2023-03-31, 23:10
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
MH verkar vara oskyldig till mordet.

JJ säger händer, inte armar.

MH kan ha hållit i TTs hand innan de transporterade bort kroppen som ett farväl.

Nämen okej, klart att det kan vara så. Inte mindre troligt än att J, enligt egen utsago, tog med sig ett ljus för att göra det lite fint för Tove innan hon försökte elda upp henne.
Citera
2023-03-31, 23:10
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag slängde upp lite bilder nu.

https://imgur.com/a/4XwJ91f

Hmm - jag kanske är helt ute och cyklar men bild 16 ser ut att komma från en helt annan bil än bild 18 och 19? Nackstöden är helt olika. Eller ser jag fel?

Annars är ju just beskrivningen ”besudlingar” i sammanhang där en död kropp legat någonstans, just en beskrivning av var kroppen efterlämnat vätska etc som man sedan med kemi lyckats kartlägga.

Då borde enligt dessa bilder Ts kropp ha legat i bakluckan och inte i baksätet som tidigare beskrivits. Kan det verkligen stämma? Eller är ” besuldlingar” på fotografierna bara beskrivning av smuts?

Citera
2023-03-31, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av discoveryplus
TT hamnar med huvudet på duschslangarna och ligger då alltså mot väggen som vetter ut mot trapphuset – så vad grannen hör när han plingar på skulle kunna vara händer snarare än fötter som slår mot väggen.

Kan händer som slår mot den här väggen låta som fötter mot väggen? Är "sparkar" det rätta ordet eller i brist på mer exakta ord för att beskriva någon typ av slagljud.

Eller skulle ljudet kunna komma från armbågar som slår mot väggen?

Hade T s armar varit fria hade hon använt dessa till att slå och riva personen som ströp henne. Om offret inte är medvetslös hittas nästan alltid rivmärken på gm s händer, underarmar och hals.
Citera
2023-03-31, 23:13
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
TT hamnar med huvudet på duschslangarna och ligger då alltså mot väggen som vetter ut mot trapphuset – så vad grannen hör när han plingar på skulle kunna vara händer snarare än fötter som slår mot väggen.

Kan händer som slår mot den här väggen låta som fötter mot väggen? Är "sparkar" det rätta ordet eller i brist på mer exakta ord för att beskriva någon typ av slagljud.

det skulle det mycket väl kunna vara.
Citera
2023-03-31, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Hmm - jag kanske är helt ute och cyklar men bild 16 ser ut att komma från en helt annan bil än bild 18 och 19? Nackstöden är helt olika. Eller ser jag fel?

Det är helt olika nackstöd. Undrar vad polisen har sysslat med?
Citera
2023-03-31, 23:16
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag håller med om att en rekonstruktion borde gjorts.

En anledning kan vara att J var väldigt osäker i sin beskrivning hur M agerade och hur hon höll i T s armar.

Men en rekonstruktion hade knappast skadad! Kanske hade den hjälpt J att återfå minnesbilden.
Ja, så snart J ska tala om vad M gör i badrummet så blir allt "diffust", ett ord som återkommer när hon ska beskriva M:s del.

När jag läser förhören får jag intrycket av att M återfinns i bakgrunden som en slags skuggfigur som varken yttrar några ord eller reagerar på vad som sker i övrigt. Hon är liksom bara ditplacerad. Med jämna mellanrum säger J "vi", "M är med" - det låter helt enkelt inte trovärdigt och som en händelse som ska ha inträffat i verkligheten. Inte i mina öron i alla fall.
Citera
2023-03-31, 23:17
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Om tove var rädd varför i helvete följde hon med till Johannas lägenhet. är Tove efterbliven?
Det har jag också tänkt på . VARFÖR följde hon med?
Citera
2023-03-31, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, men om MH sitter vid TTs huvud, och JJ stryper TT, hur får JJ och MHs huvuden plats?

JJ sa under rättegången att TT gjorde "någon spark i väggen".

Har du sett planritningen på LGH? Det är en stor garderob. Men jag tror mer på förrådet, eller övertäkt kropp kvar i badrummet.

Om MH aldrig hade sett kroppen, aldrig vetat vad som verkligen hänt, så hade MH varit ett mycket bättre alibi för JJ, alltså att TT gick ifrån LGH , för MH så var ju det sant då......

JJ borde ju veta att MH blandar ihop rätt mycket, och jag tror att JJ inte fullt ut litade på att MH skulle klara av polisförhör, så det skulle vara bättre ju mindre MH visste/blev involverad.
Ja men precis. Så klart.
Men JJ måste ju ha varit i sitt sinnes fulla bruk. När hon tog livet av Tove. Så det lär bli livstid. Allt är så uträknat av JJ. Hon försökte komma undan.
Citera
2023-03-31, 23:20
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick

Nämen okej, klart att det kan vara så. Inte mindre troligt än att J, enligt egen utsago, tog med sig ett ljus för att göra det lite fint för Tove innan hon försökte elda upp henne.
Hon tyckte det var synd att Tove skulle ligga där ensam så det var ju fint tänkt. Obs ironi.
Citera
2023-03-31, 23:20
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Nej. Johanna Möller friades för mord på maken i hovrätten................................ Om du nu ska hävda att du har rätt så kan du väl åtminstone använda något exempel som är hållbart. Har du ens kollat upp Möller-fallet? Jag betvivlar starkt att du har det.

Maken? Jag pratar om mordet på pappan, så klart. Möller befann sig inte själv i huset när pojkvännen mördade hennes pappa och försökte mörda mamman. Jisses.
Citera
2023-03-31, 23:21
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OppVaskeKluten
Ursäkta mig men det skapas 100-tals (är väl att överdriva) men många Bi-trådar till denna. Där man hyllar JJ som skönhetsdrottning och hjälte! Jag orkar inte se. Loggar ett tag. Take care allesammans ❤️

Du får betänka att JJ är en av många sjuka människor som existerar. De finns runt omkring oss hela tiden.
Citera
2023-03-31, 23:21
Medlem
colis avatar
Citat:

Jag skulle gissa att någon som blir strypt slår med händerna eller armbågarna mot förövaren. Inte mot väggen bakom huvudet.
Däremot försöker nog offret sparka vilt med benen, men lyckas oftast inte nå förövaren utan sparkar i tomma intet eller mot en vägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in