2023-03-31, 21:24
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OppVaskeKluten
Jag trodde lite mer än du.. om hur mycket MH visste
Men hallå! Det var inte det inlägget jag kommenterade.
Citera
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Ahh tack! 😀
Varifrån tror man att de där 5-10 ”sparkarna” kommer från? De borde ju rimligen ha samband med strypning som skedde vid exakt den tidpunkten i badrummet på platsen för ”sparkarna”.

Ha någon -JJ? - berättat under rättegången varifrån dessa sparkljud kom?
J har nämnt sparkar fast jag får ingen direkt bild av när exakt under förloppet det ska ha skett.

Under någon av rättegångsdagarna sades det att det är då någonstans T avlider, när grannen står utanför dörren.

Grannen borde ha hört sparkarna ganska exakt kl 02:35. Efteråt går han ner till sin lägenhet. Efter c: a 5-10 min hörs J:s ytterdörr öppnas och stängas ett antal gånger. Hon går tyst ner och överraskas av grannen nedanför, de samtalar i 2-3 min varefter hon går upp och hämtar sin och T:s mobil. Klockan är då nästan 02:47.
Citera
Medlem
colis avatar
Citat:
Angående MH, så tror jag inte hon var med i badrummet, men jag tror heller inte hon sov. Jag tror hon låg på mage i sängen, tryckte ned sitt huvud mellan ett par kuddar och höll för öronen. Hon viste vad som var i görningen, ville inte/vågade inte/för berusad för, att avvärja. Men jag tror hon kände till vad som hände

Om M var med i badrummet ska hon dömas för mord.
Om M låg vaken med huvudet under kudden och visste vad som skedde i badrummet ska hon dömas för minst medhjälp - eftersom hon inte hjälpte T och inte hämtade/ringde efter hjälp.

Dessutom var ju M med på att vänta på T utanför Nöjet för tillsammans med J att göra illa Tove.
De hade ju båda två tillsammans planerat att skada Tove.

Tror inte heller att M sov.
Framför allt för att hennes telefon registrerade steg som bevisar den var i rörelse runt tidpunkten när T dog. M har rimligen inte lämnat ifrån sig sin telefon till någon annan - varken J eller T hade vid den tidpunkten tid eller intresse av Ms telefon. Det mest sannolika är att M var vaken och rörde sig med telefonen där hon brukade ha den, i byxfickan.
Dessutom var ju M vaken och pratade med J om McD utflykten i anslutning till mordet.
Citera
2023-03-31, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Det är vad J säger i förhör ja, men litar du på att det hon säger är sant?
Det är enligt MHs förhör också.
Varför skulle Johanna ljuga om ngt ännu mer omänskligare och vidrigt, som att haft Tove död liggandes ovanpå sig i baksätet?
Citera
2023-03-31, 21:26
Medlem
Citat:
Mysigt värre !

Då kan vi ju i alla fall utesluta att det inte fanns en tredje MGM med på resan.

Går det att utesluta att TT var död vid tillfället?
Ja det går att utesluta
Citera
2023-03-31, 21:27
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Är inte det journalisten som rapporterar som sitter och spekulerar i olika frågor han själv har?
Jag har läst obduktionsutlåtandet och sett live rapporteringen i främst Svt och SR och jag har inte sett att rättsläkaren i klartext har sagt att T varit medvetslös ?
Jag tycker nog att den som rapporterar i Expressen drar iväg lite utöver vad rättsläkaren egentligen säger.
Tycker du?

" Rättsläkaren: Dödsorsaken fastslagen
Rättsläkaren har nu slagit fast att Tove dog av kvävning till följd av strypning. Man har också redogjort för att det fanns skador på Toves kropp som kan ha "sänkt medvetandegraden".
Hon var således, möjligen, inte vid medvetande när hon ströps, men det vet man inte säkert. "

Ställ dina frågor till: christer.el-mochantaf@gt.se
Citera
2023-03-31, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
I eftermiddags så lyssnade jag på Krimrummet på Exp.

Intressant läsning.

Mordet på Tove i Vetlanda del III - förhören med kvinnorna
Svängningen mellan kvinnorna i rättegången

https://embed.pod.space/player?episode=krimrummet/mordet-pa-tove-i-vetlanda-del-iii-forhoren-med-kvinnorna&theme=spaceblue

Detta Tove fallet har tagit mycket energi från mig så jag känner för en paus just nu.

Citat:
Att döden skedde i badrummet och inte i bilen, eller skogen?

Tror oxå Hund hade känt likdoft i golvbrunnen badrummet ?
Citera
2023-03-31, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Vilken effektivitet?

Hävdar att JJ ljuger om tiden för att hon vill få det till att MH varit med...

MH sov ju...

Men skulle mordet ha inträffat direkt skulle MH inte hunnit somna!

Ser lögnerna avseende tidpunkten som ytterligare tecken på att MH faktiskt sov vid tidpunkten för mordet!
O hon vaknar två gånger under en ca 30 minuters period...varav sista gången så går hon på toaletten o ingen T i sikte...M är ett skämt
Citera
2023-03-31, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Tror oxå Hund hade känt likdoft i golvbrunnen badrummet ?

Men det gjorde den inte! Nu snackar vi !
Citera
2023-03-31, 21:33
Medlem
Citat:
Vilken effektivitet?

MH sov ju...

Ser lögnerna avseende tidpunkten som ytterligare tecken på att MH faktiskt sov vid tidpunkten för mordet!

Okej, men tror du på att MH inte ens såg TT kropp när hon skulle upp och kissa när JJ var på donken??
Citera
2023-03-31, 21:34
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Vilken effektivitet?

MH sov ju...

Hon agerar omgående och direkt efter mordet för att få undan kroppen.

M:s försvarare föreslog ju också att J ska ha dragit ut kroppen till vindsförrådet. En sträcka på högst 4 m, från badrummet räknat.
Citera
2023-03-31, 21:34
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Enligt MH ja.
Inte enligt Johannas vittnesmål. Där hjälpte MH även till att trä på de svarta sopsäckarna och bära ner Tove hela vägen.
Ok. Jag blandar och ger tydligen också.

I det fallet tror jag nog mer på M. J, som klarar allt, tänker förmodligen bära själv, men får motvilligt inse att det är för tungt. Det låter troligt att hon först skickar ner M på span för att se om kusten är klar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in