel på ett sätt:
Det här är uppenbarligen väldigt känsligt.
Annars håller man inte på och ältar något på det här sjukliga sättet.

Jag har vid tre olika tillfällen lämnat en utförlig förklaring till varför jag valde att utelämna tidsangivelsen. Men, vissa konton ger sig ändå inte...

Det normala vore att säga: "Ok då förstår jag hur du tänkte" men icke... Den närmast fanatiska efterföljande häxjakten är definitivt inget "normalt" beteende.
Ingen normal människa med ett genuint intresse av att lösa fallet skulle hålla på så här.

Min erfarenhet säger mig att det psykiatriska begreppet psykopati ligger nära till hands som förklaringsmodell för att kunna förstå alla aggressiva påhopp nu när sanningen rullas ut

Det kanske hade blivit annorlunda om du i ditt ursprungliga inlägg hade förklarat att du tagit bort en del av meningen, och varför du valde att göra det? När det gäller att ta bort ur citat, så bör man visa att man gjort det, t ex med /.../. (Hittade inga "klamrar" på mobilens tangentbord.)
Citera
2023-04-02, 13:15
Medlem
Det är mycket troligt att BW hade sällskap av MK utanför statt den 14 juni -92. Att dessa två umgicks tätt under EM -92 (10 juni - 26 juni -92) är konfirmerat iom bilden och texten ifrån MK fb där han hänvisar till "EM-gänget -92" och att de var "sambos" med en blinkningsemoji, vilket tyder på att de umgicks flitigt. BW vill inte förknippas med MK då han dels klipper bort MK från fotot och dels inte längre är vän med MK på fb. En tydlig markering i mina ögon att de inte bör synas ihop. MK nämner på en annan bild i sitt flöde "i survived" "bipolar" "aldrig ensam" vilket jag tolkar som att han har gjort ett självmordsförsök. (finns på hans fb under fotouppladdningar). Han har inte mått så bra.
Ulrika säger till Helena att ta en taxi, BW erbjuder HA skjuts ändå vill hon gå enligt BW. Att HA skulle tacka nej till skjuts från BW och MK och en stund senare tacka ja till någon annan ser jag som 99 % osannolikt. Familjen Andersson vill inte tro att BW är skyldig, de ville så gärna att KM skulle vara skyldig så de fick PW till att göra dokumentären där fokus låg på att dra fram pilotglasögonmannen i ljuset. Nu är det dags att familjen inser hur det ligger till. Kolla bara på andra mord/dråp hur gm spelar med i sorgearbetet.
När vi har diskuterat andra misstänkta gärningsmän så har det alltid varit någonting som inte fungerat när man kokat ner det. Med BW och MK känns det inte så. Dessa två känns som de mest logiska och troligaste gm. Det känns helt enkelt rätt. Ockhams rakkniv.
Citera
2023-04-02, 13:17
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Det kanske hade blivit annorlunda om du i ditt ursprungliga inlägg hade förklarat att du tagit bort en del av meningen, och varför du valde att göra det? När det gäller att ta bort ur citat, så bör man visa att man gjort det, t ex med /.../. (Hittade inga "klamrar" på mobilens tangentbord.)

Nja det är nog uteslutet med tanke på den besinningslösa "häxjakten"...

Men jag tar till mig tipset, kände inte till det här med "klammrarna" -Tack Prinzezzan!
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-04-02 kl. 14:02.
Citera
2023-04-02, 13:22
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Tillägg:
Inom uppgifterna som innefattar denna snåriga kartläggning behövs naturligtvis även info om eventuella ALIBIN eller annan info. som skulle kunna påvisa ev motstridiga uppgifter.
Jag tänkte på kommisarien från M-stad som sa något i stil med: Vi flåsar GM i nacken!
GW replikerade något syrligt: Jaa…de har ju flåsat GM i nacken ganska länge nu.
Jag önskar att någon inom rättsväsendet kunde läcka lite info…har hänt förut…olagligt, visst!
Men ibland behövs kontroversiella metoder för att lösa uppgiften…när det gäller mord på ung kvinna är det självklart…det måste klaras upp!!!

Det är inte OK från polishåll att läcka, men det skulle tacksamt tas emot någon/några uppgifter från polisen, som de anser inte äventyrar utredningen, men som ändå kanske kan vara till hjälp.

Det har ju gått över 30 år sedan Helena försvann nu, och det kanske finns någon information som de kan släppa på? De flesta (utom gm då?) vill väl att detta försvinnande får ett uppklarade? En liten detalj kanske kan få någon/några att tänka till och minnas? Det kanske inte behövs mer än så?
Citera
2023-04-02, 13:27
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Nja det är nog uteslutet med tanke på den besinningslösa "häxjakten"...

Men jag tar till mig tipset, kände inte till det här med "klammrarna" -Tack Prinzezzan!

Så lite så.🙂

Kanske bäst att tillägga att /.../ (eller "klamrar" i stället för snedstreck) på platsen för de borttagna orden i texten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in