2023-04-02, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Da kan vi spekulere i hvorvidt en VG-leser kan være involvert i drapet på Fru Hagen.

Ser ikke umiddelbart noen grunn til å konkludere med at første utkast av trusselbrev behøver å ha blitt forfattet i juni 2018. Noen kan ha klippet ut artikkelen, ha oppbevart den og brukt den ved en senere oppstart. Alternativt gjort noen notater i en eller annen bok med tanke på at dette kan kanskje brukes. Informasjonen fra artikkelen kan også ha blitt tilført i et allerede eksisterende dokument på ett eller annet tidspunkt.

At dette trusselbrevet har blitt jobbet iherdig og lenge med for å villede bør det ikke herske noen tvil om. Substantiv og verb bytter plass i setninger for å skape en gebrokken snert over det hele. Konsonantbruken ser ut til å nærme seg manisk hos forfatteren, som viser at den kan skrive til både med en l og med to. Og det gjelder garantert da også for vil .

Tenk at noen virkelig faktisk trodde at dette trusselbrevet på hele 5 sider skulle lure politiet til å tenke i retning av en reell kidnapping. Humrer.
mulig kidnappingssaken. At det angivelig står albanere bak også denne kidnappingen. Massiv villedning.
Citera
2023-04-02, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wellmann
begynner å bli overbevist om at PSS har noe i saken å gjøre, det jeg gleder meg veldig til å få vite er koblingen mellom TH og PSS.

Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Det henger godt sammen. Virker som om PSS er "regissøren". Det overrasker meg. TH er i så fall "produsenten". Han har ikke hatt detaljbehovet jeg trodde han måtte ha. Har han og PSS hatt fortløpende kontakt mon tro? Kanskje gjennom en tredjepart.

Garantert.Et av de viktigste ledetrådene politet prøver å komme til bunns i er koblingen mellom disse to.
Citera
2023-04-02, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Norges største narkobeslag er gjort hos Bama hvor broren til RU er produktansvarlig innkjøper.

Kan disse to sakene ha noe med hverandre å gjøre ?

Nei.
Citera
2023-04-02, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Men det er kanskje også en mulighet for at noen begår selvtekt dersom TH går fri.

Hva tenker du på her?

Selvtekt betyr at man selv tar, men hva tenker du på her?
Senast redigerad av Braskamin58 2023-04-02 kl. 08:58.
Citera
2023-04-02, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Hva tenker du på her?

Selvtekt betyr at man selv tar, men hva tenker du på her?
Med selvtekt så menes det vel at noen tar loven i egne hender om TH går fri
Citera
2023-04-02, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rd7320
Med selvtekt så menes det vel at noen tar loven i egne hender om TH går fri

Og for eksempel bruke utpressing og trusler etter hva jeg har lest.
Citera
2023-04-02, 10:13
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Henger ikke helt med her. Noen spesifikke du har i tankene? Og hvordan kan disse ved å eventuelt snakke få han dømt tenker du? Hva konkret er det disse skulle vite, om de ikke er involvert i dette, som kan være så tungtveiende at det endrer noe i forhold til å få han dømt eller ikke?

Henger ikke helt med på hva du kan ha i tankene med det siste du skriver vedrørende å begå selvtekt heller? Kanskje du kan utdype? Kanskje jeg bør ta igjen tapt søvn.

Jeg tenker i all hovedsak på familiemedlemmer. Både i første og siste tilfelle.
Evt. andre i nær krets som kan være brukt og manipulert.

Han behandler ikke folk pent. Det kan slå tilbake.

Jeg håper selvsagt politiet løser saken.
Citera
2023-04-02, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg tenker i all hovedsak på familiemedlemmer. Både i første og siste tilfelle.
Evt. andre i nær krets som kan være brukt og manipulert.

Han behandler ikke folk pent. Det kan slå tilbake.

Jeg håper selvsagt politiet løser saken.

Ok. Ble litt klokere. Synd at ingen har baller til å sette en stopper for og med det både beskytte seg selv, andre, få en slutt på og ikke minst gi offeret i dette noe annet enn det hun fikk. Hun ligger ett eller annet sted, også hun dårlig behandlet gjennom et langt liv og måtte til slutt bøte med det. Det fremstår for øyeblikket som om ingen bryr seg nevneverdig om at det ble akkurat slik det ble for hennes del.
Senast redigerad av Kokadu 2023-04-02 kl. 11:32. Anledning: Rette
Citera
2023-04-02, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
mulig kidnappingssaken. At det angivelig står albanere bak også denne kidnappingen. Massiv villedning.

Albanere i denne saken tror jeg vi kan se bort fra. Kommer det tiltaler blir det nok etternavn på trykk som vi kan finne på topplista hos statistisk sentralbyrå over mest vanlige etternavn i Norge.
Citera
2023-04-02, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mister007
Du må jo forstå at de spesifikke tankene flyr i vinden som en virvelvind, ang virvelvind. MEGET ubehagelig å få i øynene når man er ute for å spasere.

Ikke la det hindre deg fra en tur ut. De er sjeldne. Nok om det. Har fått et svar på det jeg faktisk lurte på fra den jeg stilte spørsmål til.
Citera
2023-04-02, 11:48
Medlem
Håper politiet følger med i denne tråden.
Citera
2023-04-02, 12:46
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ok. Ble litt klokere. Synd at ingen har baller til å sette en stopper for og med det både beskytte seg selv, andre, få en slutt på og ikke minst gi offeret i dette noe annet enn det hun fikk. Hun ligger ett eller annet sted, også hun dårlig behandlet gjennom et langt liv og måtte til slutt bøte med det. Det fremstår for øyeblikket som om ingen bryr seg nevneverdig om at det ble akkurat slik det ble for hennes del.

Tausheten fra nær krets later til å være preget av frykt. Jeg tenker det er folk som bryr seg, men
som frykter konsekvensen av å uttale seg. Det sies positive ting om personen AE var, men hennes
skjebne nevnes ikke. Så ser man kontrasten til f.eks. M*rtine-saken, hvor faren hennes har holdt
flagget høyt hevet i kampen for å få datterens drapsmann for retten.

Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Håper politiet følger med i denne tråden.

Tror de kjenner til den, men tviler på de har så mye å hente her.
Selv om de var tidlig ute og advarte folk mot å "leke detektiver".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in