2023-03-31, 14:17
Medlem
Fulfittans avatar
Det är illa att de skulle vara sådana klåpare med att drälla indiciebevisning via sina mobiler, och att de dumpade kroppen på känd mark. De hade i princip tid att åka t.o.r. till Norrland den natten, utan mobiler och med kontanter till bensin. Hade de bara slängt Tove i något gammalt gruvhål i mörkaste Norrlandsskogarna hade de kunnat blåneka och klara sig undan helt. Polisen hade fått jobba utifrån teorin att Tove blev bortrövad på väg hem från Johanna, den teori som Johanna försökte styra över dem på genom att flytta Toves cykel.

Man får fan tänka några steg till när man ska mörda. Niggern var väl inte kapabel till det, men jag är besviken på Johanna.
Citera
2023-03-31, 14:17
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
På just det inlägget som jag skrev som jag vill ändra kommer det inte upp någon penna under texten. Jag förstår inte varför. Hur raderar man ett inlägg i efterhand?

Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Du kan bara redigera 1 timme efter du postat. Man kan inte radera inlägg.
ja som SOTW säger mitt svar var det du frågade om från början med redigera, radera går inte
Citera
2023-03-31, 14:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Hon kunde ju dessutom talat om för polis m.m vilken jävla sjuk kompis hon har som går runt och talar/utför mordbränder, pratar om mord och skit så kanske detta hade undvikits !

J är ju helt enkelt psykopat m.m m.m m.m och M måste ju fan haft syrebrist vid födseln !

Vänta får ni se när J åker på livstid så kommer hon fälla sin kompis med !!!
MH bröt mot den gemensamma överenskommelsen om att de skulle hålla tyst/neka till allt i förhör. När MH sedan tog beslutet att säga sanningen, så vill JJ straffa henne genom att påstå att hon var med och utförde mordet.

Med all den information vi har fått ta del av i FUP (om hur JJ fungerar) så drivs hon av ett extremt behov av hämd mot alla som på ett eller annat sätt går emot henne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, jag håller med. De tidiga beskrivningarna av Maja är ju att hon blir för full på festerna, hon kan inte ta hand om sig själv m.m. (även TT beskrivs faktiskt liknande). Så Maja är/blir ett mycket lätt offer för att ex JJ att överdriva att hon gjorde en massa dumma saker på fyllan. Jag tror att JJ har bearbetat Maja länge, och att JJ även körde samma stil mot TT (i början, på fester) men att TT hade många fler kompisar och sin tvillingsyster som kunde dementera att TT ex inte hade gjort det dumma som JJ påstod.

Jag tror att MH inte var i badrummet, även polisen säger i ett förhör med MH att det finns inte ett spår av MHs DNA i badrummet trots att hon skulle ha "spytt" ner halva golvet......

Och MH verkar uppriktigt chockad när hon ser TTs kropp på hallgolvet, och uppriktigt chockad av, och under dumpningsresan.

Sedan så ska hon ju dömmas till straff ändå, hon hade faktiskt en hel del tillfällen att larma, men inte dömmas för mord.

JJ är riktigt sjuk tror jag, jag tror hon är en lustmördare, jag tror hon njöt av att döda TT och jag tror att hon njuter fortfarande när hon tänker på mordet och att bara hon vet var TTs mobil är och TTs armband.....
Och att hon kommer att mörda igen om hon ges tillfälle.......folk/vänner hon hatar/blir arg på, vilka verkar vara de flesta förr eller senatre.
Tycker du att hon verkar chockad när hon kan slappna av och sova med ett lik i bilen? Och även somna under och efter Johanna skändat Tove? Sen är hon så jävla avslappnad att hon även somnar med jackan med granbarr på när de återvänder hem till brottsplatsen!
Citera
Medlem
SweKingCalles avatar
Varför tog man bort vakten m.m som vittnen ?
Hade det inte varit viktigt för analysen av sanningshalten i det mgm säger att det tex var T som började slå mot J ?
Eller finns det filmer m.m som bekräftar händelseförloppet på Nöjet ?
Citera
2023-03-31, 14:22
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Ja, Tove insåg väl inte att hon skulle komma att bli strypt till döds, så det var nog därför hon inte skrek, för hon insåg inte allvaret i situationen. Låter fullt rimligt att hon frågar vad fan hon håller på med. Sen får hon greppet om sin hals och då är det omöjligt att skrika.

Orsaken till att JJ inte vet på vilket sätt MH höll i Toves armar, är nog för att det helt enkelt inte har hänt. JJ verkar vara en extremt manipulativ person, hon förstår nog att om hon skulle beskriva hur MH höll i Toves armar så skulle det finnas bevis som pekar på att det sättet inte stämmer. Därför lämnar hon det öppet för andra att ta reda på hur det har gått till, genom att inte minnas.

JJ har dessutom sagt att det var hennes uppfattning att MH höll i Toves armar. Ytterligare ett uttalande som talar för att JJ ljuger.

Jag tror att hon försöker skydda MH. Hålla sig väl med henne. Hon sa väl även i rätten att hon tyckte om MH, att de varit nära varandra?

Jag tror att hon fortsatte att manipulera MH i rätten, framför alla åhörare.

Hon är antagligen rädd för vad MH ska säga. Att hon ska bryta ihop och berätta sanningen.

Hon sa ju att hon tyckte att det var onödigt att de två skulle få sina liv förstörda. Så då kanske hon försöker rädda MH.
Citera
2023-03-31, 14:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Tycker du att hon verkar chockad när hon kan slappna av och sova med ett lik i bilen? Och även somna under och efter Johanna skändat Tove? Sen är hon så jävla avslappnad att hon även somnar med jackan med granbarr på när de återvänder hem till brottsplatsen!
Vänd på det då, vad i ovanstående anser du vara normalt för en gärningsman?
Det är enligt mig ganska uppenbart att något inte står rätt till med MH under den här tiden. Har aldrig hört talas om en gärningsman som beter sig på det här viset vid ett tillfälle som detta.
Citera
2023-03-31, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
hon kan länge ha planerat att lura hem Tove nästa gång hon får en chans, och därifrån planerat i sina tankar hur hon ska gå till väga. Då är det planerat i mitt tycke förutom vilken dag det väl kommer bli.
Ah jag tror knappast det då hon bodde hos sin mamma och hennes lgh va under renovering! Det va knappast planerat att hon skulle mörda henne såhär och få livstids på ett så uselt planerat mord! Nä hon ville bränna inne, eller råttgift, eller diskret död.
Citera
2023-03-31, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Att hon hatade Tove och försökt bränna henne inne tidigare ja! Men det blir ju absolut inte att detta mord automatiskt blir planlagt! Det kan inte varit planerat i särskilt många timmar iaf, då det inte alls va meningen att Tove skulle till nöjet! Man får skilja på att vilja ha ngn död och faktiskt att ha planerat ett mord. Jag tror ingen planerar ett mord i sin egen lägenhet med den absolut sämsta undanröjning och historien efteråt!
Att JJ tog chansen när hon fick den är inte samma som överlagt mord. Däremot fanns uppsåt.

När räknas det som överlagt mord då, rent tidsmässigt? Är det om man planerat det i månader, veckor, dagar i förväg eller nån timma i förväg?
Självklart blev Johanna förbannad och "kränkt" av det som hände på Nöjet, speciellt som hon inte fick gehör från vakter el polis. Hon tänkte då snabbt ut att hon skulle slå Tove ute nånstans. Men iom att det tyvärr tog ca 20 min innan Tove kom ut från Nöjet hann Johanna komma upp med en ny plan, dvs att lura med Tove hem till sig för att ha ihjäl henne. Man blir knappast så lätt provocerad av att ngn puttar till en. Och ingen man hatat en längre period och försökt bränna inne råkar dö hemma hos en pga en "lätt misshandel"
Citera
2023-03-31, 14:29
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
MH bröt mot den gemensamma överenskommelsen om att de skulle hålla tyst/neka till allt i förhör. När MH sedan tog beslutet att säga sanningen, så vill JJ straffa henne genom att påstå att hon var med och utförde mordet.

Med all den information vi har fått ta del av i FUP (om hur JJ fungerar) så drivs hon av ett extremt behov av hämd mot alla som på ett eller annat sätt går emot henne.

Ja så kan det ju naturligt vis vara, men vet vi i vilken ordning uttalandena har kommit, har tex JJ uttalande kommit först så finns ju inget hämndbehov i det hon säger ?

Finns säker någon i tråden som har tidslinje på uttalanderna?

Varför vallar man inte J så hon får peka ut platsen där hon slängde mobilen, eller är den inte viktig längre ?
(Platsen som jag tror är en av lögnerna de håller fast vid ? )
Citera
2023-03-31, 14:29
Medlem
Tycker det är problematiskt när man bara väljer att tro på de saker JJ säger som gynnar ens agenda.

Min känsla är hon skulle strypa/döda vem som helst förutom den enda som betyder något för henne, hon själv.
Citera
2023-03-31, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Vakten (som skulle vittnat igår TR.) har inte sagt i förhör att han sett MH gått ut och in tre gånger enl. FUPn.

Har du sett att någon annan vakt har uttalat att MH gått ut och in tre gånger?

Det kanske var ifrån övervakningsbilderna från kameran i entren?
Från fupen entré vakten:Fredrik berättar vidare att han pratat med tjejerna vid tidigare tillfällen. De är alltid trevliga och glada det har aldrig varit något med dessa två. På frågan om det var något speciellt denna kväll gällande Johanna och Maja så svarar Fredrik att Maja var upprörd denna kväll, hon sprang 3–4 gånger ut och in genom entrédörren under kvällen och såg upprörd ut. Fredrik försökte prata med henne men hon ville inte prata utan bara log lite snett mot honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in