• 1
  • 2
2023-03-30, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Sänkningen gäller ju bara medlemmar och man ska betala 100 kronor för att bli medlem.

Varför måste jag betala 100 kr för att bli medlem?
Coop är ingen vanlig matkedja, vi är ett kooperativ. Som medlem hos oss blir du även medlem i din lokala konsumentförening. De 100 kr du betalar innebär att du blir delägare i din lokala konsumentförening. Din medlemsinsats får du tillbaka om du väljer att lämna Coop.

Giltigt en hel månad också.

Under EN hel månad kan jag köpa paprika 12 % billigare än normalt på Coop.

Wow, Coop, wow.
Citera
2023-03-30, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cunundrum
Giltigt en hel månad också.

Under EN hel månad kan jag köpa paprika 12 % billigare än normalt på Coop.

Wow, Coop, wow.

Ingen bra idé att betala 100 kronor för att få rabatt, å andra sidan så får de väl tillbaka
medlemsavgiften om de väljer att gå ur.
Citera
2023-03-30, 16:25
Medlem
frozendragons avatar
Snacka om ihåligt utalande. Låter mer som reklam än en riktigt sänking. Kanske om de sänkte priset 12% i hela butiken skulle det vara något.
Citera
2023-04-01, 15:13
Medlem
Jag kontrollerade priserna på frukt och grönt hos COOP ett par dagar innan prissänkningen. COOP bluffar, de påstår att de sänker priserna från en högre nivå än den nivå de faktiskt hade tidigare. 12% sänkning är snarare 3-4% sänkning om sanningen skall fram. Och även efter den sänkningen är COOP fortfarande dyrare än ICA, Lidl och Willys. Jag förstår inte vilka det är som har råd att handla på COOP. Jämfört med Willys är COOP generellt 15-25% dyrare för identiska varor. Värst är det med grönsaker, då handlar det ofta om 50-60% högre pris.
Citera
2023-04-01, 21:04
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Jag kontrollerade priserna på frukt och grönt hos COOP ett par dagar innan prissänkningen. COOP bluffar, de påstår att de sänker priserna från en högre nivå än den nivå de faktiskt hade tidigare. 12% sänkning är snarare 3-4% sänkning om sanningen skall fram. Och även efter den sänkningen är COOP fortfarande dyrare än ICA, Lidl och Willys. Jag förstår inte vilka det är som har råd att handla på COOP. Jämfört med Willys är COOP generellt 15-25% dyrare för identiska varor. Värst är det med grönsaker, då handlar det ofta om 50-60% högre pris.
COOP kör mycket ekologiskt när det kommer till frukt och grönt, det drar upp priserna rätt rejält. Typ bananer går på 29-30 kr/kg när det går att köpa vanliga för 19-22 kr/kg på Willys.
Antar att det är någon vänsterpartist som gått på myten om ekologiskt odlad mat.
Citera
2023-04-01, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
COOP kör mycket ekologiskt när det kommer till frukt och grönt, det drar upp priserna rätt rejält. Typ bananer går på 29-30 kr/kg när det går att köpa vanliga för 19-22 kr/kg på Willys.
Antar att det är någon vänsterpartist som gått på myten om ekologiskt odlad mat.
Men jag jämförde inte standard mot ekologiskt, jag jämförde standard mot standard. Annars hade prisskillnaden blivit än mer horribel. En alldeles vanlig och icke ekologisk gurka kostar 59% mer på COOP jämfört med Willys. Morötter +52% Bladselleri +50% Paprika +60% Ägg (frigående inomhus, storlek medium, inte ekologiska) +71%

Vem har råd att handla på COOP? Till och med en sådan basvara som mjölk ligger på +25%
Citera
2023-04-02, 01:12
Medlem
PaoloRobertos avatar
Fuck ICA. Coop all the way
Citera
2023-04-02, 07:31
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Men jag jämförde inte standard mot ekologiskt, jag jämförde standard mot standard. Annars hade prisskillnaden blivit än mer horribel. En alldeles vanlig och icke ekologisk gurka kostar 59% mer på COOP jämfört med Willys. Morötter +52% Bladselleri +50% Paprika +60% Ägg (frigående inomhus, storlek medium, inte ekologiska) +71%

Vem har råd att handla på COOP? Till och med en sådan basvara som mjölk ligger på +25%
Inte där jag handlar, där ligger Coop ofta lite över men de har närmat sig. Willys ligger lägre oftast men inte på allt, utan man får köra lite riktade inköp.
Citera
2023-04-02, 10:52
Medlem
Hur kan ett företag ta bort momsen utan att betala in momsen??????

Eller kommer ConDom att lura staten på momsen på frukt o grönt -
deet är ju vad de påstår.'

PS nån som kommer ihåg när S sa att de inte accepterar den höjda borgarmomsen
men de sänkte ändå inte momsen när de vann valet
Citera
2023-04-02, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Det är synd om svensken som inte har de prispressande grønsaksbutikerna som finns nästan øverallt i Norge och som också tvingar oligopolisterna att hålla priserna nere. Det kostar ofta tre gånger mer att handla frukt och grønt i Sverige än här - så självklart finns det mycket att gå på även på østfronten. Lidl är väl enda undantaget som både har høg omsättning (och därmed bättre kvalitet) och något lägre prisnivå.

Nu børjar årets skørd komma in och då passar Konsum och resten på att säga att de sätter ner priserna, trots att råvaran såklart alltid går ned nu.

Lidl är väl kedjan som vi behöver. Innan fanns Netto men köptes upp av Coop. Allt annat är styrt nationellt.
Citera
2023-04-02, 10:59
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neix
Lidl är väl kedjan som vi behöver. Innan fanns Netto men köptes upp av Coop. Allt annat är styrt nationellt.

Ja, Lidl är räddningen før både Sverige och Finland, utan dem hade det varit skit på riktigt.
Citera
2023-04-02, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Sänkningen gäller ju bara medlemmar och man ska betala 100 kronor för att bli medlem.

Varför måste jag betala 100 kr för att bli medlem?
Coop är ingen vanlig matkedja, vi är ett kooperativ. Som medlem hos oss blir du även medlem i din lokala konsumentförening. De 100 kr du betalar innebär att du blir delägare i din lokala konsumentförening. Din medlemsinsats får du tillbaka om du väljer att lämna Coop.
Källa på att det kostar 100 kronor i månaden att vara medlem i Coop?
Tjejen har varit medlem i Coop mer än 40 år och hon har inte betalt någon avgift sedan hon ville avsluta medlemskapet för över 30 år sedan.
Hon blev då av med avgiften eller sparandet som det egentligen var, eftersom hon fick tillbaka de pengar som fanns på kontot.
Fast medlemskapet är fortfarande kvar och hon kan utnyttja de förmåner som Coop har för sina medlemmar.

Edit:
Tankevurpa angående 100 i månaden, såg nu att det stod 100 kronor.
Senast redigerad av lemmein 2023-04-02 kl. 11:26. Anledning: Läste fel i citatet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in