2023-04-01, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Har du inte hängt med från början i detta fallet? Det verkar inte så
Braskaminen vill elda på fallet lite och komma med nya braskande dödsorsaker, mordplatser, mgm, motiv mm.
Citera
2023-04-01, 06:40
Medlem
Varför vittnade inte grannen mittemot, han är ju med i detta avsnittet
https://open.spotify.com/episode/731uDQesZCoQdk0R3fdYHq?si=Rv7f4stxRyOYPZgFCSlbEQ&d d=1

Han är med 22min in i avsnittet
Senast redigerad av DODBYLAN 2023-04-01 kl. 06:42.
Citera
2023-04-01, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Hur tänker du här?
Det var ju även T Dna i J bil
Vem gömde kroppen?

Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Den påhittade brottsplatsen ska enligt JJ vara hennes lägenhet. Men den verkliga brottsplatsen som jag anser är på den platsen som TT blev hittad. Inte konstigare än så.

De kan ju ha tagit en del hår från TT på den verkliga brottsplatsen och lagt i JJs bil.

Vem som gömde kroppen är det mest troliga JJ och MH.

Varför har JJ tagit bort sin Facebook om hon inte skulle känna sig träffad?

Varför skulle Johanna hitta på att hennes lägenhet är brottsplatsen? Vad har hon att vinna på det?

Vad har hennes facebook med det hela att göra?
Citera
2023-04-01, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DODBYLAN
https://open.spotify.com/episode/731uDQesZCoQdk0R3fdYHq?si=Rv7f4stxRyOYPZgFCSlbEQ&d d=1

Förhören med kvinnorna

https://open.spotify.com/episode/2eJZzPgGH1mVrUrLpuRi33
Citera
2023-04-01, 07:32
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DODBYLAN

Jag har inget konto på Spotify så jag kan inte lyssna, men hans förhör är med i fuppen, och han är i alla fall där, i fuppen, faaan rörigare än MH!!!

Det går inte att få ett vettigt sammanhang ur honom......kanske podden har redigerat/klippt ihop så han låter mer "normal"?
Citera
2023-04-01, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Varför skulle Johanna hitta på att hennes lägenhet är brottsplatsen? Vad har hon att vinna på det?

Vad har hennes facebook med det hela att göra?

I och med att hon vet att det är hon som har tagit livet av Tove och personer skriver mördare då vill man väl inte ha kvar sin Facebook eller vad tänker du?
Citera
2023-04-01, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nja, du menar denna Louise. Hon hade väl också varit med till Göteborg och festat, sovit väldigt lite, precis som MH, men hon är en ca 10 år äldre än JJ och MH, därför mer vett och gick hem för att sova, till pojkvän eller föräldrar om jag inte missminner mig, för hon bor själv en bit utanför staden?

Nej, det är inte L. Det är någon annan som jag har läst om i den här tråden.
Citera
2023-04-01, 07:45
Medlem
Birdogirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja det är i princip bara whiteboardtavlan som saknas när förhörsledaren skissar upp och serverar rastplatsen som dumpningsplats mobil.

Dock ville jag visa med citat ur förhör hur MGM pratar sig fram till den platsen. Men ingenting, vare sig i deras berättelse eller teknisk bevisning, visar att den är slängd i Föredadammen. Tvärtom så visar den tekniska bevisningen att den går upp i rök 260 meter från JJ:s bostad och då under färd och enligt operatören TRE då att den försörs eller hamnar i vatten. Och det är svårt att förstöra en mobil i bilen så vart tusan tar den vägen?

Mycket intressant iakttagelse ändå! En fråga. Om mobilen stängs av för hand eller om batteriet tar slut, då ser det annorlunda ut va? Kan det finnas fler anledningar till att mobilen ”försvinner” på detta sätt? Förutom att den slås sönder eller kommer under vatten? Om tex batteriet tas ut eller sim-kortet? Eller ngn annan förklaring? Jag skulle kunna leta vid både föredadammen o kvarndammen men lär ju vara värre än att finna en nål i en höstack! Är den dessutom i vatten blir det ännu svårare ju
Citera
2023-04-01, 08:05
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Men denna JJ måste vara ett unikum (inte i någon positiv bemärkelse)

Undra om hon inte kommer att bli den yngsta internen på KV. Hinseberg eller Ystad?

Ja instämmer. J blir nog den yngsta kvinnan som i modern tid döms till livstid om så sker.
Den yngsta internen på kvinnofängelset kan annars bli M….
Citera
2023-04-01, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Birdogirl
Mycket intressant iakttagelse ändå! En fråga. Om mobilen stängs av för hand eller om batteriet tar slut, då ser det annorlunda ut va? Kan det finnas fler anledningar till att mobilen ”försvinner” på detta sätt? Förutom att den slås sönder eller kommer under vatten? Om tex batteriet tas ut eller sim-kortet? Eller ngn annan förklaring? Jag skulle kunna leta vid både föredadammen o kvarndammen men lär ju vara värre än att finna en nål i en höstack! Är den dessutom i vatten blir det ännu svårare ju
Finns det en avloppsbrunn på platsen där mobilen dog? Kan något ha stått över den så den inte hittats tidigare, t ex en bil? Har de som letar bråttom kan mycket missas.
Citera
2023-04-01, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OppVaskeKluten
Eller om vi i det här fallet räknar baklänges.
En ung tjej 21 år har mördas.
Två personer gömmer henne i en skog (går inte in på ifall död då men med garanterad dödlig utgång)
Samma två personer lockade med sig objektet till en lägenhet.
Samma två personer vaktade utanför Nöjet för att finna.
En av dessa har tidigare försökt mörda 21-åringen.
Denna samma har skrivit hatbrev, samt studerat teknik kring mord.
Hjärnan bakom detta har dessutom eldat på liket vid två tillfällen.

MH bör före de delar hon var delaktig i dömas till Livstid!
Hur gör man då med JJ? Då borde JJ få Livstid + 10 år???

Och båda kan ju inte få samma straff, så hur gör man??

Jag tror som GW, tyvärr…

För J.J: Livstid, med ett tillägg på att inte ha rätten att ansöka om tidsbestämd strafftid!
För M: Livstid, minst 25 år pga ålder, och med rätten att ansöka om tidsbestämd strafftid. Alltså att få ett tillägg på sin 25 år med tex 10 år!
Stor skillnad på straffen!
Den ena kommer ALDRIG ut igen och den andra får den möjligheten, om LÅNG tid framåt!
Citera
2023-04-01, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Aningen OT nu, men många (nog de flesta?) länder praktiserar någon form av ”tidigarelagd” frigivning.
Inte bara messverige.
I tex Finland får man gå efter halva tiden.
Det finns klara poänger med villkorlig frigivning, tex när fångarna missköter sig kan man ”lägga på” tid, fördröja frigivningen.
Det blir en morot för att sköta sig.
Det man nog borde kritisera är straffsatserna, som ofta läggs närmre minimun än maximum.

Möjligen är villkorlig frigivning med ett år, på ett 15-årigt straff är ev ok!
Men folk som mördar och begår grova brott/ pedofilbrott/ våldtäkter och får 4 år, i och får släppas ut efter 2/3!!!
Sjukt!!!
Kanske ska det vara en gräns för villkorligt avslut på straffet, tex att man måste få ett grundstraff på minst 15 år, annars får man sitta din dömda tid!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in