Citat:
1. Spelar ingen roll om M ställe upp eller inte. Det är inte poängen...poängen är Js upprepade uppvisade vilja att blanda in M. Det blir nämligen lite märkligt att hon helt plötsligt skulle upphöra med detta under just den tidsperiod som krävs för att gå Ms historia att gå ihop.
Upphöra? MH har följt JJ fram till en viss gräns, men inte längre. Hon deltog inte i något av de tidigare mordförsöken JJ företagit heller. Tvärtom har hon berättat om dem och att Johanna ville ha med henne, men att hon vägrade.
Att du tycker att det är märkligt att MH inte bistått JJ med mord bara för att hon tror att dom är förtroliga kompisar, får stå för dig. För mig är din inställning märkligt.
Citat:
Det var ingen detaljerad beskrivning MH gav, inte en enda detalj faktiskt. Hon sa bara att JJ tände eld på Tove och att hon visste att JJ gjorde det för att hon kände lukt och såg ljus från elden.
Men med din inställning så är väl Alma också skyldig till mordet på Tove. Varför säger du inget om det?
Citat:
Jag vill att DU ska berätta om en enda sak, eftersom det är du som tror hon är sanningsenlig. Så? Kan du nämna en enda sak? Eller kan det vara få enkelt som att ALLA hennes erkännanden kom efter att polisen gjort det närmast omöjligt att fortsätta ljuga? Upp till bevis, sötnos.
Jaha, så ska du lägga dina ord i min mun igen.
Vänligen, länka till inlägget där jag skriver att jag tror att MH är sanningsenlig!
Och om du inte kan göra det så kan du be om ursäkt för att du tillskriver mig uttalanden och åsikter som jag aldrig gett uttryck för! Upp till bevis, padda.