2023-03-31, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Låter som Nässjö.
Hallå du har vunnit. Var god se ovan.
Citera
2023-03-31, 20:59
Medlem
TheComebackKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oels
Hallå du har vunnit. Var god se ovan.

Han har gått offline...

Formelllt ("Är det ditt slutgiltiga svar" ) så har han ju svarat "Nässjö" så kör du! (tänk på att det är helg! "Helganpassningen" är helig! Inga släppfrågor, men... .."mänskliga"... ).
Citera
2023-03-31, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheComebackKid
Han har gått offline...

Formelllt ("Är det ditt slutgiltiga svar" ) så har han ju svarat "Nässjö" så kör du! (tänk på att det är helg! "Helganpassningen" är helig! Inga släppfrågor, men... .."mänskliga"... ).
Ok!

Jag börjar med en svår ledtråd:

1) Om du vill korsa ett vattendrag i närheten av denna tätort så bör du vara beredd på att få det kyligt om pungen eller snippan. Särskilt om du har ovanligt korta laggar.
Citera
2023-03-31, 21:09
Medlem
TheComebackKids avatar
Citat:
Ok!

Jag börjar med en svår ledtråd:

1) Om du vill korsa ett vattendrag i närheten av denna tätort så bör du vara beredd på att få det kyligt om pungen eller snippan. Särskilt om du har ovanligt korta laggar.

...Laxå!
Citera
2023-03-31, 21:11
Bannlyst
2) De tre första bokstäverna kostar fan flera hundra kronor per kilogram och den sista bokstaven är det man säger när man ser vad det kostar.
Citera
2023-03-31, 21:11
Bannlyst
Citat:
...Laxå!
Mycket skickligt! Frågan går över till dig. Tänk på att inte ställa för svåra frågor eftersom det är helg och folk är lite fulla!
Citera
2023-03-31, 21:28
Medlem
TheComebackKids avatar
Citat:
Mycket skickligt! Frågan går över till dig. Tänk på att inte ställa för svåra frågor eftersom det är helg och folk är lite fulla.

Vi verkar vara på gott humör!!! Trevligt!

Märk väl att jag är neither judge nor jury - det har den här tråden klarat sig utan, och lär så kunna fortsätta när nya generationer tar sig an den med den avspända prestigelöshet och det tillbakalutade förhållningssätt som t ex du så vackert illustrerar, jag blir nästan rörd! (här döljer sig f ö en implicit lead).

1) Stor forntida viktig stad som dock lever kvar.

2) Kontinentens första stora koloni av en speciell etnicitet finns fortfarande kvar här, om än inte i ansenlig storlek längre.

3) Dess "Gamla stan" delar namn med avliden latinamerikansk diktator. svårgooglat då detta namn uppträder hos en rad städer.
Citera
2023-03-31, 21:30
Bannlyst
Citat:
Vi verkar vara på gott humör!!! Trevligt!

Märk väl att jag är neither judge nor jury - det har den här tråden klarat sig utan, och lär så kunna fortsätta när nya generationer tar sig an den med den avspända prestigelöshet och det tillbakalutade förhållningssätt som t ex du så vackert illustrerar, jag blir nästan rörd! (här döljer sig f ö en implicit lead).

1) Stor forntida viktig stad som dock lever kvar.

2) Kontinentens första stora koloni av en speciell etnicitet finns fortfarande kvar här, om än inte i ansenlig storlek längre.

3) Dess "Gamla stan" delar namn med avliden latinamerikansk diktator. svårgooglat då detta namn uppträder hos en rad städer.
Rörstrand?
Citera
2023-03-31, 21:32
Medlem
TheComebackKids avatar
Citat:
Rörstrand?

Vi börjar med att...

4)...hitta rätt kontinent = bra början.
Citera
2023-03-31, 22:00