2023-04-02, 10:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ralphsson
Det är precis det jag syftar på men tyvärr brinner det hos Dumpen-anhängarna om man lyfter den minsta kritik mot Sara. Varför måste du och gemene man slita hårt för pengar och dra in pengar på ett rättvist sätt medans någon annan får godkänt och vara Sjukpensionär men samtidigt ses på bilfärd precis överallt i detta avlånga land finansierat av folks Swish pengar? Varför är det inte fler som kritiserar detta? Är denna tråd enbart för att dyrka husguden Sara och hennes bravader? Att hon enligt myndigheterna är sjuk och inte arbetsför det ryckar hela gänget här på axeln för?

Helt sjukt att man gör skillnad på folk och folk egentligen.

I mina ögon är Sara mycket med ondskefull än majoriteten av ”gäddorna” . Visst, de som har velat sätta på små barn ska väl ha sitt straff. Fast större majoriteten har bara försökt att ta kontakt med fjortis tjejer som dessutom redan har börjat ha sexuellt umgänge.Sen är det redan olagligt, för eller senare så skulle de gripas ändå vilket troligtvis.Finns ingen anledning att hänga ut dem.
Senast redigerad av 60minuter 2023-04-02 kl. 10:24.
Citera
2023-04-02, 10:22
Bannlyst
Citat:
Du är den enda som verkar ha sunda glasögon på dig här inne, med dina nyktra inlägg. Det är helt sjukt hur hjärntvättade det stora gänget är som kommer med ryggdunkningar till Saras självskryt hela dagarna.

Stämmer det för övrigt att fliken "Verkligheten för överlevare" att majoriteten av dessa berättelser är skrivna av just Sara? Det är väl inte svårt att notera att det är hon som skriver? Frågan borde väl vara befogad och ställa gällande hur mycket av dessa "egna erfarenheter" anses vara verkliga? Hur mycket är uppdiktat?

Klart att det var hon som skrev det, jag har ganska tillförlitliga kontakter som bekräfta detta.
Citera
2023-04-02, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter
I mina ögon är Sara mycket med ondskefull än majoriteten av ”gäddorna” . Visst, de som har velat sätta på små barn ska väl ha sitt straff. Fast större majoriteten har bara försökt att ta kontakt med fjortis tjejer som dessutom redan har börjat ha sexuellt umgänge.Sen är det redan olagligt, för eller senare så skulle de gripas ändå vilket troligtvis.Finns ingen anledning att hänga ut dem.

(FB) Stämningen av Dumpen.se & Sara Malika Kristina Nilsson, Hyllstofta

Såg att hon tidigare blivit åtalad för förtal, vet du hur det gick?
Citera
2023-04-02, 10:30
Bannlyst
Citat:
(FB) Stämningen av Dumpen.se & Sara Malika Kristina Nilsson, Hyllstofta

Såg att hon tidigare blivit åtalad för förtal, vet du hur det gick?

Jodå, det har hon. Hoppas att både hon och Patrik åker dit, båda är lika skyldiga. Nu är det bara att hoppas att skadeståndet kommer att gå igenom till Tweedy. skulle bli väldigt glad om det visade sig att det blev så. Han förtjänar inte den misshandlade han utsattes för.
Citera
2023-04-02, 10:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter
Klart att det var hon som skrev det, jag har ganska tillförlitliga kontakter som bekräfta detta.
Är det SM i mytomani och falsk ryktesspridning som pågår idag på söndagsmorgonen?
Citera
2023-04-02, 10:32
Avslutad
Citat:
Avslutningvis tycker jag det är anmärkningsvärt att varenda individ som kritiserat Dumpen och deras ansvariga utgivare verkat fått varningar eller till och med blivit avstängda från tråden. Bara för er att gå tillbaka i tråden och observera. Är denna tråd kidnappad av Dumpen och dess ansvariga? Varför är det förbjudet att rikta kritik mot sidan och deras anmärkningsvärda metoder de använder sig av för att locka förövare och där deras största syfte egentligen är att krossa familjer?
Jag hörde att all aluminiumfolie är slutsåld i alla butiker i området där du bor. Fan också...
Citera
2023-04-02, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inget.internet
Ännu en lärare infångad på Dumpen. Fy fan, han blir nog arbetslös inom några timmar...

Nr #209

https://dumpen.se/2023/04/02/gymnasielararens-stora-dag-napp-209-malmo/

Sitter du dagarna långa och onanerar åt de mentalt svaga individer som provoceras av Sara och gelikar till att begå brott? Fattar du inte att det är ett egetsyfte (BRIS och liknande aktörer tar inte i Dumpen ens med tång och ni kan fråga er själva varför de stora aktörerna inte gör det) som ligger bakom detta projekt? Att det är en tävling för de för att försöka fylla de hål och de törnar de haft med sig hela livet? Fattar du att de ser detta som ett hämndbegär? Att de gör massa provokativa aktioner för att stilla egna lustar? Fattar du att bakom denna mentalt handikappade man (vars respons på provokationen inte kommenteras-beklagligt att han går på det kan konstateras) att bakom denna man finns en fru och barn som nu blir splittrade?

Tänk på dessa aspekter nästa gång du tar fram din sak och onanerar åt dagligen nyproducerade klipp. Tänk med nya glasögon och försök och se hela bilden framför dig, utzoomat där fler aspekter är involverade. Är det värt att tillfredsställa dig själv till dessa klipp när faktum egentligen är att familjer runt om i detta avlånga land blir krossade ju mer liknande klipp som produceras? Tänk på dessa olika faktorer/aspekter nästa gång du får din adrenalinkick kopplat till nya klipp. Enbart som eftertanke och reflektion.
Senast redigerad av Ralphsson 2023-04-02 kl. 10:40.
Citera
2023-04-02, 10:41
Avslutad
Citat:
Sitter du dagarna långa och onanerar åt de mentalt svaga individer som provoceras av Sara och gelikar till att begå brott? Fattar du inte att det är ett egetsyfte som ligger bakom detta projekt? Att det är en tävling för de för att försöka fylla de hål och de törnar de haft med sig hela livet? Fattar du att de ser detta som ett hämndbegär? Att de gör massa provokativa aktioner för att stilla egna lustar? Fattar du att bakom denna man (vars respons på provokationen inte kommenteras-beklagligt att han går på det kan konstateras) att bakom denna man finns en fru och barn som nu blir splittrade?

Tänk på dessa aspekter nästa gång du tar fram din sak och onanerar åt dagligen nyproducerade klipp. Tänk med nya glasögon, utzoomat där fler aspekter är inbakade. Är det värt att tillfredsställa dig själv till dessa klipp när faktum egentligen är att familjer runt om i detta avlånga land blir krossade ju mer liknande klipp som produceras?
Jag är bara budbärare, har inga åsikter om det du skriver. Och onanera behöver jag inte eftersom jag kilar stadigt med en kvinna sedan många år.

Rikta dina upprörda ord mot Patrik och Sara personligen istället, men det har du väl inte stake nog att göra din jävla träkonsoll.
Citera
2023-04-02, 10:42
Medlem
Citat:
Är det SM i mytomani och falsk ryktesspridning som pågår idag på söndagsmorgonen?

Märker att kritik är förbjudet i din bok då du går i personangrepp mot varje individ som riktar kritik mot sidan.

Min fråga är därför befogad; Är kritik förbjudet mot Dumpen? Om så icke är fallet, varför blir ni så känsliga och varför går ni i personangrepp såfort minsta lilla kritik riktas mot Dumpen och deras kraftigt ifrågasatta metoder?

Edit; Spelar ingen roll om vilka det personligen handlat om, har man tagit sig an rollen ansvarig utgivare över en sådan sida är det även befogat med kritik utifrån. Speciellt när så många familjer krossas samtidigt som varje nyproducerat klipp publiceras på hemsidan. Allt annat än utrymme för befogad kritik vore ytterst anmärkningsvärt.
Senast redigerad av Ralphsson 2023-04-02 kl. 10:45.
Citera
2023-04-02, 10:44
Avslutad
Citat:
Märker att kritik är förbjudet i din bok då du går i personangrepp mot varje individ som riktar kritik mot sidan.

Min fråga är därför befogad; Är kritik förbjudet mot Dumpen? Om så icke är fallet, varför blir ni så känsliga och varför går ni i personangrepp såfort minsta lilla kritik riktas mot Dumpen och deras kraftigt ifrågasatta metoder?
Nej det är inte förbjudet, precis som det inte heller är förbjudet att bemöta lögner. Slut.

Edit: Förresten var det Du som började med personangrepp när du insinuerade att jag skulle bli kåt och onanera till Dumpen. Lille gubbe, ta och kyl av dig lite va? En skön långpromenad skulle nog göra dig gott.
Senast redigerad av Inget.internet 2023-04-02 kl. 10:56.
Citera
2023-04-02, 10:50
Bannlyst
Citat:

Nejdå
Citera
2023-04-02, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tantpryzeluskus
Vi gen, så har ankanmannen fått en ledande roll bland gäddor?

Du förstår att det är övertydligt at tlivrädda gäddor hävdar att Sara och Patrik är bedrägerimonster.
Det spelar kanske ingen roll om vad de tjänar på dumpen.

Vad är en gädda värd tänker jag.
Låt säga att värdet av en gädda är 10000kr. Alltså ett värde för samhället och alla utsatta unga.
Det är väl ett rimligt belopp som Sara och Patrik kunde dela på.
Säg att de tar 300gäddor x 10000 kronor, det blir 3 miljoner.

Helt rimliga intäkter för den samhällstjänsten.
Vänd på steken och tänk såhär. Om socialtjänsten måste gå all in och ta hand om ett enda barn med full styrka, engagemang och familjehemsplacering så kostar det många miljoner på en tioårsperiod.
Nu varnas vi och om bara et tbarn slipper gädderi så har vi sparat ihop lidandet.

Hänger du med hur jag menar?
Om vi sen räddar 10 barn så är det småpotatis i sammanhanget.

Om vi sen dömer gäddor med nya lagar så kommer ett enda års fängelsestraff kosta oss ca 4000kr x365 dagar kostnad 1460000.
Sverige tar den kostnaden med glädje, vi vill skydda våra barn vettu

Att arga gäddor är sura för att de blir filmade är en helt annan sak, det förstår vi at tni inte gillar, men vi gillar det.
Att bomba ett forum som ledsna gäddor ni är är bara fånigt, avundsjuka på att de drar in cash har du förvridit till att det är drivkraften i dumpen.

Det är galet tänkt.

Ditt räkneexempel behöver även ta hänsyn till förlorade skatteintäkter från gäddornas förvärvsarbete då de inte kommer kunna jobba igen - någonsin - i kombination med ökade bidragskostnader för att bära deras framtida levnadskostnader. När du räknar på detta behöver du även givetvis diskontera kassaflödet över tid. Det är dock fortfarande svårt att räkna på den totala kostnaden för en gäddas fängelsevisrelse för i dessa osäkra tider, hur väljer du inflation -och räntevärdet? Oavsett så är din kalkyl i bästa fall en glädjekalkyl som behöver nyanseras en aning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in