Citat:
Ursprungligen postat av
linakova
Ska man se rent krasst på det så kan man säga så här att om M inte hade varit delaktig i det grova gravfridsbrottet så hade hon kanske inte åtalats alls.
Jo, det hade hon naturligtvis.
Citat:
Ursprungligen postat av
trngw
Nej, att de smitit förbi den vaksamme grannen är ju lite mysko faktiskt, det kan jag hålla med om. Jag var tidigare inne på att han rent teoretiskt skulle kunna varit inblandad, och att en sådan teori skulle kunna använts för att väcka rimligt tvivel. Men ska jag vara ärlig så tror jag inte på det själv. Dock en tanke som måste tänkas, undersökas och utvärderas (av varje skicklig försvarsadvokat. Det hade i alla fall varit en mindre beklämmande strategi än den Clea valde

)
... fast inte lika beklämmande som M:s lilla hejaklack här som gör allt för att urskulda sin lilla oskyldiga älskling. Blinda och döva för allt som spräcker bilden av stackars M som blir manipulerad och hotad att göra en massa saker hon egentligen inte vill av stora stygga J ...
Jag vill egentligen inte mata troll, men nu är det så att en försvarsadvokat aldrig får peka ut en annan person som skyldig till brottet klienten är åtalad för. Grannen står inte åtalad och är endast kallad som vittne, och kan därför inte anklagas för något. Om någon av advokaterna hade gjort detta hade det verkligen varit beklämmande.