2023-04-01, 10:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FCKreinfeldt
Vem bryr sig?

Politisk häxjakt.
Hur känns det när Donald Trump blir utsatt för dessa häxjakter utav demokrater, media, deep state ?

Gör det dig arg?
Ledsen?
Citera
2023-04-01, 10:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pottkusk
apropå kriminella presidenter
hur går det i Bidenrättegången?
är åtalet mot Trump nu en avledningsmanöver i MSM för den mycket större skandalen runt Biden?

Det är inte Topic i denna tråd, i denna tråd diskuterar vi åtalet mot Trump, som kommer att slå undan benen på Trump och republikanerna.

Trump har endast sig själv att skylla, hade han inte begått brott så hade han inte blivit åtalad. Och naturligtvis så kommer detta åtal att följas av fler åtal, Bl a kommer Trump att bli åtalad för statskuppsförsök och förmodligen dömas till livstids fängelse för detta.
Citera
2023-04-01, 10:22
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Måste ändå säga att du uppvisar en viss kognitiv dissonans i ditt resonemang. Du påstår å ena sidan att USA är korrupt då framstående politiker inte åtalas, å andra sidan är USA korrupt när framstående politiker åtalas.

Jag kan visserligen hålla med om att det finns en hel del problematik i det amerikanska rättsväsendet, som till stor del vilar på politisk grund. Men att påstå att detta åtal är politiskt innan vi ens sett åtalspunkterna blir ju bara tramsigt. Det går liksom inte att försvara en sådan ståndpunkt med annat än att Trump är ofelbar, vilket alldeles uppenbart inte är fallet.

Vill du påskina att detta är politiskt motiverat måste du även presentera resonemang kring detta. Det räcker liksom inte att se vem som kan skrika högst om korruption, du måste även motivera detta för att bli tagen på allvar.

Soros stöttar åklagaren. Läs CNN. Mer politik blir det inte.

https://edition.cnn.com/2023/03/31/politics/trump-soros-bragg-color-of-change/index.html
Citera
2023-04-01, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgentofSith
Det är inte Topic i denna tråd, i denna tråd diskuterar vi åtalet mot Trump, som kommer att slå undan benen på Trump och republikanerna.

Trump har endast sig själv att skylla, hade han inte begått brott så hade han inte blivit åtalad. Och naturligtvis så kommer detta åtal att följas av fler åtal, Bl a kommer Trump att bli åtalad för statskuppsförsök och förmodligen dömas till livstids fängelse för detta.
Driver du med mig?
Statskupp ? menar du turisterna som flanerade omkring i Capitolium guidade av vakterna
USAs politiska etablissemang har nog flipprat ut totalt....
SVT hänger på....
Citera
2023-04-01, 10:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OSS117
Nja det är väl vad foliehattar och nazister hävdar?

Ingen har väl förnekat att Trump betalat en hora för att håll käften?

Kommer detta från helt oberoende källor? Ser många länkar till SVT och grejjer, de är typ judarnas största horor i Sverige.
Citera
2023-04-01, 10:27
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Nej det finns ingen expresident som åtalats. Det beror på att anerikanska folket i regel väljer hedervärda personer till sitt högsta ämbete, och inga brottslingar. Tyvärr är Trump ett undantag, men det är givetvis bra att det finns likhet inför lagen
Ja, det verkar som att alltför många anser att det inte är några problem om Donald Trump begår brott. Inte ens presidenter (i demokratier) får begå brott. Trumps följare är säkra på att det är ett politiskt motiverat åtal utan att ens veta vad de 30 åtalspunkterna rör sig om. Även Trumps svenska följare rasar samtidigt som många av dem gärna skulle vilja att Löfven och Reinfeldt ska åtalas för att "ha förstört vårt land", vilket självfallet inte är olagligt eller åtalbart.
Citera
2023-04-01, 10:30
Medlem
Fyfaans avatar
Helvete vad mycket gråt som sprutar ur trumpfanatiker i den här tråden. Fantastiskt. Tårarna.. 10 poäng. Känsloutspelen.. 10 poäng. Allt är 10 poäng.

Själv tror jag inte han åker dit på det. Rika och korrupta människor går alltid fria från rättegångar. Men hade såklart vart trevligt att se det största träsktrollet get drained from the swamp.
Citera
2023-04-01, 10:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pottkusk
Driver du med mig?
Statskupp ? menar du turisterna som flanerade omkring i Capitolium guidade av vakterna
USAs politiska etablissemang har nog flipprat ut totalt....
SVT hänger på....

Jag skrev att detta åtal, om mutor till Stormy Daniels, kommer att leda till ytterligare åtal, bl a åtal om statskuppsförsök. Dessa åtal kommer att slå undan benen på Trump och republikanerna, och Trump kommer att dömas till livstids fängelse i isoleringscell.

(Jag uttalar mig inte om statskuppsförsöket i sig, men naturligtvis var det ett mycket våldsamt och allvarligt statskuppsförsök som Trump uppviglade till.)
Citera
2023-04-01, 10:40
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Och nu kommer en röding som hatar Trump. God dag yxskaft.

Ja alla liv blir nog mycket bättre att ni rödingar för bura Trump, sedan kan Biden, precis som alla blodtörstiga rödingar, starta WW3 i lugn och ro. Hans son, kan ju knarka hur mycket som helst utan att bli åtalad. På tal om stå över lagen. Fast då får du inte extrem ångest och börjar gapa om lagen. Nix, då är du tyst som en liten feg röd mus.
Jag konstaterar att du inte klarar av att svara på en enda av mina frågor och istället börjar fokusera på mig. Det är också ett svar.

Trump hade rätt när han sa "I could stand in the middle of Fifth Avenue and shoot somebody, and I wouldn't lose any voters".

Att alla ska vara lika inför lagen är inte viktigt, demokrati förlegat och konspirationsteorier haglar, allt för att Trumps aningslösa och okritiska får och nyttiga idioter ska kunna skydda sin politiska gunstling.

Sorry, det blir inte mer korrupt och odemokratiskt än så.
Citera
2023-04-01, 10:41
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Cohen har ju i flera intervjuer nekat till att Trump skulle haft en sexuell relation till Clifford (Daniels). Se länkar:

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.newsweek.com/president-donald-trump-stormy-daniels-affair-melania-trump-783790%3Famp%3D1&ved=2ahUKEwjahsHrnYj-AhV-RPEDHWxnCTAQFnoECAoQAQ&usg=AOvVaw3WmXLbB6p4hGy83cK 8GS7K

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://amp.cnn.com/cnn/2021/02/09/politics/stormy-daniels-michael-cohen-podcast/index.html&ved=2ahUKEwjDwfOOm4j-AhWJQvEDHeRaD50QFnoECBUQAQ&usg=AOvVaw3Efe6RB2LlPyg 0Hl_0N-UU

Visst förstår du skillnaden mellan att Cohen nekar, och att han (dvs i dina länkar) som advokat nekar för sin klients/Trump´s räkning?
Citera
2023-04-01, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Det är väl det man vill utröna i en rättegång. Mer en fråga om bokföringsbrott snarare än nånting annat.

hur som så har dessa idioter precis vunnit valet åt trump, man kan nästan tro att nån matar demokrater med dåliga idéer just av den anledningen
Citera
2023-04-01, 11:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FCKreinfeldt
Varför är inte hon åtalad för att prostitution då?

Det bevisar ju bara att rättsväsendet är korrupt och antidemokratiskt. USA är en diktatur.
USA är helt vrickat. Att presidenter får utse domare i HD är ju bara att förundras över, i negativ bemärkelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in