2023-03-31, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
MH bröt mot den gemensamma överenskommelsen om att de skulle hålla tyst/neka till allt i förhör. När MH sedan tog beslutet att säga sanningen, så vill JJ straffa henne genom att påstå att hon var med och utförde mordet.

Med all den information vi har fått ta del av i FUP (om hur JJ fungerar) så drivs hon av ett extremt behov av hämd mot alla som på ett eller annat sätt går emot henne.

Jag köper det till viss del men varför då inte lägga över mer av skulden på M?

Hon beskriver M s del som väldigt passiv medans hon sätter sig själv som huvudgärningsman.
Hon säger sig inte exakt minnas på vilket sätt eller hur länge M höll i händerna.

Hade J velat sätta dit M så borde hon varit betydligt säkrare i sin beskrivning av vad M gjort och även förminskat sin egen roll.

Hade M inte bevittnat mordet hade J kunnat säga vad som helst. T.ex att T attackerade henne och att det var självförsvar.
Citera
2023-03-31, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hostan20
Tänk om jag var anhörig och det första man ser på aftonbladet är cleas uttal om att hennes klient har haft sin värsta dag i sitt liv, Suck, hur tror du familjen haft det idag, Tovas. Blir kräksjuk och ni som talar om att JJ är snygg blir jag också kräksjuk över. Tänk er för!
Precis vilket jävla uttalande, vilken sten har människan befunnit sig under, ja stackars Toves anhöriga ❤️.
Jag undrar även hur mgm anhöriga känner och tänker i en sån här situation, fyy faan.
Citera
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
100%

Det ihop med allt annat runt om kring känner jag mig tämligen säker på min känsla att Maja själv är ett offer i det stora hela.
Jag tror också att M är ett offer. Men någonstans blir det trots det M:s ansvar med det hon har hjälpt tlll med. Hon har ett eget ansvar. Jag hoppas att hon blir dömd till vård med tanke på hennes diagnos.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knoevrull
En sak man undrar över är etniciteten på mördarna. Den ene är av afrikanskt ursprung/påbrå den andra från Mellanöstern. Båda typerna överrepresenterade inom brottstatistiken (afrikanskt påbrå verkar här röra sig blånegrer söder om Sahara (inte lika representerade som arabiska negrer från Somalia och östafrika).

Är obefintligt konsekvenstänk och obefintliga impulshandlingar genetiskt betingade? För motsatta chansen att systrarna T-nnies eller någon annan helsvensk eller blandkatt med någon förälder från en LIKARTAD KULTUR med kristna värderingar skulle mörda någon av de andra är ju i det närmaste obefintlig.
Just denna typ av brott har ingenting med etnicitet att göra. Det är bara att googla statistik och leta i media. Etnisk kriminalitet, inklusive mord, som hänger ihop med MENA-härkomst är statistiskt påvisad hänga ihop med densamma. Dock inte "kompismord".
Citera
2023-03-31, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Tycker du att hon verkar chockad när hon kan slappna av och sova med ett lik i bilen? Och även somna under och efter Johanna skändat Tove? Sen är hon så jävla avslappnad att hon även somnar med jackan med granbarr på när de återvänder hem till brottsplatsen!

Människor kan ju reagera olika vid chock/trauma. Hennes lärare berättar i förhör att när hon utsätts för stress i skolan kan hon 'stänga ned'. Om jag minns rätt var det så han beskrev det. Att sova blir ett sätt att stänga av hjärnan. Jag säger inte att det var så men kan vara en förklaring .
Citera
2023-03-31, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Vänd på det då, vad i ovanstående anser du vara normalt för en gärningsman?
Det är enligt mig ganska uppenbart att något inte står rätt till med MH under den här tiden. Har aldrig hört talas om en gärningsman som beter sig på det här viset vid ett tillfälle som detta.
Givetvis är det ngt som inte står rätt till! Men hur många gånger hon än fantiserat om att mörda Tove. Så kommer du aldrig få mordet till att bli planerat. Att T skulle hamna däruppe i lgh med sina två största fiender är osannolikt, och blev bara en bonus för JJ. Som gjorde att hon va tvungen att agera snabbt och irrationellt när hon äntligen fick chansen.
Citera
2023-03-31, 14:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag köper det till viss del men varför då inte lägga över mer av skulden på M?

Hon beskriver M s del som väldigt passiv medans hon sätter sig själv som huvudgärningsman.
Hon säger sig inte exakt minnas på vilket sätt eller hur länge M höll i händerna.

Hade J velat sätta dit M så borde hon varit betydligt säkrare i sin beskrivning av vad M gjort och även förminskat sin egen roll.

Hade M inte bevittnat mordet hade J kunnat säga vad som helst. T.ex att T attackerade henne och att det var självförsvar.
Förmodligen vågar inte JJ lägga hela skulden på MH för hon är säker på att det kommer bevisning som säger att det inte stämmer.
Citera
2023-03-31, 14:39
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
När räknas det som överlagt mord då, rent tidsmässigt? Är det om man planerat det i månader, veckor, dagar i förväg eller nån timma i förväg?
Självklart blev Johanna förbannad och "kränkt" av det som hände på Nöjet, speciellt som hon inte fick gehör från vakter el polis. Hon tänkte då snabbt ut att hon skulle slå Tove ute nånstans. Men iom att det tyvärr tog ca 20 min innan Tove kom ut från Nöjet hann Johanna komma upp med en ny plan, dvs att lura med Tove hem till sig för att ha ihjäl henne. Man blir knappast så lätt provocerad av att ngn puttar till en. Och ingen man hatat en längre period och försökt bränna inne råkar dö hemma hos en pga en "lätt misshandel"

Hon var väldigt snabbt ute efter mordet för att flytta Ts cykel och göra sig av med nycklar och telefon.

Planerat.
Citera
2023-03-31, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
Från fupen entré vakten:Fredrik berättar vidare att han pratat med tjejerna vid tidigare tillfällen. De är alltid trevliga och glada det har aldrig varit något med dessa två. På frågan om det var något speciellt denna kväll gällande Johanna och Maja så svarar Fredrik att Maja var upprörd denna kväll, hon sprang 3–4 gånger ut och in genom entrédörren under kvällen och såg upprörd ut. Fredrik försökte prata med henne men hon ville inte prata utan bara log lite snett mot honom.

Det här var ju ännu mer intressant!
Citera
2023-03-31, 14:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Givetvis är det ngt som inte står rätt till! Men hur många gånger hon än fantiserat om att mörda Tove. Så kommer du aldrig få mordet till att bli planerat. Att T skulle hamna däruppe i lgh med sina två största fiender är osannolikt, och blev bara en bonus för JJ. Som gjorde att hon va tvungen att agera snabbt och irrationellt när hon äntligen fick chansen.
Jag håller med i att det inte var ett mord som planerades. Det ena ledde till det andra.
Citera
2023-03-31, 14:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Ja så kan det ju naturligt vis vara, men vet vi i vilken ordning uttalandena har kommit, har tex JJ uttalande kommit först så finns ju inget hämndbehov i det hon säger ?

Finns säker någon i tråden som har tidslinje på uttalanderna?

Varför vallar man inte J så hon får peka ut platsen där hon slängde mobilen, eller är den inte viktig längre ?
(Platsen som jag tror är en av lögnerna de håller fast vid ? )
Om jag minns rätt så var det MH som erkände först.
Citera
2023-03-31, 14:42
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
Från fupen entré vakten:Fredrik berättar vidare att han pratat med tjejerna vid tidigare tillfällen. De är alltid trevliga och glada det har aldrig varit något med dessa två. På frågan om det var något speciellt denna kväll gällande Johanna och Maja så svarar Fredrik att Maja var upprörd denna kväll, hon sprang 3–4 gånger ut och in genom entrédörren under kvällen och såg upprörd ut. Fredrik försökte prata med henne men hon ville inte prata utan bara log lite snett mot honom.

Ok, tack för info.
Bilder finns på sidan112-116

https://www.scribd.com/document/631850784/B-1877-22-Eksjo-TR-B-1877-22-Aktbil-153
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in