2023-04-01, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Sannerligen intressant ämne detta. Världen är på randen till ett kärnvapenkrig. Men det gäller att ha prioriteterna rätt, låt oss diskutera att Trump eventuellt köpte sex av en hora för 20 år sedan.
Uruselt inlägg!
Du nojar för kärnvapenkrig, så vi alla bör kollektivt skita i allt annat och springa till närmsta bunker?
Stormy Daniels är ingen hora.
Trump köpte inte sex av Stormy Daniels.
7 år är inte 20 år.
Buuu!
Citera
2023-04-01, 20:32
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
När du i det här tonläget tror att en åklagare har tagit detta till domstol så vet jag inte vad jag ska tro om det? Bryr du dig inte om fakta alls? Du hetsar kring frågan utan att tagit reda ens på det.
Skärp dig och höj nivån och kommentera det jag skriver istället för att märka ord. Det är skit samma att jag skriver att han drar det till domstol eller att han bara anklagar Trump för ett brott. Det förändrar ingenting av det jag skriver och är inte huvudpunkten av mitt inlägg. Men det är uppenbart att du inte är här för att få någon information alls.
Citera
2023-04-01, 20:35
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Åklagaren har ett mycket väl underbyggt case, annars skulle åtal inte väckas. Sen vilket straff han får, det får vi se. Kan bli orange fångdräkt som matchar hårfärgen och bums in i finkan med gubben.
Läs på om åtalet mot John Edwards så kommer du se hur lika de två åtalen är. Med den fakta som har kommit ut, så hade en neutral åklagare aldrig gått vidare med detta, då man hade haft noll chans att vinna. Men då detta bara är politik, så är allting möjligt.
Citera
2023-04-01, 20:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Fast min ståndpunkt är att nästan alla företagare har fuskat med bokföringen. På ett eller annat sätt. Så är det i verkligheten. Lite som hockey. Det gäller att ligga på gränsen på vad som går och inte går. Det är så affärer görs.

Skillnaden här är ju att demokraterna har dammsugit i POLITISKT syfte. Hade de kört samma sak emot alla företagare, så hade USA inte haft några företag kvar.

Hade det inte varit trump, så skulle det inte varit någon rättegång.

Detta handlar inte ytterst om något bokföringsbrott, så långt har du rätt. Det handlar om att Trump är den ende presidenten galen nog att försöka sig på en statskupp, och att man inte kan tillåta Trump att göra om bedriften en gång till.

Man börjar med detta åtal angående bokföringsbrott men som du kanske lagt märke till förekommer 30+ hemliga punkter i åtalet. Detta åtal öppnar dammluckorna, nu kommer fler och fler åtalspunkter att materialisera sig. Trump är körd, med all rätt.
Citera
2023-04-01, 20:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Åklagaren har ett mycket väl underbyggt case, annars skulle åtal inte väckas. Sen vilket straff han får, det får vi se. Kan bli orange fångdräkt som matchar hårfärgen och bums in i finkan med gubben.

Hehe men skämtar du eller? Menar du på allvar att åklagare bara åtalar när dom har väl underbyggda case? Varken här i Sverige eller USA åtalas det endast när mål är väl underbyggda, det är bland annat Karl Hedin målet ett bra kvitto på, men finns ju mängder med andra mål också.

Men du kanske har sett åtalet eller har nån länk till det om det kan tänkas vara offentligt. Det bör det ju vara om det handlar om Donald Trump eftersom allt i grunden är politiskt. Då är det extra viktigt att alla som vill kan få ta del av och titta på åtalet, det skall vara lättillgängligt.
Citera
2023-04-01, 20:40
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentofSith
Detta handlar inte ytterst om något bokföringsbrott, så långt har du rätt. Det handlar om att Trump är den ende presidenten galen nog att försöka sig på en statskupp, och att man inte kan tillåta Trump att göra om bedriften en gång till.

Man börjar med detta åtal angående bokföringsbrott men som du kanske lagt märke till förekommer 30+ hemliga punkter i åtalet. Detta åtal öppnar dammluckorna, nu kommer fler och fler åtalspunkter att materialisera sig. Trump är körd, med all rätt.
Det är bra, det är politiskt, där är vi överens. Du är ju ärlig i alla fall.
Citera
2023-04-01, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Skärp dig och höj nivån och kommentera det jag skriver istället för att märka ord. Det är skit samma att jag skriver att han drar det till domstol eller att han bara anklagar Trump för ett brott. Det förändrar ingenting av det jag skriver och är inte huvudpunkten av mitt inlägg. Men det är uppenbart att du inte är här för att få någon information alls.

Vad är det du tror att åklagaren heter då?
Citera
2023-04-01, 20:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Det är bra, det är politiskt, där är vi överens. Du är ju ärlig i alla fall.

Det ena utesluter inte det andra. Åtalet vilar på juridik, politiken spelar ingen som helst roll i rättssalen. Ansatsen är däremot politisk. Trump måste stoppas.
Citera
2023-04-01, 20:56
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentofSith
Det ena utesluter inte det andra. Åtalet vilar på juridik, politiken spelar ingen som helst roll i rättssalen. Ansatsen är däremot politisk. Trump måste stoppas.
Då hittade vi en helt annan ståndpunkt. Det är garanterat så att det inte finns några objectiva människor i detta ärende. Alla påverkas utav deras politiska ståndpunkt. Tror man annat, är man lovligt naiv. Näst intill dum (Sorry för det, för du har ju hållit en bra ton).
Citera
2023-04-01, 20:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Hehe men skämtar du eller? Menar du på allvar att åklagare bara åtalar när dom har väl underbyggda case? Varken här i Sverige eller USA åtalas det endast när mål är väl underbyggda, det är bland annat Karl Hedin målet ett bra kvitto på, men finns ju mängder med andra mål också.

Men du kanske har sett åtalet eller har nån länk till det om det kan tänkas vara offentligt. Det bör det ju vara om det handlar om Donald Trump eftersom allt i grunden är politiskt. Då är det extra viktigt att alla som vill kan få ta del av och titta på åtalet, det skall vara lättillgängligt.

Det är inte så troligt att åklagaren väcker åtal mot en föredetting president om det inte är ett solitt starkt case med graverande bevis för förbrytarens kriminella aktiviteter. Det faller på sin orimlighet.

Det intressanta är vilka de trettiofyra (34!) specifika brotten är som han anklagas för. En del av hans brottsliga bana är så grova att minimum ett års placering i federalt fängelse ligger i potten. Snacka om sorglig figur, upp som en pannkaka och ner som en skamfläck.
Citera
2023-04-01, 21:16
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Läs på om åtalet mot John Edwards så kommer du se hur lika de två åtalen är. Med den fakta som har kommit ut, så hade en neutral åklagare aldrig gått vidare med detta, då man hade haft noll chans att vinna. Men då detta bara är politik, så är allting möjligt.

En åklagare under Obamas tid gick till en GJ, fick OK och Demokraten John Edwards åtalades.. senare kunde inte hela juryn ena sig.

Demokrater mot demokrater?

Citera
2023-04-01, 21:55
Medlem
0rganets avatar
Lite komiskt när man läser denna tråden så får man uppfattningen att MAGA vill ha åklagare som struntar i att åtala brottslingar och vanligt folk vill se en vit rik privilegierad prövad i en domstol..

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in