2023-04-01, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Undrar om de tror på att MH sov? De borde vara de som bäst kan bedöma om det är lögn eller sanning.
Ja det skulle vara intressant att veta hur de tänker
Även J föräldrar
Citera
2023-04-01, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Aha, bilden kanske finns i slasken då.
Om jag inte minns fel så satte Braskamin58 ut en länk på bilden för en tid sedan???

Det går så fort på den här sidan med många inlägg så ibland hänger man inte riktigt med
Citera
2023-04-01, 04:04
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Jag menar HR. ursäkta och tack för påpekandet.

Det är mycket, väldigt mycket som borde tagits upp i TR.
En gedigen FUP på 3000 sidor och det ska hastas igenom på TRE rättegångs dagar med Två MGMs.

Varför i Helvete så sjukt bråttom?
Kan det handla om att det är två unga kvinnor som ev.ska skyddas mot exponering?

Jag får verkligen inte ihop det...

Det håller jag med dig om. Undrar hur många tingsrättsdagar det var för Johanna Möller, också 2 GMs.

Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Kanske det var så att J bara öppnade dörren snabbt för att kolla om läget
Att hon öppnade dörren behöver ju inte betyda att hon flyttat ut kroppen till ett förråd

Nej, men normalt står man väl då tätt intill dörren och lyssnar, öppnar när man tror kusten är klar när det är helt tyst i trapphuset och man öppnar inte fler gånger i rad, liksom.

Samtidigt måste det ha varit en stor orosfaktor för JJ att dunsgrannen redan ringt polisen......det kunde ju inte hon veta, och därför vill bli av med kroppen direkt!

Citat:
Så dina tankar kan radera bort Toves DNA ifrån golvbrunnen på JJs toalett?

Okej,
Jag är tyvärr inte någon Saida.

Något " klipp som liknar Tove då hon står vid passagerar sidan vid en svart bil på en parkering vid ett Taxibolag" har jag varken sett eller hört om tidigare...

Citat:
Okej.
Som sagt så har jag inte sett eller hört om detta förut.
Vet du om det är med i FUPn?

Kan det handla om Taxi Effge?

Citat:
Aha, bilden kanske finns i slasken då.

Den kan finnas, eller omnämns i alla fall i Grevens brillianta sammanfattningar i inlägg nr 1, det var före kroppen hittades.

Många tjejer kan se likadana ut speciellt på dåliga övervakningskameror, samma mode, samma modefrisyr.

Filmsnutten var ute i media, de berörda tog kontakt med polisen och de blev direkt avförda från polisutredningen.
Citera
2023-04-01, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syragruppen
Har för mig att det under rättegången nämndes en klämskada på Toves ena hand, och att man inte kunnat konstatera när den uppkommit. Med reservation för att jag minns fel.
Stämmer. Kan det ha varit en skada när man flyttade kroppen?
Citera
2023-04-01, 05:11
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrido
Stämmer. Kan det ha varit en skada när man flyttade kroppen?

Fingrarna och kanske handen var svullen. Kan det svullna upp efter döden? Det verkar osannolikt faktiskt. TT har väl vid "transporten" varit död i ca 2,5 timmar?
Citera
2023-04-01, 05:31
Medlem
Citat:
Om jag inte minns fel så satte Braskamin58 ut en länk på bilden för en tid sedan???

Det går så fort på den här sidan med många inlägg så ibland hänger man inte riktigt med

Ar det den här bilden?
https://www.tv4.se/artikel/3U9QxOBEuLkftJGf3Kn6px/visar-oevervakningsfilmen-foersvunna-tove-21
Citera
2023-04-01, 05:50
Medlem
Citat:
Hur tänker du här?
Det var ju även T Dna i J bil
Vem gömde kroppen?

Den påhittade brottsplatsen ska enligt JJ vara hennes lägenhet. Men den verkliga brottsplatsen som jag anser är på den platsen som TT blev hittad. Inte konstigare än så.

De kan ju ha tagit en del hår från TT på den verkliga brottsplatsen och lagt i JJs bil.

Vem som gömde kroppen är det mest troliga JJ och MH.

Varför har JJ tagit bort sin Facebook om hon inte skulle känna sig träffad?
Senast redigerad av Braskamin58 2023-04-01 kl. 05:54.
Citera
2023-04-01, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Men Toves DNA har ju hittats i lägenheten…?
Läs från början så får du svar . Rättegången har varit den här veckan.
Citera
2023-04-01, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Den påhittade brottsplatsen ska enligt JJ vara hennes lägenhet. Men den verkliga brottsplatsen som jag anser är på den platsen som TT blev hittad. Inte konstigare än så.
Har du inte hängt med från början i detta fallet? Det verkar inte så
Citera
2023-04-01, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Varför?

Därför att JJ inte vill kännas vid det som hon har gjort och för att dölja att det troligtvis har varit en tredje person som har varit inblandad i mordet. Det var väl tre vänner som förfestade hos JJ som sedan gick till Nöjet.
Senast redigerad av Braskamin58 2023-04-01 kl. 06:04.
Citera
2023-04-01, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Har du inte hängt med från början i detta fallet? Det verkar inte så

Jag har läst allt från första början i både media och här på tråden men jag har inte skrivet så myket här.
Citera
2023-04-01, 06:22
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Därför att JJ inte vill kännas vid det som hon har gjort och för att dölja att det troligtvis har varit en tredje person som har varit inblandad i mordet. Det var väl tre vänner som förfestade hos JJ som sedan gick till Nöjet.

Nja, du menar denna Louise. Hon hade väl också varit med till Göteborg och festat, sovit väldigt lite, precis som MH, men hon är en ca 10 år äldre än JJ och MH, därför mer vett och gick hem för att sova, till pojkvän eller föräldrar om jag inte missminner mig, för hon bor själv en bit utanför staden?

Sedan så vill nog JJ faktiskt kännas vid vad hon har gjort, men hon vill nog inte att folk ska veta hur mycket hon njöt av allt. Det är de riktiga russinen i kakan hon med alla medel inte vill ska komma till någons kännedom! Min åsikt!
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2023-04-01 kl. 06:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in