Citat:
Ja det är i princip bara whiteboardtavlan som saknas när förhörsledaren skissar upp och serverar rastplatsen som dumpningsplats mobil.
Dock ville jag visa med citat ur förhör hur MGM pratar sig fram till den platsen. Men ingenting, vare sig i deras berättelse eller teknisk bevisning, visar att den är slängd i Föredadammen. Tvärtom så visar den tekniska bevisningen att den går upp i rök 260 meter från JJ:s bostad och då under färd och enligt operatören TRE då att den försörs eller hamnar i vatten. Och det är svårt att förstöra en mobil i bilen så vart tusan tar den vägen?
Dock ville jag visa med citat ur förhör hur MGM pratar sig fram till den platsen. Men ingenting, vare sig i deras berättelse eller teknisk bevisning, visar att den är slängd i Föredadammen. Tvärtom så visar den tekniska bevisningen att den går upp i rök 260 meter från JJ:s bostad och då under färd och enligt operatören TRE då att den försörs eller hamnar i vatten. Och det är svårt att förstöra en mobil i bilen så vart tusan tar den vägen?
Du får rätta mig om jag har fel, men räcker det inte i princip att rulla in en mobil i aluminiumfolie eller lägga den under en blyplatta för att den ska upphöra att få kontakt med nätverket helt?
Det har ju knappast J gjort däremot, men hon skulle ju ha kunnat lagt den i en låda i en källare eller någon vägbrunn där lådan skärmar av strålningen helt om den är i metall.
Är det så att den försvunnit i riktning mot dammen så borde nog polisen egentligen söka vid vägbrunnar eller dammbrunnar eller vad det nu än finns där i närheten. Något som gärna innebär att mobilen kan ligga i ett rör exempelvis under jorden och eventuellt under vatten.
Annars så är ju möjligheten att hon helt enkelt förstörde mobilen. Slog sönder den med en hammare eller något. Grävde sedan ner grejerna med grepen eller något. På något vis tror jag ju ändå att den har något form av sammanhang i hela den här storyn på något vis.