Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Tack för feedbacken.
Jag tycker hon låg för länge i skogen.
Det ska inte ta från 18/10 (IT-forensisk undersökning av till 2/11, alltså 16 kalenderdagar, att få ut koordinaterna som leder till fyndplatsen så jag kände det var läge att lägga lite tid på det.
Jag tycker styrkan i utredningen annars är förhören. Där är det bra tryck.
Det som upplevs lite löst i kanterna är den IT-forensiska biten och även i den operstiva analysen så ser jag mer ”redovisning” än faktisk analys.
Med analys menar jag då att dra mer avancerade slutsatser än de som presenteras. Enligt min mening så är det stor kontrast mellan den redovisade IT-forensiska utredningen och de stora ord i media om ”spetskompetens”, ”gjort sitt yttersta” som då uttalats av både åklagare, analytiker och utredningschefer.
Endast det sorgliga och tragiska i detta fallet där de lät henne ligga två veckor för länge hindrar mig att sänka mig till rena karaktärsmord* utan försöker hålla nivån här.
*Jag har gjort några tidigare i andra fall men där förtjänades det å det grövsta.
Bra jobb du gör med telefonin, själv är jag helt oteknisk, jag är född som Happy Tester

enligt min man som jobbar med IT.
Men att TT låg så länge på fyndplatsen, jag tror inte man ska vara så hård mot utredarna, som kanske drabbades av någon slags form av mental "bevisblockering", för INGEN trodde väl att MGMs kunde vara så korkade att de hade mobilen med till dumpningsplatsen, nästan med GPS:en påslagen........
Men TTs mobil, där funderar jag (jag tror också att JJ ljuger om var den dumpades, MH "sover", stänger av, har inget lokalsinne och/eller ljuger).....
CA 260 meters radie från JJs lgh-adress säger du......När började att regna den natten? Kan TTs mobil ha stängts ner av regnvatten? Eller annan slags väta?
Hur långt bort hittades cykeln? Kan JJ ha dumpat TTs mobil samtidigt som hon flyttade cykeln? För det var ju originalplanen och jag får känslan med JJ att hon allra helst håller sig till sin ursprungsplan och ändrar så lite som möjligt och bara om det absolut behövs.
Jag läste någonstans i början av tråden att JJ brukade moppa golv med aceton i moppvattnet, kanske hon även dränkte in TTs mobiltelefon med aceton för att ta bort DNA och fingeravtryck.
Men bara mina funderingar.