2023-03-31, 19:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gopnikk
Jag är tacksam för att adeln skänkte mig rösträtt så att jag slapp döda dem för att få den. Jag vill inte gå omkring och ha människoliv på mitt samvete, jag är fullt upptagen med att skapa värde för min egen skull (och naturligtvis för er kvinnor som inte klarar av annat än knulla er till framgång). Varför försöker du dra ner mig till din egen nivå? Känns insikten om att livet inte blev som du blev lovad enklare att hantera då?
Jag tror du hade hamnat i nån fängelsecell faktiskt om du hade försökt döda adeln.

Fast nu är det ju inte du som har skapat något värde, du har bara gjort struntsysslorna, remember? Medan adelsmannen Newton satt under trädet och observera det berömda äpplet falla ägnade såna som du er åt obetydliga struntjobb i gruvorna.
Citera
2023-03-31, 19:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag tror du hade hamnat i nån fängelsecell faktiskt om du hade försökt döda adeln.

Fast nu är det ju inte du som har skapat något värde, du har bara gjort struntsysslorna, remember? Medan adelsmannen Newton satt under trädet och observera det berömda äpplet falla ägnade såna som du er åt obetydliga struntjobb i gruvorna.
Jag hade inte hamnat i någon fängelsecell överhuvudtaget eftersom jag representerar en majoritet som har makten att hänga minoriteten i en lyktstolpe, (d.v.s. minoriteten som vill hålla mig kuvad för att jag inte tillhör det incestuösa släktträd som lade beslag på makten från början). Allmän rösträtt var oundvikligt, hade det inte skett då skulle det införts lite senare för att vi män inte accepterar ett nederlag, till skillnad från er kvinnor. När en förtryckare behöver kuvas ber du inte en feminist, du söker upp första bästa ”toxiska” man för att du vet att han kommer att hantera problemet.

Jag skapar värde varenda dag i mitt arbete, jag leder och andra utför. Du accepterar naturligtvis inte detta påstående men det spelar ingen roll, du är i detta sammanhang lika relevant som en krukväxt som är totalt beroende av andra för att överhuvudtaget kunna existera.
Senast redigerad av Gopnikk 2023-03-31 kl. 19:32.
Citera
2023-03-31, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Du argumenterar emot dig själv. Tråden för sexarbetare är till för sexarbetare. De branschorganisationer jag länkade till tidigare i tråden är för techarbetare av ett visst kön. Det är som om tråden för sexarbetare i ditt exempel skulle vara bara för mörkhyade för att de är i minoritet.

Du verkar inte fatta att det inte är någon skillnad på yrkesbeskrivningen för en kvinnlig programmerare och en manlig. Kön har inte ett skit med yrket att göra.

Det går alldeles utmärkt att nätverka och dela sina perspektiv utan att utesluta någon av sina kolleger. De flesta män skulle inte gå på dessa tillställningar ändå även om de var öppna för alla.

Du verkar heller inte känna till att dessa organisationer primära uppgift inte är att jobba mot sina fiktiva diskrimineringsfiende. Eventen är till för att nätverka och knyta kontakter, dela uppdrag och anställa varandra. Precis samma saker som vilket branschevent som helst som är öppet för båda könen.

Nu missuppfattar du mig. Det är nätverkandet som är i fokus.

Att tex. sexarbetare vill nätverka med andra sexarbetare är inte konstigt: de delar unika erfarenheter med varandra som vi andra inte ens kan förstå enligt en av dessa sexarbetare som jag debatterade med i den nämnda tråden.

Att kvinnliga teknologer vill nätverka med andra kvinnliga teknologer är heller inte konstigt, med tanke på att kvinnliga teknologer är i minoritet bland teknologer (som är ett mansdominerat yrke) och som minoritet kan ha behov av att dela historier och engagemang etc. med varandra. Så som minoriteter ofta tycks vilja... Även deras erfarenheter är givetvis unika och säkerligen svåra att helt förstå för tex. en kvinna som jobbar i ett kvinnodominerat yrke eller en manlig teknolog som är i en av många män i yrket, dvs. ingår i majoritetsgruppen i arbetsgänget. Att kvinnliga teknologer vill nätverka med varandra kan också ha som syfte att locka flera kvinnor till sådana yrken.

Att vilja nätverka med folk som delar liknade erfarenheter har varken med sexism eller feminism att göra. Själv nätverkar jag med folk som har/har haft samma allvarliga sjukdom som jag har haft. De vet vad man pratar om... Det fyller en viktig funktion.
Citera
2023-03-31, 19:34
Avslutad
Citat:
Jag hade inte hamnat i någon fängelsecell överhuvudtaget eftersom jag representerar en majoritet som har makten att hänga minoriteten i en lyktstolpe, (d.v.s. minoriteten som vill hålla mig kuvad för att jag inte tillhör det incestuösa släktträd som lade beslag på makten från början). Allmän rösträtt var oundvikligt, hade det inte skett då skulle det införts lite senare för att vi män inte accepterar ett nederlag, till skillnad från er kvinnor. När en förtryckare behöver kuvas ber du inte en feminist, du söker upp första bästa ”toxiska” man för att du vet att han kommer att hantera problemet.

Jag skapar värde varenda dag i mitt arbete, jag leder och andra utför. Du accepterar naturligtvis inte detta påstående men det spelar ingen roll, du är i detta sammanhang lika relevant som en krukväxt som är beroende av andra för att överhuvudtaget kunna existera.
Så vilka är de här som har delat ut rösträtt till andra för att de vill vara snälla då?
Citera
2023-03-31, 19:35
Medlem
SwizzerNöts avatar
Jag gissar att man hade svårt att få reklamintäkter och sponsring från industrin.
Citera
2023-03-31, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Visa mig var. Konkret tack.

jag gjorde just det. men...då var det tydligen fel för att klubben i fråga hade existerat i 150 år
Citera
2023-03-31, 19:47
Avslutad
Citat:
Så vilka är de här som har delat ut rösträtt till andra för att de vill vara snälla då?
Män som förmodligen trodde att även kvinnor kunde hantera dessa friheter på ett rationellt sätt, styrka via antal. Vi ser idag vad ni kvinnor gör med dessa friheter, allt ni tar i förvandlas till bajs. När skiten träffar fläkten anammar ni dock genast de traditionella könsrollerna och studsar ut i köket för att serva dem som behöver styra upp läget, d.v.s männen.

Är det här jättekomplicerat för dig? I goda tider går det bra att lajva girlboss vid det dukade bordet, men kom gärna ihåg vem som skapat de goda tiderna och det dukade bordet.

Ett tips:
Senast redigerad av Gopnikk 2023-03-31 kl. 19:50.
Citera
2023-03-31, 19:56
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:

Obetydliga struntjobb?

ja du, jag antar att du inte brukar något av metall i din vardag då?
Citera
2023-03-31, 19:56
Avslutad
Citat:
Män som förmodligen trodde att även kvinnor kunde hantera dessa friheter på ett rationellt sätt. Vi ser idag vad ni kvinnor gör med dessa friheter, allt ni tar i förvandlas till bajs. När skiten träffar fläkten anammar ni dock genast de traditionella könsrollerna och studsar ut i köket för att serva dem som behöver styra upp läget, d.v.s männen.

Är det här jättekomplicerat för dig? I goda tider går det bra att lajva girlboss vid det dukade bordet, men kom gärna ihåg vem som skapat de goda tiderna och det dukade bordet.

Ett tips:
Du glömde bort att det var den snälla adeln som skapade det dukade bordet medan såna som du utförde struntjobb i gruvorna. Och så var de snälla nog att dela ut rösträtt också. Du ska vara tacksam att du har FÅTT rösträtt, inte tro att du har GETT den till någon.
Citera
2023-03-31, 19:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Obetydliga struntjobb?

ja du, jag antar att du inte brukar något av metall i din vardag då?
Ja, såna obetydliga struntjobb som män och kvinnor ägnade sig åt istället för att upptäcka gravitationen.
Citera
2023-03-31, 20:03
Avslutad
Citat:
Du glömde bort att det var den snälla adeln som skapade det dukade bordet medan såna som du utförde struntjobb i gruvorna. Och så var de snälla nog att dela ut rösträtt också. Du ska vara tacksam att du har FÅTT rösträtt, inte tro att du har GETT den till någon.
Den ”snälla” adeln dukade inga bord för gemene man (pöbeln om vi ska använda ett begrepp som då var i ropet), det är själva orsaken till att män krävde rättvisa för alla, inte bara för dem som ärvt makt genom kusinknullande. Om ni kvinnor hade lett striden skulle vi dock fortfarande vadat i vår egna skit medan ni sög av makten för bakelser. För övrigt, männen slet ihjäl sig i gruvorna för att försörja kvinnor och barn, det betyder tydligen ingenting för dig.

Är du så här obildad eller skriver du bara så för att försöka förklena mig?
Senast redigerad av Gopnikk 2023-03-31 kl. 20:08.
Citera
2023-03-31, 20:07
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
För fyra år sedan lanserades HON, Her online network, ett ”mansfritt Linkedin" som fick Cristina Stenbeck som delägare. Tanken var att skapa ett nätverk där kvinnor i karriären skulle kunna byta erfarenheter med varandra. Idag ligger hemsidan nere och HON AB är avvecklat. Samtidig visar Instagramkontot fortsatta mingel, den senaste för bara en vecka sedan. Vad är det egentligen som har hänt?
”Behovet är enormt men vi fick inte in affärsdelen i behovet. Vi trodde att det skulle vara enklare än det var. Det var väldigt komplicerat.”
"Behovet var enormt" = Ingen var intresserad att betala för en massa kärringar som minglar.

Slutknorren är magisk:
Just nu är Aleksandra Avli föräldraledig
Tron att man kan vara framgångsrik entreprenör utan att jobba 80 timmar i veckan & att någon annan skall betala är naiv bortom allt förnuft.

https://www.breakit.se/artikel/36281/byggde-socialt-natverk-bara-for-kvinnor-med-stenbeck-och-bendz-nu-har-hon-lagts-ner

Sjukaste jag hört i hela mitt jävla liv.
Obeskrivligt sexistiskt. Då skall en massa feta rika karriärkärringar sitta där och ryggdunka varandra medans fattiga kvinnor i Afrika dör av svält. Nä dra åt helvete.
Skönt att det gick sönder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in