Hej!
Det här är främst riktat till trådskaparen. Jag tänkte skicka PM men jag har tydligen inte skrivit tillräckligt många inlägg för att få göra det.
Jag läste precis igenom tråden. Jag är i början av min egen efterforskning av samma grejer för jag har precis som du beskrev börjat förstå att psykadelia kanske kan hjälpa mig med min ångest.
Jag har gjort en del KBT tidigare och redan märkt att jag kunnat ändra mina tankebanor en del. Jag mår bättre än jag gjorde för ett antal år sen men har fortfarande periodvis saker som känns extremt jobbiga. Jag hoppas att psilocybin (eller nåt annat) skulle kunna hjälpa mig att få distans och nya perspektiv på mina problem. Det hade dessutom varit nice att få en boost plasticitet i hjärnan och kanske kunna skriva om gamla tankemönster lite snabbare.
Jag har inte så bråttom. Prio 1 för mig är att göra det på ett tryggt och informerat sätt. Jag har mycket kvar att läsa och ta till mig innan jag känner mig redo.
Iaf jag ville höra om du har tid och intresse att dela lite av erfarenheten du skaffade dig? Det hade varit superschysst.
Det var kul att läsa att du fick något ut av dina egna försök! Starkt jobbat av dig att ta dig an dina problem på det viset och nå resultat. Hoppas du har klappat dig själv på ryggen för det.