Citat:
Ursprungligen postat av
OppVaskeKluten
Angående MH, så tror jag inte hon var med i badrummet, men jag tror heller inte hon sov. Jag tror hon låg på mage i sängen, tryckte ned sitt huvud mellan ett par kuddar och höll för öronen. Hon viste vad som var i görningen, ville inte/vågade inte/för berusad för, att avvärja. Men jag tror hon kände till vad som hände
Om M var med i badrummet ska hon dömas för mord.
Om M låg vaken med huvudet under kudden och visste vad som skedde i badrummet ska hon dömas för minst medhjälp - eftersom hon inte hjälpte T och inte hämtade/ringde efter hjälp.
Dessutom var ju M med på att vänta på T utanför Nöjet för tillsammans med J att göra illa Tove.
De hade ju båda två tillsammans planerat att skada Tove.
Tror inte heller att M sov.
Framför allt för att hennes telefon registrerade steg som bevisar den var i rörelse runt tidpunkten när T dog. M har rimligen inte lämnat ifrån sig sin telefon till någon annan - varken J eller T hade vid den tidpunkten tid eller intresse av Ms telefon. Det mest sannolika är att M var vaken och rörde sig med telefonen där hon brukade ha den, i byxfickan.
Dessutom var ju M vaken och pratade med J om McD utflykten i anslutning till mordet.