2023-04-02, 11:18
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korinne
Jo, men J skulle bli lika misstänkt.

Det är såå konstigt, varför väljer man att åka till McD när man har en död kropp hemma, som man själv precis har dödat. Är man inte stressad att få bort kroppen så fort som möjligt...
Förmodligen ville JJ få bort kroppen ASAP. Men grannen som tidigare ringt på JJs dörr dök upp i trapphuset.
Då blev JJ avbruten i sina planer, hittade på en anledning och påstår att hon ska handla mat till sin "kompis Elsa" som har ramlat och spytt...
Citera
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
För mig är det i grunden enkelt.

Om hon är oskyldig, varför berättar hon inte en historia som är trovärdig? Borde vara enklaste sak i världen.

Till skillnad från dig så tycker hon nog att det är bättre att berätta sanningen än något påhittat som du tycker låter rimligare. Som om något sådant hade funnits.

Citat:
Mikrosömn under alla känsliga tider och vaken i övrigt, förråd, walkin-closet, mat under illamående etc är ju bara påhitt.

För du vet ju exakt och precis vad som skett.
Den största fabuleraren här är du.
Citera
Medlem
sybels avatar
Citat:
Jo, men J skulle bli lika misstänkt.

Det är såå konstigt, varför väljer man att åka till McD när man har en död kropp hemma, som man själv precis har dödat. Är man inte stressad att få bort kroppen så fort som möjligt...
McD var en nödlögn eftersom J stötte på grannen I trappan. Hon hade Ts mobil och nycklar med sig och avsikten var att göra sig av med dem och flytta cykeln.
Citera
2023-04-02, 11:21
Medlem
Citat:
Jag har också tänkt på det där... varför följer hon med J hem...
Men kanske för att reda ut är enda lösningen istället för att gå omkring och va rädd för henne.
Men oerhört klantigt... Man går inte hem till nån som slagit en...
Oerhört onödigt var det ju att följa med Johanna hem.
Tove verkar ju dock ha mått dåligt av konflikter skurit sig själv efter bråk med Johanna..

Alkohol bidrog nog till det mindre bra omdömet att gå med till Storgatan 71. Jag tror även att det faktum att Maja var med bidrog till att Tove ändå följde med.
T ochM hade inget otalt med varandra.
Vi får nog också tänka på att Johanna är mycket manipulativ och verkar ha förmågan att få folk i omgivningen att göra som hon vill.

Men ändå T visste ju hur J är och har någon nyss slagit dig går man ju inte med den personen hem. T borde bara tagit sin cykel och cyklat de knappa 700 metrarna hem till pojkvännen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Förmodligen ville JJ få bort kroppen ASAP. Men grannen som tidigare ringt på JJs dörr dök upp i trapphuset.
Då blev JJ avbruten i sina planer, hittade på en anledning och påstår att hon ska handla mat till sin "kompis Elsa" som har ramlat och spytt...
Jo, men man kan ju bara säga nej tack, jag har ångrat mig, jag behöver ingen mat, flytta cykel, hämta bil o få bort kroppen så fort som möjligt.
Citera
Medlem
sybels avatar
Citat:
Är det någon som vet hur planlösningen ser ut för lägenheten?
Var är toalett, kök, vardagsrum o sovalkov, vilken vägg vetter mot trappuppgången?
Den finns i trådstart, i Grevens eminenta sammanställning.
Citera
2023-04-02, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Tydligare exempel på desperation än dina kommentarer är nog svårt att hitta.

En strypning kan gå på tio sekunder, och den som stryps kan inte yppa ett endaste ljud. Din kommentar är okunnig, påhittat, desperat.

Snacka om desperat svammel.
Innan mordet finns inget uppseendeväckande beteende från MH. Hennes agerande efter mordet är förklarat och i sig inte ens unikt. Ännu en desperat påhittad kommentar.
Mobilen rörde sig. MH vände sig om i sängen...
Vi vet inte exakt vilken minut TT dog.
Vi vet inte var MH befann sig när TT dog.
Varför rörde sig inte MHs mobil NÄR TT mördades och det skall ha varit ett sådant bråk? Bara ännu mer desperat svammel från dig 🤣

Fakta? Du har knappt får med en enda faktapunkt ovan. Det är desperat svammel från början till slut.

På tal om svammel och ingen fakta, så berättade ju rättsläkaren att man INTE kan strypa någon på 10 sekunder, släpper man efter 10 sekunder så återfår offret medvetandet rätt så omgående.
Din kommentar är okunnig, påhittat, desperat.

"Mobilen rörde sig. MH vände sig om i sängen..."
Vände sig om i sängen ett visst antal steg och väldigt många metrar, eller hade hon en egen karusell i sängen?

Hon sov inte, hon har inte sovit.. hon har varit delaktig och därför kan JJ lämna henne själv med Tove för hon har varit med på allt och kommer inte ringa 112 på sig själv medans JJ är iväg.

Glöm "förrådet" som inte är ett förråd, glöm hennes "walk in closet" som ligger bredvid alkoven.
Där står dessutom mycket kläder utanför hennes garderob som uppenbarligen inte får plats där inne.
Finns det inte plats för tröjor så finns det inte plats för en kropp..
Citera
2023-04-02, 11:27
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Jo, men man kan ju bara säga nej tack, jag har ångrat mig, jag behöver ingen mat, flytta cykel, hämta bil o få bort kroppen så fort som möjligt.
Haha, ja det kan man ju tycka...

Men jag har inte en aning om vad som rörde sig i hjärnan på JJ.

Men om JJ sagt att hon ångrat sig ang. besök på MCd. tror du att grannen skulle bli mindre nyfiken/misstänksam då?

Toves lik skulle dessutom ner ifrån tredje våningen...

Dock blir det ju enbart spekulationer..
Citera
2023-04-02, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
En stund senare ligger den likafullt där...
J saknar förmåga att känna rädsla, det är uppenbart. Hon reagerar heller inte normalt på stress.

J drar det vita byltet nerför halva trappan innan hon ber M om hjälp. M tar tag i en flik i fotänden och ramlar nästan omkull.

Bilen står utanför och J lägger sig under kroppen för att dra in den i baksätet. Ofattbart.
Jag kan köpa din beskrivning av J:s förhållningssätt, men tar det ändå inte för särskilt sannolikt att hon placerade kroppen i trapphuset direkt efter dådet. Grannen hade ju varit och ringt på hennes dörr bara en stund innan, hon visste alltså att det fanns folk vakna i huset (som visat att de hade uppmärksamhet på hennes lägenhet). Nä, så därför har jag svårt att tänka mig att hon placerade kroppen i trapphuset - även om nu skulle vara så som du beskriver.
Citera
2023-04-02, 11:35
Medlem
Lyssnade på gubben (GW) på TV4 precis, och hade han varit åklagare så hade han åtalat Johanna för mord (så långt är vi överens). Men Maja skulle han bara åtalat för gravfridsbrott, varför inte grovt gravfridsbrott. De är en jävla skillnad, 6 månader och 4 år, och jag tror absolut att Maja kan dömas för grovt gravfridsbrott, hon faller bra in på de som krävs för att uppnå de. Så där var GW snäll kan jag tycka att han bara vill åtala henne till 6 månader. sen kan jag hålla med om att de borde finnas back ups, när de kommer till Maja, som dråp, medhjälp. Nu blir de på en skör tråd
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2023-04-02 kl. 11:38.
Citera
2023-04-02, 11:35
Medlem
sybels avatar
Citat:
För mig är det i grunden enkelt.

Om hon är oskyldig, varför berättar hon inte en historia som är trovärdig? Borde vara enklaste sak i världen.

Istället slänger hon in mikrosömn under alla känsliga tider och vaken i övrigt, förråd, walkin-closet, mat under illamående etc som bara är påhitt som de mest insatta, polis och åklagare, redan falsifierat.
Illamående hörde till den ursprungliga, överenskomna (Js?) berättelsen. Mat var Js nödlögn till grannen. Förråd eller walk-in-closet var spekulationer. Då återstår mikrosömnen som bara M vet och vi gör antaganden om utifrån sannolikheter.
Citera
2023-04-02, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Dags att sätta in GW på demensboende. Han bara svamlar om allt möjligt.

Till och med programledaren på TV4 ser tveksam ut.

Självklart ställer sig GW på de åtalades sida.
Kan inget annat än hålla med, och jag tycker inte att GW tog fram all fakta utan bara det som passar honom och Clea
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in