2023-03-31, 15:56
Avslutad
Hur många barn tror ni tar av sig kläderna för gäddorna på diverse sajter nu när Dumpen tar emot tips? Påminner om när dumpen annonserade om sin site på TikTok och där barn sedan gick in på sidan och fick se massa kukbilder och snusk. Men detta är än värre, då små barn lockas att exponera sig för att få trolla och ha kul.
Citera
2023-03-31, 16:02
Medlem
BeachBobs avatar
Tycker egentligen problemet är ganska så enkelt att lösa. Vi vet att det finns ungefär 5% av vuxna män är pedofiler. Lägg in en timme varje vecka i skolan som undervisar barnen och lär dom hur dom undviker och känner igen dessa personer. Förklara att dom finns och att dom är många. Tror att det hade löst många problem av de pedofiler som inte är närstående till barnen. Den gruppen är nog svårare att stoppa.
Citera
2023-03-31, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
Hur många barn tror ni tar av sig kläderna för gäddorna på diverse sajter nu när Dumpen tar emot tips? Påminner om när dumpen annonserade om sin site på TikTok och där barn sedan gick in på sidan och fick se massa kukbilder och snusk. Men detta är än värre, då små barn lockas att exponera sig för att få trolla och ha kul.

Dumpen har ju haft lockbete för att gäddan verkligen ska tro att det är en ung person som väntar på plats.Vem vet framöver kanske de ber unga tjejer att ta lättklädda bilder på sig själva för att få det se mer trovärdigt ut.

Vi alla vet iaf vad Patrik skulle göra till dessa bilder när han sitter ensam i sin lägenhet och drar en lina.
Citera
2023-03-31, 16:51
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Det är jag som är den senaste gäddan. Fråga mig vad som helst, jag svarar.

Eller hur, det finns gott om troll här.
Citera
2023-03-31, 16:52
Medlem
https://twitter.com/annieel89?lang=en

Här ser ni en kritiker av rang.
Citera
2023-03-31, 17:00
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskamotera

Hon har en väldigt bra text vid profilbilden.
Citera
2023-03-31, 17:48
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskamotera

Tycker hon har intressanta synpunkter på hur Dumpen fungerar. Hon tar upp ett exempel från Dumpens sida. Där folk kallar chefredaktören för Psykolog-tidningen för pedofil för att han skriver kritiskt om Dumpen. Kan tycka att det verkligen är lågt att uttala något sådant och tyder på en ganska så stor inkompetens.
Citera
2023-03-31, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Hon har en väldigt bra text vid profilbilden.
Typ att dumpenanhängare skall sluta vara as och låta rättsväsendet ombesörja frågan.
Citera
2023-03-31, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Tycker egentligen problemet är ganska så enkelt att lösa. Vi vet att det finns ungefär 5% av vuxna män är pedofiler. Lägg in en timme varje vecka i skolan som undervisar barnen och lär dom hur dom undviker och känner igen dessa personer. Förklara att dom finns och att dom är många. Tror att det hade löst många problem av de pedofiler som inte är närstående till barnen. Den gruppen är nog svårare att stoppa.
Så din lösning är att lägga ansvaret på barmen eller dess föräldrar.
Barn har inte en chans mot en slipad manipulativ förövare hur tränad den är. Till och med vuxna föräldrar går ju på deras manipulationer.
Enkelt?
Jo om vi inför arkebusering så skulle vi ha chans att minska förekomsten.
Citera
2023-03-31, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
En konstig fråga kan det kanske framstå som men jag vill likväl fråga. Är det verkligen kuken som styr är det inte så att det är något annat i hjärna som drar precis som en missbrukare känner begär efter sina droger. Under hela mitt liv har jag aldrig varit så kåt att jag skulle riskera något eller någon. Är det så att det har krisat riktigt då har fröken höger fått hjälpa till.

Högt testosteron och dålig impulskontroll.
Citera
2023-03-31, 18:14
Medlem
Citat:
Ja det är nog något som inte står rätt till om man är villig att riskera sitt anseende, arbete, familj och vänskapskrets. Dom Dumpen drar upp söker efter sex med barn under 15 år, vilket inte är så många. Hade det istället handlat om att en fjortis raggat irl på män och det hade varit ytterst liten risk att någon fått veta hade majoriteten män trillat dit. Så är det. Attraktionen är normal men däremot handlingen vittnar om att en eller två spärrar saknas.
Nu talar du ju emot dig själv.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2023-03-31 kl. 18:17.
Citera
2023-03-31, 18:18
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Så din lösning är att lägga ansvaret på barmen eller dess föräldrar.
Barn har inte en chans mot en slipad manipulativ förövare hur tränad den är. Till och med vuxna föräldrar går ju på deras manipulationer.
Enkelt?
Jo om vi inför arkebusering så skulle vi ha chans att minska förekomsten.
Enligt ditt synsätt så är det ingen mening att Dumpen är ute och föreläser och informerar. Det borde du berätta för Sara och Patrik att dom kan lägga ner det här med föreläsningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in