2023-04-01, 01:40
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
JJ påstod att MH höll UNDAN TTs armar.

Hon sa uttryckligen och med förtydligande i förhör att MH höll i Toves händer.
Citera
2023-04-01, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Och vem ska kunna avgöra om det är sanning eller nya lögner bara för att sätta dit M?

Exakt J gillar ju att hämnas. Är inte det just hennes grej!
Citera
2023-04-01, 01:42
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag tolkar dig som att du fortfarande inte får in Majas berättelse i tidsramen. Då ljuger hon.

Det var du som gav tidsramen 11 minuter och en beskrivning av vad som skulle skett där. Inte jag. Du fick en övning för att inse hur länge 11 minuter är, så att du kan fatta att det som skulle ha skett på de 11 minutrarna ryms däri med råge.

Så se nu till att göra övningen!
Citera
2023-04-01, 01:45
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Men det finns en annan granne som bor mitt över på samma våningsplan.

Jo självklart en stor risk.

Men förhöret med honom var ju helt sjuk, 1000 ggr mer virrig än t o m MH. Och han hade väl skypeatt/facetimeatt med sin tjej i USA halva natten, troligen med hörlurar på.

Men absolut en risk för JJ, jaa.

Men brydde hon sig?

Efter donken kunde det ju vara försent, JJ smsade ju MH under donkenresan och MH svarade, så då trodde väl JJ att MH var vaken........

Å andra sidan kan ju smset ha varit för att kolla om MH var vaken och sprungit på liket i badrummet, det är ju lika troligt....
Citera
2023-04-01, 01:45
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
JJ påstod att MH höll UNDAN TTs händer.
Trovärdigheten hos BÅDA MGMs=nästan obefintlig väldigt ofta.

Deras påståenden när det gäller händelserna vid mordtillfället inne på toaletten är inte värt kattpiss
eller MAO. Inget Bevis...
Citera
2023-04-01, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag tror nog att båda JJ och MH var med från början,

''F: Sen berättade du förra gången att hon tog ett tag mot din hals?
J: Mmm först så säger hon det liksom va fan håller ni på med och då vet jag att hon tog sina
händer om min hals då och ja, runt där omkring är ju Maja hon är ju kvar i badrummet och då
försöker hon ju ta undan Toves händer.
F: Du säger försöker, gjorde hon det eller gjorde hon det inte?
J: Hon tog tag om Toves händer ja.
F: Så hon försökte, hon tog tag i händerna?
J: Ja.
F: Okej. I båda händerna eller?
J: Ja.
F: Okej. Och vad gör Maja sen?
J: Ja hon sitter ju liksom kvar med Toves händer ett tag.
F: Nu säger du sitter.
J: Mmm.
F: Har Maja satt sig ner alltså?
J: Mmm

Vad håller NI på med...

Kan vara ännu en lögn från JJ

Hela händelseförloppet är troligtvis uppdiktat eftersom den verkliga sanningen inte skulle komma fram.
Citera
2023-04-01, 01:47
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Okej! Är inte så insatt i hur den funkar... men om den är bättre på träffsäkerheten när någon talar sanning... så låt hon testa den... för jag är ganska säker på att hon inte skulle kunna lura den... därav skulle jag absolut kunna köpa det hon säger.. JJ är jag inte alls lika säker på att den skulle funka på hon är ju totalt iskall.

Den funkar så här.

Om maskinen säger att försökspersonen ljuger, då vet man inte om personen talar sanning eller ljuger.

Om maskinen säger att försökspersonen talar sanning, då är det relativt sannolikt att personen talar sanning.

Om du sätter MH i maskinen, och den säger att MH ljuger, hur kommer du då att tolka det resultatet?
Citera
2023-04-01, 01:48
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Jag har ingen bra koll på hur det brukar gå till under en rättegång men jag förstår inte varför de inte blev pressade med massa jobbiga frågor om det ena och andra ?
Var, när, hur, kroppen, tid, granne dörrknackning, M.m M.m

Ja det är mycket som liksom saknas i rättegången. Ingen rekonstruktion, ingen ”syn”, inga likhundar i huset och en lång radda omständigheter och frågor som man fortfarande inte gått till botten med.
Är det för att Tingsrätten vet att det hela ändå kommer överklagas till Hovrätten hur domen än blir?
Citera
2023-04-01, 01:49
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Hon måste gömt kroppen innan mötet med grannen ?
Ja, det stämmer.
Jag antar att hon drar ut T i ett lakan 5-7 min efter att T avlidit. Det är ett avstånd på högst 1 m ytterdörr-vindsdörr. Grannen nedanför ser inget.

Det tror jag också är orsaken till att dörren öppnas och stängs flera gånger.
När M möter J står hon i hallen och M frågar efter T. - A*bin har hämtat henne, svarar J enligt M.

Även här tror jag J ligger steget före och tänker misstänkliggöra pojkvännen när det upptäcks att T är försvunnen.
Liksom hon senare i förhör misstänkliggör grannen. Och ännu senare M som har varit den som har gått in i hennes dator.

J är en orm. Och hon har inga som helst svårigheter att agera under press och stress; se bara när hon en stund senare går baklänges nerför trappan bärandes på den invirade kroppen. För att därefter lägga sig under T i baksätet för att få in henne.
Citera
2023-04-01, 01:51
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Den funkar så här.

Om maskinen säger att försökspersonen ljuger, då vet man inte om personen talar sanning eller ljuger.

Om maskinen säger att försökspersonen talar sanning, då är det relativt sannolikt att personen talar sanning.

Om du sätter MH i maskinen, och den säger att MH ljuger, hur kommer du då att tolka det resultatet?

Umm känns då som att den första delen canclar den andra delen lite...

Så jag vet inte hur jag ska tolka resultatet.
Citera
2023-04-01, 01:51
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiliashorborste
Jag kan absolut inte dricka mig berusad och sedan INTE somna vid 2-3

Så varför påstår du då så bestämt att det omvända skulle gälla MH?
Citera
2023-04-01, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Vi och familjen kan ju bara typ tacka Johanna för att hon är så sjuk att hon berättar allt ( nästan) hur det gått till och därmed också sätter henne i livstid , och byte till Sangborn vet vi ju nu att det hjälpe familjen… däremot kanske inte henne själv då hon erkände mordet

JJ berättar ju händelseförlopoet ur en annnan synvinkel hur det har gått till. Man kan säga att JJ har på detta sätt erkänt sina gärningar. Bra för familjen, men dåligt för henne själv. Har man begått ett mord - ja, då ska man få det straff som hon förtjänar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in