2023-04-01, 15:03
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Ja, det är ju det jag menar. Det kommer nog vara svårt för juryn att helt bortse från sina tankar (är ju trots allt människor) och endast döma utifrån bevisen (spelar ingen roll här ifall de är pro eller mot Trump). Dock ska de väl ha sin diskussion om bolla fram och tillbaka och på så sätt kunna bryta ner detta i biståndsdelar och då lyckas lösa delarna på ett vettigt sätt. Vi lär ju få återkomma till detta framöver, ska bli intressant att se hur det slår ut.
Håller med, detta kommer bli intressant att följa, synd bara alla som försöker förstöra den sakliga och objektiva diskussion om åtalet.
För det berättar för mig det finns bara ett svar OAVSETT vad bevisen och vittnen säger, och sånt är ju bara tragiskt för dom.

Ser framemot vad åtalspunkterna är på tisdag, trodde aldrig de var så många.
Men det berättar man har många fall i åtalet och detta låter i mina öron rätt besvärande redan nu för trumpen.
Men som sagt vad, det ska backas upp också, dock tror jag man är extra skodd på fötterna och när man åtalar en ex-president.
Men tiden får utvisa, och en sak är säker vissa element här kommer kategoriskt vägra ta in alla bevis och vittnen som berättar nått negativ eller nått är emot lagen.
Det kan jag redan nu alla lova kommer ske till 100%, men vi andra vår vara vuxna och köra saklighet istället.
Citera
2023-04-01, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Vilken fråga svarade du på?
Du undrare vad Trump är skyldig till och sa att han anklagats flera gånger utan att vara skyldig. Om du läser mitt inlägg igen, och ditt som jag citerade, så kommer du koppla sammanhanget.
Citera
2023-04-01, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Du summerade ditt alster ganska bra själv

I övrigt. Han blev utpressad av en porrskådis. Det är klart att han skall inför rätta Hon var visst demokrat med. Suprise.

Nej, han blev inte utpressad. De sökte upp henne. Resten är historia. Men det där är ju inte den stora saken. Det är inte Stormy Daniels som har gjort något. Det finns en massa åtalspunkter så för att få veta vad det är så får vi vänta. Vi vet inte.
Citera
2023-04-01, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Har du nått sakligt om åtalspunkterna, eller är det bara din besatthet av min person vi ska få?
För det är det tråden handlar om, och sen senare får vi väl en ny tråd när rättegången börjar, och där går igenom bevisen vad de är och vad vittnena berättar.

Det är faktiskt intressant du redan gett upp, det berättar för oss alla att du insett detta är inte alls bra för trumpen.
Och nått säger mig att de har gott om på fötterna, för annars hade de aldrig tagit steget till åtalsjury
Ni TDS-trumpnissar är bara för komiska.
:

Åtalspunkterna från Soros-åklagaren är givetvis trams.

Donald J. Trump kommer gå urstarkt ur detta.

Soros och ni i vänsterhjon som går yberkapitalisternas intressen har som vanligt fel.

Lär ni aldrig er?

Nä, kör en lögn om och om igen så blir det sanning.

Sorry, ingen kollar på CNN - kul att se er sprattla, på ett svenskt forum där 0% har rösträtt.

Er TDS ger exakt 0% resultat. 👌
Citera
2023-04-01, 15:26
Medlem
Citat:

Haha, de tror Cohen vaknade en dag och kände sig manad att betala en porrskådis pengar för en NDA
Och sen trumpen som knappt betalar sina advokater, skulle helt plötsligt betalar miljoner för inget då eller?
Och på detta av kampanjpengar, då tydligen hade trumpen inte råd att betala själv
Och hade trumpen betalar själv, så kanske hen hade klarat sig också

De verkar inte ha fattat nånting alls. Och sen att lägga allt det som händer kring Trump på en kvinna som inte gjort honom något alls. Det hela läckte väl ut att Cohen hade betalt en kvinna och så ansåg hon att hon inte vill ställa upp på att vara någonting han inte är.

Det är tragiskt det där att hitta en kvinna och göra henne till syndabock och hota att mörda henne. Det är vidrigt hur de beter sig. Det som har hänt är för att kultur kring Trump har fungerat på ett visst sätt där olagligheter har pågåt där endast några få personer var inblandade. Jag tänker på företaget och hur det har skötts. Där har vi ju redan uppgifter kring vad som har hänt. Jag har dem inte i huvudet nu men ska hitta det lite senare. Jag tror att det är något med dubbel bokföring eller något annat hmmm man får se. Man kan spekulera men svårt att veta något alls så klart. Så varför en del säger att han inte har gjort något olagligt när de inte vet något alls. Vi har ju åtminstone följt det i några år nu.
Citera
2023-04-01, 15:28
Medlem
Citat:

Soros och ni i vänsterhjon som går yberkapitalisternas intressen har som vanligt fel.

Lär ni aldrig er?

Sorry, ingen kollar på CNN - kul att se er sprattla, på ett svenskt forum där 0% har rösträtt.

Vilka är de 34 åtalspunkterna?
Citera
2023-04-01, 15:30
Medlem
klybans avatar
Citat:

Lär ni aldrig er?

Vi vet redan att åtalet inte är trams, då advokaten redan fått sitt straff för brottet som trumpen nu åtals för.
Och det är åklagarens uppgift att presentera bevisen och sen om det räcker till en dom eller inte.
Och soros är den mest ointressanta man på jorden för detta åtal, men det var också därför du skrev skräpet.

Det enda du berättar är att du anser trumpen ska stå över lagen, och det är en definition av fascism. när någon gör.
Jag står för alla brott ska åtals som går bevisa.(Och här funkar inte substanslöshet och tyckande, utan de får gå till åtalsjury för detta, men de går aldrig dit har vi lärt oss med dessa substanslösa konspirationerna.)
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
De verkar inte ha fattat nånting alls. Och sen att lägga allt det som händer kring Trump på en kvinna som inte gjort honom något alls. Det hela läckte väl ut att Cohen hade betalt en kvinna och så ansåg hon att hon inte vill ställa upp på att vara någonting han inte är.

Det är tragiskt det där att hitta en kvinna och göra henne till syndabock och hota att mörda henne. Det är vidrigt hur de beter sig. Det som har hänt är för att kultur kring Trump har fungerat på ett visst sätt där olagligheter har pågåt där endast några få personer var inblandade. Jag tänker på företaget och hur det har skötts. Där har vi ju redan uppgifter kring vad som har hänt. Jag har dem inte i huvudet nu men ska hitta det lite senare. Jag tror att det är något med dubbel bokföring eller något annat hmmm man får se. Man kan spekulera men svårt att veta något alls så klart. Så varför en del säger att han inte har gjort något olagligt när de inte vet något alls. Vi har ju åtminstone följt det i några år nu.
De vill ju förstöra diskussionen och hoppas att ingen märker bevisen och vittnen senare.

Och ja, det visar vilka de är nu, våldsamma extremister.(Vilken är ingen nyhet, dock mycket mer tydligt nu.)

Tänk bara om trumpen hade skött detta snyggare och inte använt kampanjpengar, så kanske hen hade klarat sig ifrån detta åtal nu.
Och detta för tysta en porrskådis han skrutit om han satt på, inbillade hen sig verkligen att ingen skulle snappa upp detta?

Detta skeende är ett bevis på extrem intelligens, hade varit enklare att bara låtsas om det inte existerade och också sluppit åtal
Citera
2023-04-01, 16:15
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
Var på liknande sätt man gjorde sig av med den ryske oppositionsledaren Alexei Navalny

Fin tid vi lever i.
När blev Trump förgiftad? Upplys mig gärna.

Dessutom så har Navalny inte varit President.
Citera
2023-04-01, 16:29
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Nej, han blev inte utpressad. De sökte upp henne. Resten är historia. Men det där är ju inte den stora saken. Det är inte Stormy Daniels som har gjort något. Det finns en massa åtalspunkter så för att få veta vad det är så får vi vänta. Vi vet inte.
Du fattar att det låter väldigt konstigt att söka upp en porrskådis bara sådär. Helt ologiskt faktiskt.

Nix, sunda förnuftet säger att hon tänkte att hon kunde tjäna pengar. Och det gjorde hon Två gånger på han med. Sedan säger ju sunda förnuftet att han satte upp det på företaget Jag skall på hockey på söndag med en polare som har företag och företaget betalar. Så går det till i företagsvärlden och alla gör det. Samma sak i USA.

Och här kan man nog även avliva myten om att Trump skulle ha en lite stump. Tror inte porrskådisar är små där nere.
Citera
2023-04-01, 16:29
Avslutad
Åtalet mot Trump är naturligtvis mycket väl underbyggt, givet det unika i att en fd president ska ställas till svars för mycket grov kriminalitet så tas inte lättvindigt på bevisen och vittnesmålen som kommer i veckan.

Trumps kuppförsök och systematiska ekonomiska brottslighet har nått vägs ände och en adekvat påföljd väntar, minst ett år i federalt fängelse är mest sannolikt.

FBI har gjort rent hus med Trumps supporters dvs det avskrap han lockat fram ur USAs kloaker, white trash, foliehattar och degenererat slödder främst från södern.

http://edition.cnn.com/2023/03/30/politics/what-happens-next-court-trump-indictment/index.html?dicbo=v2-zSKiMpn

Citat:
Första framträdandet
Första framträdanden är vanligtvis offentliga förfaranden. I vissa fall görs överenskommelser med svaranden eller deras advokater om självöverlämnande – eller frivilligt överlämnande – till brottsbekämpande myndigheter.

Med sitt första framträdande i domstolen bokas och fingeravtrycks svaranden vanligtvis.

Trumps advokater informerades om juryns omröstning strax efter att åtalet rapporterades offentligt, säger källor till CNN.

Trump kommer sannolikt att tillåtas överlämna sig frivilligt, och flera källor berättade för CNN att den tidigare presidenten förväntas dyka upp i rätten på tisdag för sin rättegång.

Vad som händer vid ett första framträdande kan variera. Om ett första framträdande också är ett skiljeförfarande förväntas en grund lämnas in. Det är typiskt att frigivningsvillkor diskuteras – såsom reserestriktioner eller inspärrning i hemmet – vid ett första framträdande och att svaranden informeras om sina rättigheter. Advokaterna för regeringen och svaranden går också ofta in i detta skede av domstolsförfarandet.
Citera
2023-04-01, 16:37
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Håller med, detta kommer bli intressant att följa, synd bara alla som försöker förstöra den sakliga och objektiva diskussion om åtalet.
För det berättar för mig det finns bara ett svar OAVSETT vad bevisen och vittnen säger, och sånt är ju bara tragiskt för dom.

Ser framemot vad åtalspunkterna är på tisdag, trodde aldrig de var så många.
Men det berättar man har många fall i åtalet och detta låter i mina öron rätt besvärande redan nu för trumpen.
Men som sagt vad, det ska backas upp också, dock tror jag man är extra skodd på fötterna och när man åtalar en ex-president.
Men tiden får utvisa, och en sak är säker vissa element här kommer kategoriskt vägra ta in alla bevis och vittnen som berättar nått negativ eller nått är emot lagen.
Det kan jag redan nu alla lova kommer ske till 100%, men vi andra vår vara vuxna och köra saklighet istället.

Är med förvånad över antalet punkter, det måste ju vara överlappande dvs fler punkter som faller under samma händelse (tex bedrägeri och skattebrott om en betalning, notera att detta endast är ett fitkivt exemple). Som åklagare är det väl bra att ha så många punkter som möjligt då chansen ökar att få igenom ju mer punkter man har. För advokaten kan det ju även vara enklare ifall de är staplade punkter som är från samma händelse, ifall man då lyckas få bort en händelse så faller flera punkter. (Nu är det endast en gissning att det är på detta sätt så vi får vänta och se).
Senast redigerad av Neroxx 2023-04-01 kl. 16:40.
Citera
2023-04-01, 16:50
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Jag tror att det är ganska många om tvekar om du ens är vid dina sunda vätskor. Att du får ångest när du hör Trump, jag det fattar jag. Men i övrigt är du ett mysterium. Du lyckas att mucka med hela fb:s besättning när du hör ordet trump.
Din ad hominem och osaklighet för ämnet med min person är irrelevant för åtalspunkterna.
Vad detta berättar är att du är ointresserade av bevisen och vittnen och oavsett vad de säger och när det berättar nått ofördelaktigt i fallet för trumpen.
Och jag förväntar mig skräp och nonsens, och vet redan jag kommer får rätt att ni kommer vägra ta in bevisen och vittnen till 100%.
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Är med förvånad över antalet punkter, det måste ju vara överlappande dvs fler punkter som faller under samma händelse (tex bedrägeri och skattebrott om en betalning, notera att detta endast är ett fitkivt exemple). Som åklagare är det väl bra att ha så många punkter som möjligt då chansen ökar att få igenom ju mer punkter man har. För advokaten kan det ju även vara enklare ifall de är staplade punkter som är från samma händelse, ifall man då lyckas få bort en händelse så faller flera punkter. (Nu är det endast en gissning att det är på detta sätt så vi får vänta och se).
Jag är också mycket förvånad att de är så många, men tror det berättar för oss redan nu att de har mycket graverande bevis.
Men som du säger och jag, vi får se först åtalspunkterna på tisdag och vad de är.
Sen invänta rättegången och vad dessa är, och sen försöka avgöra hur bra och/eller undermåliga de är.
Men nått säger mig detta är ett välbyggt åtal, för annars hade det inte ens passerat åtalsjuryn ens.

Ska bli spännande och se vad allt är, så får vi ta var ny diskussion vid var ny punkt vi passerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in