Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Precis som i linjär algebra är det lätt att missa en hakparentes ibland.
Jag är inte i närheten av att ha lusläst fupen än men ska ha med mig tankarma om brunn där.
Haha ja jag kan tänka mig. Fönt ja e körv så slänger jag dildon i älva osv.
Skämt åsido, några tankar kring söket med dyk och sen tömning i Föredadammen? Så långt kan hon inte ha kastat. Har de lyckats trampa ner den i leran månntro? Sikten lär ju vara noll annars och med rejäl slamtjocklek osv.
Tvärr så brukar sökfolk förstöra sikten direkt genom att plaska runt i vattnet och att söka saker på botten görs alltid bäst när det mörkt.
Man ska ha ledlampor med RGB-matris så att man kan byta färg och helst sitta i en båt med transparent botten (typ lucka).
När vi bärgar saker brukar vi fira ner en lampa mot botten och allt ljust reflekteras.
Nu vet jag inte vilken färg Toves mobil har men min pärlemo-mobil skulle synas som en kvasar från botten.
Beroende på vilket sediment och typ alger släcks våglängderna ut på olika sätt.
Om man kan skickar man ner en gripklo eller alternativt ifall djupet är rätt så dyker man ner med huvudet först mot botten så att simfenorna inte rör upp silt.
kräver ganska bra kontroll på lungorna att "stå på näsan" och jag brukar ha dånande huvudvärk efteråt pga koldioxidmättnad.