Citat:
Ursprungligen postat av
SoberZealot
Nu är ju det den lagliga biten vi talar om. Och som jag förstår det,
så är det bokföringsbrott som trumpen är anklagad för.
Och, fast nu talar jag nog inte om alla, men nästan alla företagare, så har de nog gjort något fishy. Lite som att alla yrkesförare kört för fort
Det bara händer typ.
Ja, det är en potentiell åtalspunkt.
En annan är brottet advokaten är dömd för, sen resten, ja, det är svårt och veta innan tisdagen, som de säger vi ska få reda på detta när trumpen står i rättssalen.
Citat:
Ursprungligen postat av
SoberZealot
Fast min ståndpunkt är att nästan alla företagare har fuskat med bokföringen. På ett eller annat sätt. Så är det i verkligheten. Lite som hockey. Det gäller att ligga på gränsen på vad som går och inte går. Det är så affärer görs.
Skillnaden här är ju att demokraterna har dammsugit i POLITISKT syfte. Hade de kört samma sak emot alla företagare, så hade USA inte haft några företag kvar.
Hade det inte varit trump, så skulle det inte varit någon rättegång.
Och då ska företagaren få sona för sina brott om de kan bevisa detta i en rättegång.
Och lagen är inte av demokrater, utan av demokratin som bestämt lagarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
SoberZealot
Personligen så bryr jag mig inte om han satt på lättfotade kvinnor. Det verkar alla presidenter gjort vad det verkar. Gällande storleken så får du fråga trumps kvinnor.
Ingen bryr sig om lättfotade kvinnor i detta åtalet, utan brottet mot vallagen som advokaten redan är dömd för.
Och hur det gick till betalning också, och om kampanjpengar användes för detta, då det är ett brott och om inte en disclamer är gjort att kampanjpengar går använda till vad som helst.
Citat:
Ursprungligen postat av
SoberZealot
Och nyheter är inte politiska menar du? Jösses.
Alla vet att detta är politik. Rödingarna är så rädda för trump att de darrar om man tar fram en morot.
Detta är ett åtal av bevis och vittnen, låt oss höra vad dessa är först, vad nyheter säger, eller vad demokrater säger, det är helt irrelevant nu för åtalet.