2023-04-01, 12:37
Medlem
Bilder från FUP av missärlägenheten:

https://gofile.io/d/nVcNGV
Senast redigerad av viperstyle 2023-04-01 kl. 12:40.
Citera
2023-04-01, 12:40
Medlem
Hagis124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Bilder från FUP -Kirurgen Allans missärlägenhet:

Fyfan vad smutsig läkare. Borde blivit av med licensen för länge sen.
Citera
2023-04-01, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagis124
Fyfan vad smutsig läkare. Borde blivit av med licensen för länge sen.

Faktiskt ser jag att det höjdes varningsflaggor redan under hans utbildning.

Den sortens kirurger (och lågempatiska) är inte helt ovanliga. Det finns ett ökänt exempel även på Helsingborgslasarett ”as we speak”.

Försvinner också från sina nattpass på akuten bla. Personal och AT läkare hissar röda flaggor, ledningen är medveten, men väljer att inte göra något. Systemfel verkar finnas.

Yngre person, hans mål är plastikkirurgibranschen.

Säger bara placera på obduktion så levande patienter slipper vara beroende av den sorten.
Citera
2023-04-01, 12:51
Medlem
Black-butts-matters avatar
Citat:
Bilder från FUP av missärlägenheten:

Djärv inredningsdetalj där, med fotöljen under diskbänken 👍
Citera
2023-04-01, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black-butts-matter
Djärv inredningsdetalj där, med fotöljen under diskbänken 👍

Minst sagt, ren knarkkvart för mer välbärgade. Typ som Tetrapak paret Rosing i London när det begav sig.

Nog inte helt kvalificerade för ”Husdrömmar” direkt.
Citera
2023-04-01, 13:29
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murare
Ja absolut, men inte som läkare igen!

Det är väl nästan det värsta. Döms dör narkotikainnehav och blir säkert av med läkarlicensen, men kommer ju med stor sannolikhet fortsatt ha drogberoende.

Det som nästan är mest tragiskt i det här är att lägenheten som ser ut som fullständig misär inte är All*ns utan hans flickvän M*rnas. Hon är fortfarande folkbokförd där. Det finns några bilder i FUP:en tagna i den lägenheten som jag förmodar är den som All*n hade i Lund och i bakgrunden där ser det inte allt för stökigt ut. Dvs, det känns som att M*rna har haft ännu mer problem med hela missbruket. Men det kan ju vara att dom tillbringade mest tid i hennes och är lika goda kålsupare, förstås. Tråkigt att en så pass ung tjej på 25-26 hamnar i sånt här.. Hoppas på att hon hittar ut från missbruket.

Citat:
Ursprungligen postat av Hochpanna
Är man från Sverige (vare sig man är svensk eller första- eller andragenerationens invandrare) och utbildar sig i bajsländer i Östeuropa så bör man ej få vara verksam i Sverige.

1) de har köpt sin utbildning.

2) de klarade inte av att konkurrera i Sverige. Alltså är de skit.

Varför skulle någon vilja bli opererad av b-utbildade läkare?

Det finns även många svenskar som åker till Östeuropa och gör sin utbildning där. Ganska märkligt att det ens får gå till så. Att komma in på läkarlinjen i Sverige är ganska svårt och man måste ha höga betyg, men har man ganska medelmåttiga kan man åka utomlands, göra utbildningen och sen få anställning ganska direkt i Sverige. Ganska sjukt faktiskt..

Citat:
Ursprungligen postat av Icke-folkvalda-WEF
Att folk vill ha etniska svenska läkare förstärks av denna loser med sin köpta fejk utbildning från Polen.

Mycket få personer kommer sakna denna turk när han dör av en överdos.

Finns som sagt många svenska läkare som även dom gör utbildningen utomlands.

Hittade detta ur en konversation i FUP:en:
M: "Samma tror jag fan skiter i städningen för nu och drar till dig!"
M: "Är klar att gå men hittar inte handtaget"
A: "Kolla där bilnycklarna är."
M: "Okej ska kolla nu"
A: "Skafferilådornq"
A: "Ovan kylskåpet? Kolla i närheten av rosa Buckeyes i vasken"
A: "Buckeyes"
A: "Bucket"
A: "På stolarna vid köksbänken"
A: "Du vet dom som vi satt på"

Har svårt att se att det städats så väldans mycket i den där lägenheten.. Det sista är rätt roligt också: "På stolarna vid köksbänken, du vet dom vi satt på" och man får bilden i huvudet hur i hela friden då...?

Får hoppas båda hittar ut ur missbruket..
Citera
2023-04-01, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Det är väl nästan det värsta. Döms dör narkotikainnehav och blir säkert av med läkarlicensen, men kommer ju med stor sannolikhet fortsatt ha drogberoende.

Det som nästan är mest tragiskt i det här är att lägenheten som ser ut som fullständig misär inte är All*ns utan hans flickvän M*rnas. Hon är fortfarande folkbokförd där. Det finns några bilder i FUP:en tagna i den lägenheten som jag förmodar är den som All*n hade i Lund och i bakgrunden där ser det inte allt för stökigt ut. Dvs, det känns som att M*rna har haft ännu mer problem med hela missbruket. Men det kan ju vara att dom tillbringade mest tid i hennes och är lika goda kålsupare, förstås. Tråkigt att en så pass ung tjej på 25-26 hamnar i sånt här.. Hoppas på att hon hittar ut från missbruket.

Det finns även många svenskar som åker till Östeuropa och gör sin utbildning där. Ganska märkligt att det ens får gå till så. Att komma in på läkarlinjen i Sverige är ganska svårt och man måste ha höga betyg, men har man ganska medelmåttiga kan man åka utomlands, göra utbildningen och sen få anställning ganska direkt i Sverige. Ganska sjukt faktiskt..

Finns som sagt många svenska läkare som även dom gör utbildningen utomlands.

Hittade detta ur en konversation i FUP:en:
M: "Samma tror jag fan skiter i städningen för nu och drar till dig!"
M: "Är klar att gå men hittar inte handtaget"
A: "Kolla där bilnycklarna är."
M: "Okej ska kolla nu"
A: "Skafferilådornq"
A: "Ovan kylskåpet? Kolla i närheten av rosa Buckeyes i vasken"
A: "Buckeyes"
A: "Bucket"
A: "På stolarna vid köksbänken"
A: "Du vet dom som vi satt på"

Har svårt att se att det städats så väldans mycket i den där lägenheten.. Det sista är rätt roligt också: "På stolarna vid köksbänken, du vet dom vi satt på" och man får bilden i huvudet hur i hela friden då...?

Får hoppas båda hittar ut ur missbruket..
Flickvännen har uppenbarligen mer diagnos än den adhd diagnos som finns , hon hade boendestödjare 2 ggr i veckan samt städning varannan vecka av städfirma innan relationen med läkaren och hon bokade av både stödet och städningen.
Citera
2023-04-01, 14:35
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Flickvännen har uppenbarligen mer diagnos än den adhd diagnos som finns , hon hade boendestödjare 2 ggr i veckan samt städning varannan vecka av städfirma innan relationen med läkaren och hon bokade av både stödet och städningen.
Du har verkligen ingen aning. Jag har haft boendestöd, men inte pga någon diagnos. I annan kommun visserligen. Men min erfarenhet säger iaf att man inte måste ha någon diagnos för att få det du skriver.

Det kan vara så men du skriver "uppenbarligen". Det retar mig...
Citera
2023-04-01, 14:36
Medlem
Backabuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whateverwhenever
En mikaela Engberg och hennes man Like delic. Hon verkar själv vara missbrukare då förhöret hölls via videolänk från behandlingshem uppåt landet. Ska ha jobbat på sus i Malmö tidigare på OP Förstår inte varför langarna går fria. De tack vare dom dessa människors liv förstörs.

Så Mikaelas förhör fanns alltså med i Fupen? Har helt missat det. Känns orimligt att de gått fria, det var ju ansenliga mängder om man går på pengatransaktionerna och bildbevisen
Citera
2023-04-01, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Du har verkligen ingen aning. Jag har haft boendestöd, men inte pga någon diagnos. I annan kommun visserligen. Men min erfarenhet säger iaf att man inte måste ha någon diagnos för att få det du skriver.

Det kan vara så men du skriver "uppenbarligen". Det retar mig...
Fast nu står ju flera diagnoser förutom adhd i fupen dock är dessa maskade , dessutom står det om fd pojkvän som också hade samma diagnos där föräldrarna var bekymrade om det skulle gå bra, även lärare har vittnat om att hon inte klarade av skolan inom ett flertal områden och inte klarade av saker som att sätta på en diskmaskin eller ens hade förmåga att lära sig detta
Citera
2023-04-01, 14:46
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Fast nu står ju flera diagnoser förutom adhd i fupen dock är dessa maskade , dessutom står det om fd pojkvän som också hade samma diagnos där föräldrarna var bekymrade om det skulle gå bra, även lärare har vittnat om att hon inte klarade av skolan inom ett flertal områden och inte klarade av saker som att sätta på en diskmaskin eller ens hade förmåga att lära sig detta
Då reagerade jag för snabbt och i affekt. Sorry!
Citera
2023-04-01, 14:46
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Faktiskt ser jag att det höjdes varningsflaggor redan under hans utbildning.

Den sortens kirurger (och lågempatiska) är inte helt ovanliga. Det finns ett ökänt exempel även på Helsingborgslasarett ”as we speak”.

Försvinner också från sina nattpass på akuten bla. Personal och AT läkare hissar röda flaggor, ledningen är medveten, men väljer att inte göra något. Systemfel verkar finnas.

Yngre person, hans mål är plastikkirurgibranschen.

Säger bara placera på obduktion så levande patienter slipper vara beroende av den sorten.

Araber vill bli läkare för statusens skull, men har ofta noll patientkänsla eller empatin för det.
Arabiska läkare är också allmänt äckliga runt kvinnliga patienter.

Har de dessutom gått en medelmåttig utbildning eller köpt examen på en marknad i Kairo blir det ännu värre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in