2023-03-31, 18:00
Medlem
flippwrs avatar
Inv [b] upp lite!
Citera
2023-03-31, 18:23
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladtoppen
Surt, fick hoppa av ett 'sjunkande skepp' idag på USA-börsen, några tusen back (skulle inte förvåna mig om den går upp 30% imorgon bara för det). Men fan den som ger sig, jag har nya investeringsspan. Svenska aktier har gått som tåget iallafall.

Nyfiken, Vilken aktie? Spill the beans bro!
Citera
2023-03-31, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KJosef
Jag köpte Cibus i nyemissionspaniken och är redan upp över 10%.

Detta är min bästa fastighetsaktie. Jag klev av den med fet vinst på 250 för det var för högt värderat. Nu har man GAV under hundralappen Vilka tider.
Grattis! Jag ligger + på denna med och har ökat på under sista tiden. Nu spelar det inte så stor roll men ser gärna att den sjunker tillbaks för att tanka lite billigare samtidigt som jag är lite förvånad över att aktien inte ökat mer.
Citera
2023-03-31, 19:11
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Finns en extremt stor rädsla och risk med kommersiella fastigheter i USA just nu, möjligen nästa riskbransch efter banker, stor belåning och de lånen/bondsen ska omsättas i år till högre räntor. Nej, jag hade inte satsat på bygg på några år. Men ingen vet något.

Ett pyttelitet tips är att Linköping där jag bor faktiskt är fullbyggt nu och det finns både nya BR och HR till salu och bara att flytta in, till hyffsade priser. Och 300 mindre lägenheter till salu på hemnet.

Ja som sagt ingen vet väl nått men tyngre bolag med anläggning är kanske inte fel o bottenfiska i.

https://www.di.se/nyheter/ncc-s-vd-o...genomnegativt/
Citera
2023-03-31, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Nyfiken, Vilken aktie? Spill the beans bro!
TORM, sjöfartsbolag. Gick stadigt hur länge som helst till utdelningen och sen slutade den bara inte falla. Full panik till slut. Men självklart visade den livstecken idag! Nåja, aktien verkar orimligt seg nu och det hade varit en lång väg tillbaks. Lägger pengarna på lite rappare vinster.
Citera
2023-03-31, 19:37
Medlem
Fråga: På tal om utdelningar... jag var helt införstådd med att man kunde sälja på X-dagen (och efter??? X var 24 mars och jag sålde igår) och ändå få utdelning. Min TORM-utdelning för 5e april bara gick upp i rök från fastställda utdelningar när jag sålde av aktien. Har jag tabbat mig totalt?
Citera
2023-03-31, 20:18
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Fråga: På tal om utdelningar... jag var helt införstådd med att man kunde sälja på X-dagen (och efter??? X var 24 mars och jag sålde igår) och ändå få utdelning. Min TORM-utdelning för 5e april bara gick upp i rök från fastställda utdelningar när jag sålde av aktien. Har jag tabbat mig totalt?

När är utdelningsdagen? Du får ju inte pengarna samma dag.

Själv köpte jag fler speqta aktier och ssab aktier till att avsluta aktieveckan. Just nu går de flesta aktierna riktigt bra.
Citera
2023-03-31, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
När är utdelningsdagen? Du får ju inte pengarna samma dag.

Själv köpte jag fler speqta aktier och ssab aktier till att avsluta aktieveckan. Just nu går de flesta aktierna riktigt bra.
Utdelningen skulle vara 5 april. Om det nu stämmer att man kan sälja efter x-dagen så vore det märkligt om en "fastställd" utdelning försvinner från listan.
Citera
2023-03-31, 20:34
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Utdelningen skulle vara 5 april. Om det nu stämmer att man kan sälja efter x-dagen så vore det märkligt om en "fastställd" utdelning försvinner från listan.

Nä säljer du på x-dagen så ska du få utdelningen i april.
Citera
2023-03-31, 20:38
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
TORM, sjöfartsbolag. Gick stadigt hur länge som helst till utdelningen och sen slutade den bara inte falla. Full panik till slut. Men självklart visade den livstecken idag! Nåja, aktien verkar orimligt seg nu och det hade varit en lång väg tillbaks. Lägger pengarna på lite rappare vinster.

Ahh Shipping, ja det har fått ordentliga smällar. Recessionsspöket. Har själv kämpat med ZIM, men pga vinsthemtagning och feta utdelningar går traden att räkna hem (trots slaktat resterande innehav) utan att slänga luren i väggen, men det är fan på håret.
Citera
2023-03-31, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Nä säljer du på x-dagen så ska du få utdelningen i april.
Så man måste sälja på själva X-dagen och inte efter? Bloody hell också
Citera
2023-03-31, 20:42
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Så man måste sälja på själva X-dagen och inte efter? Bloody hell också

Tror det går bra att sälja dagen efter med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in