2023-04-01, 01:27
Medlem
Hackenbush55s avatar
[quote=Stormpiskare|84011629]Tyckte de var bra tills det framkom att hon ljög, då försvann banne mig allt intresse för hennes böcker.[/QUOTE

Började läsa en bok (kommer inte ihåg namnet) men hela första kapitlet var en beskrivning på ett sovrum där duken på nattduksbordet var rutig och fransarna lite slitna och så höll det på hel kapitlet och då tröttnade jag rejält.
Citera
2023-04-01, 02:29
Medlem
Pitschkas avatar
"Röde Orm" av Frans G Bengtsson i gymnasiet.
Så jävla pajig och gubbig.
Skämt i stil med: "Jude? Jag trodde han var Jute?"
Dåligt skriven.
Citera
2023-04-01, 02:58
Medlem
Den sämsta boken borde vara någon av de böcker man inte läst ut och förpassat från ens minne
Citera
2023-04-01, 03:12
Medlem
Karl Marx's Das Kapital - inte för det intellektuellt förda resonemanget utan för resultatet av den förda kommunismen och det elände det fört med sig än idag.
Citera
2023-04-01, 03:13
Medlem
Satanverserna. Helt obegriplig.
Citera
2023-04-01, 05:45
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Fan vad skönt att det finns mänskor som ser Äcklet som sämsta bok. Dom som gillar den brukar alltid vara enormt tråkiga personer som man inte vill umgås med och inte kommer få ut något av att umgås med.

Sämsta jag läst, är väl någon av alla de böcker man fått av någon idiot i släkten som går på en massa självhjälps- eller new-age-igt trams. Kommer inte på titlar eller författare just nu.

Äldreomsorgen i Övre Kågedalen(eller vad den heter) var verkligen en riktigt dålig bok som aldrig borde givits ut.
Citera
2023-04-01, 05:54
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
"Röde Orm" av Frans G Bengtsson i gymnasiet.
Så jävla pajig och gubbig.
Skämt i stil med: "Jude? Jag trodde han var Jute?"
Dåligt skriven.
Håller absolut inte med. Tycker att Röde Orm var riktigt kul att läsa. Skön stämning i boken. Visst är det en "gubb-skröna" men faktiskt en jävligt bra sådan.
Citera
2023-04-01, 06:31
Medlem
Lite svårt att säga eftersom jag tenderar att sluta läsa om jag märker att boken är dålig. "Den högsta kasten" av Carina Rydberg kändes hyfsat meningslös och medioker. Försökt läsa flera av Stig Dagermans böcker men det går inte. Typiskt tung 40-talsprosa, symbolistiskt överlastad. Älskade "Liftarens guide" som 13-åring men när jag försökte läsa om den som vuxen tyckte jag den var riktigt usel. En genuint bra bok ska fungera i nästan alla åldrar.
Citera
2023-04-01, 06:59
Medlem
Firestarter123s avatar
Robinson Cruse, gav upp rätt fort då jag inte gillar böcker i jag-form. Jag blablal, jag blabla, jag blabla.

Samma med Frankenstein, den skriven på samma sätt. Skittråkig.
Citera
2023-04-01, 07:07
Medlem
HassanVonEssens avatar
Två böcker jag tvingades läsa under en kurs i litteraturvetenskap. "Och solen har sin gång", av Ernest Hemingway, var helt meningslös. Den andra är "Romanens Formvärld" av Staffan Björck. Bara massa flum.
Citera
2023-04-01, 07:23
Medlem
Stieg Larssons millenium-triologi. Det som fastnade var att alla karaktärer använde ordet "svinpäls" om folk dom ogillade. Annars bara tråkig och trist thriller utan originalitet, riktigt kackig. Karikatyrer snarare än karaktärer. Kan inte förstå hur jag ägnade timtal åt att plåga mig igenom inte mindre än tre böcker av dyngan.
Citera
2023-04-01, 07:44
Medlem
immenhusens avatar
Det måste vara svenska kriminalare överlag (Marklund, Larsson m.fl.). Har givit genren flera försök, men lagt av redan efter ett tjugotal sidor. Tog mig dock igenom Larssons millenniumtrilogi för över ett decennium sedan, med det var av ren viljestyrka då ”alla” talade om dessa böcker.

/AI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in