2023-03-25, 21:12
Medlem
Var nu fyra år sedan jag använde tinder aktivt. Tänkte av nyfikenhet se hur appen fungerar idag, skapade därför ett konto och svepte igenom kortleken med max avstånd inställt och ålder 28-34. Gbg-området.

Efter ca 100 tjejer som alla såg bra ut kunde inte appen hitta fler. Ändrade då åldern något år och sökte igen, ca 100 nya tjejer kom då upp, stor andel var I åldrarna som jag sökte på första omgången.
Gjorde såhär gång på gång, ett hundratal nya tjejer efter varje ändring.
Till slut efter 6-7 ändringar började dom mindre fagra tjejerna dyka upp, sedan var det endast mindre fagra tjejer.

Tinder gömmer alltså vissa användare? Det står att appen inte kan hitta fler personer men bara genom att ändra tex avståndet från 12 mil till 4 mil så dök det upp nya, varför hittades inte dom när jag hade avståndet på 12 mil?

På den tiden man själv använde tinder var man nog långt bak bland gömda profiler, inte konstigt man inte fick så många matchningar.
Citera
2023-03-25, 21:33
Medlem
Stort bluff och båg ,Hela Tinder luktar fake
visst finns det äkta profiler ,men dom är inte många
Får "someone liked you" när jag inte är medlem
Men när jag kör medlemskap 1 månad får jag inte en enda Like slump kanske men knappast,kommer aldrig lägga en krona på detta fakebolag
Citera
2023-03-26, 00:21
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrozenMargarita
Jag är också medelålders, 40+, kvinna, men för mig funkar tinder utmärkt, jag får dejter med de jag vill. I alla åldrar.

Jag tror såhär att dejtingappar på nätet funkar för de som har bra utseende eftersom det är det enda som man kan göra urvalet på på nätet. IRL spelar ju andra parametrar roll också.

För snygga typ 9-10 poängare funkar det att få attraktiva ragg på tinder. Detta gäller både män och kvinnor.

Du som söker intellekt hos män ör på fel ställe, för intelligens syns inte på bilder. Undermedvetet tror jag alla väljer ut de mest fysiskt attraktiva och högerswajpar på fast de ligger flera ligor under själva. Både män och kvinnor gör så.

Och många gör tankefelet att de kopplar ihop snygghet med intelligens. Det har forskning visat, att folk tror att snygga ör smartare helt enkelt.

Söker man någon som matchar ens intelligens ör ju verkligen tinder fel plats att leta på, då ska man nog söka medlemskap i en schackklubb istället.

Är du så smart då? Ska vi utmana varandra och se vem som är smartast?
Citera
2023-03-27, 14:56
Medlem
Kan man skriva till tjejer på Tinder eller bara trycka på like?
Citera
2023-03-27, 15:00
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knutbyknut
Kan man skriva till tjejer på Tinder eller bara trycka på like?

Du kan skriva om ni matchar, dvs om de gillar dig tillbaka. Du kan inte skriva till dem som inte gett dig en like tillbaka.
Citera
2023-03-27, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
Du kan skriva om ni matchar, dvs om de gillar dig tillbaka. Du kan inte skriva till dem som inte gett dig en like tillbaka.

Jaha okej, tack
Citera
2023-03-30, 20:59
Medlem
Enok1Halvars avatar
Tinder blir ju bara värre och värre scam,
Masshysteri av fakes senaste året,speciellt av dessa Hongkong Shanghai,Chinese tjejer som bor i ens absoluta närhet, och har dom perfekta bilderna som (inte visar ansiktet) och alltid har den perfekta åldern som passar alla 32-36
WTF går alla på dessa fake profiles ?
Citera
2023-03-31, 10:39
Medlem
Märker att jag får fasen så många fler matchningar nu när jag fyller i och hintar vad man söker mer specifikt. Kvinnor gillar när man är tydlig. Tex, om du är ute efter casual sex, kryssa i det osv.

Däremot är det lite si och så med kvinnors ärlighet.. matchat med många kvinnor som fyllt i "seriös relation", sen när man börjar prata så är det tillfälliga sexkontakter de vill ha. Kanske mer skämmigt för dom att välja casual eller nåt i profilen, ifall att nån bekant får syn på deras sida. Vad vet jag.
Citera
2023-03-31, 11:51
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiero7.5
Stort bluff och båg ,Hela Tinder luktar fake
visst finns det äkta profiler ,men dom är inte många
Får "someone liked you" när jag inte är medlem
Men när jag kör medlemskap 1 månad får jag inte en enda Like slump kanske men knappast,kommer aldrig lägga en krona på detta fakebolag

Allt handlar bara om att suga ut dig på pengar, tanken är inte att du snabbt ska träffa din livspartner utan du ska sitta där år efter år och betala för nåt som du aldrig kommer få. Dom har ju en business att tänka på
Citera
2023-04-01, 12:43
Medlem
Overminds avatar
Tycker Tinder och sociala medier (t ex Reddit) visar hur sjuka kvinnor är. Hur stor andel som är narcissister. De lägger upp bilder som "amihot, guessmyage, etc etc) på Reddit och alla andra sociala medier där de vill få komplimanger och en tillfällig dopaminboost. Större delen av kvinnor är dopaminberoende och måste ha komplimanger.

Majoritet av kvinnor som "gillat" mig på Tinder svarar inte ens och annars är det som jag nämnt förut, Q&A...

Sociala medier har visat sanningen. Men det är väl naturen som gjort oss så. Det ligger i kvinnornas DNA. Som vackra fjärilar som vill locka till sig en partner för att fortplanta sig är människor exakt likadana.
Citera
2023-04-01, 13:19
Medlem
Jag har en fråga kring appen som jag inte fattar. Två gånger har det hänt nu att en kille som jag haft konversation med helt plötsligt försvann. Jag tänkte väl att de hade avmatcha och tyckt att vår konversation var tråkig. Tänkte inte mer på det.
Men redan samma dag dök samma person som avmatchat mig upp i min kortlek igen. Jag testade och svajpade höger och fick match igen. Vad är detta tänkte jag. Jag trodde att en avmatchning var definitiv. Att personen aldrig skulle dyka upp igen, för det står på tinders sajt.

Så jag frågade och då sa killen att han ominstallerat appen och att han brukade göra det ibland med jämna mellanrum. Därför kunde han dyka upp igen i kortleken.

Detta har hänt vid två tillfällen nu med två olika killar.

Min fråga är: varför ominstallerar man appen? Finns någon fördel med det eller?
Man tappar ju sina matchningar när man gör så?
Citera
2023-04-01, 14:11
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Allt handlar bara om att suga ut dig på pengar, tanken är inte att du snabbt ska träffa din livspartner utan du ska sitta där år efter år och betala för nåt som du aldrig kommer få. Dom har ju en business att tänka på

Är ju iofs väldigt gratis att använda? Man tjänar ju mer eller mindre koll på att betala för att se sina likes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in