Citat:
Ursprungligen postat av
trngw
Upphöra? MH har följt JJ fram till en viss gräns, men inte längre.
1. Försök hänga med. Jag pratade om J här. J har hela tiden berättat om all sin brottslighet för M, men helt plötsligt under, och endast under, exakt det fönster som din teori kräver så upphör detta beteende tillfälligt för att sedan direkt återupptas. Men du tycker inte det är det minsta märkligt?
2. Du säger att M slutade följa J. När slutade hon, menar du? Jag kan inte minnas att M bevisligen har gått emot J på något som helst sätt förrän J golade ner henne?
Citat:
Hon deltog inte i något av de tidigare mordförsöken JJ företagit heller.
Du skriver det som ett faktum. Hur vet du detta faktum?
Citat:
Tvärtom har hon berättat om dem och att Johanna ville ha med henne, men att hon vägrade.
Du tror inte det kan bero på att hon inte vill åka dit även för detta? Har du funderat kring hur M kunde veta exakt hur J eldat? Är det inte mer sannolikt att hon var med än att J i efterhand redogjort för exakt hur det gick till? Varför skulle J t.ex. berätta exakt vad hon använde för att tända elden? Blir du inte lite misstänksam?
Citat:
Att du tycker att det är märkligt att MH inte bistått JJ med mord bara för att hon tror att dom är förtroliga kompisar, får stå för dig.
När sa jag det? Läs igen. Jag pratade om att J alltid anförtrott sig till M vid tidigare brottslighet. Men helt plötsligt under, och endast under, exakt det fönster som din teori kräver så upphör detta beteende tillfälligt för att sedan direkt återupptas. Men du tycker inte det är det minsta märkligt?
Citat:
Det var ingen detaljerad beskrivning MH gav, inte en enda detalj faktiskt. Hon sa bara att JJ tände eld på Tove och att hon visste att JJ gjorde det för att hon kände lukt och såg ljus från elden.
Nu är du helt vilse. Läs igen. Jag pratade om mordbranden. M kunde lämna detaljer om MORDBRANDEN som tyder på att hon var med och eldade. För att vara någon som gnäller över att du är missförstådd så är du ganska bra själv på att få saker helt om bakfoten....
Citat:
Jaha, så ska du lägga dina ord i min mun igen. Vänligen, länka till inlägget där jag skriver att jag tror att MH är sanningsenlig!
Jag har frågat dig flera gånger om du anser att hon är sanningsenlig. Varenda gång har du försvarat M med näbbar och klor, samt kastat ur dig förolämpningar. Men inte svarat rakt på frågan. Därtill har du skrivit saker som "Det finns ingenting i hennes historia som är orimligt". Du får förlåta mig om jag därmed dragit slutsatsen att du faktiskt finner henne sanningsenlig. Om detta var en så känslig fråga för dig så borde du bara ha svarat ja eller nej på frågan.
Men vi kan för all del lösa det en gång för alla:
Ljög M om någonting i tingsrätten eller var hon sanningsenlig?
Ge mig ett rakt svar.
När du har svarat på den frågan kan du försöka nämna en enda sann sak som ligger henne i fatet som M frivilligt berättat för polisen, dvs ett enda erkännande som kom innan polisen gjort det närmast omöjligt att fortsätta ljuga. En enda sak. Men vi vet båda två att du inte kan göra det. Jag, å min sida, kan nämna ett otal saker som hon ljugit om i förhör in i det sista, men till slut tvingats erkänna. Det borde säga dig allt du behöver veta om M.
Och när du är klar med den frågan kan du nämna en enda person på riktigt trängt bort minnet av att ha dumpat ett lik. En enda. Men vi vet båda två att du inte kan göra det. Jag, å min sida, kan nämna ett otal rättsskandaler där bortträngda minnen felaktigt tagits på allvar OCH mängder med mordfall där gärningsmannen felaktigt påstår sig ha varierande grader av minnesförlust som uppenbarligen inte stämmer. Det borde säga dig allt du behöver veta om bortträngda minnen.
Citat:
Och om du inte kan göra det så kan du be om ursäkt för att du tillskriver mig uttalanden och åsikter som jag aldrig gett uttryck för!
Är du på riktigt kränkt (lite märkligt att själv kasta ur sig konstanta förolämpningar och sen börja gråta över en sån här bagatell?) eller är det här början på din exit-strategi? Låtsas bli upprörd över något för att slippa en diskussion som börjar bli jobbig för dig? Du vore inte den första som tar till den metoden på FB