2023-04-02, 11:38
Medlem
trngws avatar
tal om svammel och ingen fakta, så berättade ju rättsläkaren att man INTE kan strypa någon på 10 sekunder, släpper man efter 10 sekunder så återfår offret medvetandet rätt så omgående.
Din kommentar är okunnig, påhittat, desperat.[/quote]

Inte alls. Både jag och rättsläkaren vet och förstår. Du gör det inte. Pucko.

Man kan inte kväva någon på 10 sekunder. Men man kan strypa någon på 10 sekunder. Precis som jag skrev. Läs nu på innan du svamlar vidare med nya villfarelser!

Till och med JJ förstår detta bättre än dig. Även hon har insett att man kan strypa någon till döds på 10 sekunder, vilket är vad hon försöker göra gällande att hon gjort. Och att hon pga av den korta tiden skulle kunna komma undan med att det var en olyckshändelse. Men den tekniska bevisning säger annat.
JJ träffade såväl artärer som vener och trachea, men missade sannolikt punkten som kontrollerar pulsen och som kan vara dödande på så kort tid som 10 sekunder. Som sagt, läs på, ditt okunniga pucko.

Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
"Mobilen rörde sig. MH vände sig om i sängen..."
Vände sig om i sängen ett visst antal steg och väldigt många metrar, eller hade hon en egen karusell i sängen?

Återigen har du inte läst på. Eller så tramsar du mot bättre vetande. Se mina tidigare inlägg och googla, finns många rapporter om tusentals steg registrerade under sömn, ditt okunniga pucko!

Så hur var det nu med min medeltida BrB som du menar inte gäller MH och JJ? När får vi se din BrB Juli 2022? 🤣
Citera
2023-04-02, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
För att polisen då genast hade låst in JJ för all framtid och MH bara sluppit undan? Lite naivt att tro det.

Det hade med all säkerhet varit mycket bättre för MH att göra så, till och med om hon är skyldig. Men människors psyke funkar oftast inte så.

Var hon rädd innan kör hon blivit ännu mer rädd nu, direkt chockad. Vilket hon väl också påtalat. En person i chock kan bli duktigt handlingsförlamad.

Sant men hon visste vad J gjort innan, att gå och lägga sig då, nej hon gjorde nog vad J sa, så medhjälp bör hon dömmas för. Även om MH är svag som individ så är hon medhjälpig i allt.
Citera
2023-04-02, 11:39
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Lyssnade på gubben (GW) på TV4 precis, och hade han varit åklagare så hade han åtalat Johanna för mord (så långt är vi överens). Men Maja skulle han bara åtalat för gravfridsbrott, varför inte grovt gravfridsbrott. De är en jävla skillnad, 6 månader och 4 år, och jag tror absolut att Maja kan dömas för grovt gravfridsbrott, hon faller bra in på de som krävs för att uppnå de. Så där var GW snäll kan jag tycka att han bara vill döma henne till 6 månader

Pinsamt av honom att ifrågasätta rättsläkaren. Han verkar ta Cleas parti i denna fråga.

GW är en dement gubbjävel vars bäst före datum gick ut för 10 år sedan.
Citera
2023-04-02, 11:43
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neix
Sant men hon visste vad J gjort innan, att gå och lägga sig då, nej hon gjorde nog vad J sa, så medhjälp bör hon dömmas för. Även om MH är svag som individ så är hon medhjälpig i allt.

Där har du fel. MH är inte behjälplig i allt. Har det visat sig. Hon har vid flera tillfällen vägrat bistå JJ med brottsliga handlingar. Det är inte osannolikt att hon inte var behjälplig även denna gång.
Citera
2023-04-02, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Pinsamt av honom att ifrågasätta rättsläkaren. Han verkar ta Cleas parti i denna fråga.

GW är en dement gubbjävel vars bäst före datum gick ut för 10 år sedan.

Att han kritiserar ett åtal är inget nytt. Men jag vet inte vad de är med honom på senare tid, frugan har gömt undan spriten för honom eller något. Detta är en jättebra utredning som jag skrivit tidigare, men med just de undantaget att åtala Maja för mord, de kommer inte ske, och då kan man ha alternativa vägar där medhjälp ligger bäst till kombinerat med grovt gravfridsbrott, då snackar vi uppemot 12 år kanske istället i straff
Citera
2023-04-02, 11:44
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Lyssnade på gubben (GW) på TV4 precis, och hade han varit åklagare så hade han åtalat Johanna för mord (så långt är vi överens). Men Maja skulle han bara åtalat för gravfridsbrott, varför inte grovt gravfridsbrott. De är en jävla skillnad, 6 månader och 4 år, och jag tror absolut att Maja kan dömas för grovt gravfridsbrott, hon faller bra in på de som krävs för att uppnå de. Så där var GW snäll kan jag tycka att han bara vill åtala henne till 6 månader. sen kan jag hålla med om att de borde finnas back ups, när de kommer till Maja, som dråp, medhjälp. Nu blir de på en skör tråd

För hennes egen säkerhet så är det bäst att döma henne till ett långt fängelsestraff. Var skulle hon kunna gömma sig? Hur skulle hon klara av allt hat hon kommer mötas av? Ingen kommer våga umgås med henne.
Citera
2023-04-02, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Där har du fel. MH är inte behjälplig i allt. Har det visat sig. Hon har vid flera tillfällen vägrat bistå JJ med brottsliga handlingar. Det är inte osannolikt att hon inte var behjälplig även denna gång.

Kanske inte, väldigt svårt att avgöra. Men varför skulle de "prata" med henne, hon måste hört vad J ville göra med T i någon form?
Citera
2023-04-02, 11:46
Medlem
MH ska åka på detta så det skriker om det, hon känner till JJ:s tidigare våldskapital och har inte gjort något för att förhindra eller larma …. Det är mord i samförstånd … oavsett hur många brottmål senilGW har suttit på.

MH hade en roll i mordet … tyvärr oavsett hur svag man är i psyket så måste saker få konsekvenser ….

Så jävla oseriöst och osmakligt av senilGW att sitta och skratta åt åklagarens brottsrubricering …. TV4 måste få in nytt folk överallt …
Citera
2023-04-02, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
För hennes egen säkerhet så är det bäst att döma henne till ett långt fängelsestraff. Var skulle hon kunna gömma sig? Hur skulle hon klara av allt hat hon kommer mötas av? Ingen kommer våga umgås med henne.

Nä, Vetlanda kan hon aldrig vara i igen, men hon har bara sig själv att skylla. Hon kan skylla på vilka diagnoser hon vill.
Citera
2023-04-02, 11:52
Medlem
Jag ser på planlösningen av lägenheten.
Badrummet ligger vid ytterdörren och det är ett annat "rum" mellan badrum och vardagsrum och sovalkoven ligger ännu längre bort. Grannens vardagsrum ligger alldeles under badrummet där den höga dunsen skedde. Lättare att höra dunsen för grannen. Där hör man ju den jättetydligt, det är ju i taket ovanför. Jag tror att man inte hör lika lätt till sovalkoven där M var eller ens vardagsrummet.
Men jag tror ju att M förstod att J ville slå henne och var passiv och väntade ut det hela.
J tror jag lurade in T i badrummet när T var på väg hem som då sa "Här är ju inget att se"... J låste badrumsdörren och började misshandeln.
Vet man vilket klockslag T ringde sin pojkvän o sa att hon var på väg hem?
Citera
2023-04-02, 11:53
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neix
Kanske inte, väldigt svårt att avgöra. Men varför skulle de "prata" med henne, hon måste hört vad J ville göra med T i någon form?

Det finns inte ett enda belägg för att mordet på TT hade planerats i förväg. JJ förefaller vara en kvinna med kort stubin. Det kan ha räckt med att Tove gick in i henne på toaletten så som beskrivits, för att JJ ska blåsa en säkring och fälla Tove till marken. När Tove ligger där kanske orörlig en sekund så ser JJ sin chans. Mordet kan ha varit en stundens ingivelse, om än påeldad av ett längre hat och önskan om Toves död.

Vi vet inte. Det kan vara så.
Avsaknaden av belägg för planering indikerar i den riktningen.

Hade man planerat att mörda Tove denna kväll på detta vis, hade det nog föregåtts av en del planering, som i förväg införskaffande av brännbar vätska t.ex.
Citera
2023-04-02, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denke86
MH ska åka på detta så det skriker om det, hon känner till JJ:s tidigare våldskapital och har inte gjort något för att förhindra eller larma …. Det är mord i samförstånd … oavsett hur många brottmål senilGW har suttit på.

MH hade en roll i mordet … tyvärr oavsett hur svag man är i psyket så måste saker få konsekvenser ….

Så jävla oseriöst och osmakligt av senilGW att sitta och skratta åt åklagarens brottsrubricering …. TV4 måste få in nytt folk överallt …
Håller med. Varför har dom ens med gw för i programmet. Han fyller ju ingen funktion, sitter där och mumlar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in