2023-03-31, 10:28
Medlem
SweKingCalles avatar
[quote=Calvinol|84002332]
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
It’s a kärt besvär but someone has to do it.

Utgår man från att båda MGM blåljuger om var de kastat mobilen så är en brunn i vilken form som helst inte en dum tanke alls

Vi får se om den ”dyker” upp nån dag men det ser som sagt inte ut som de fångat upp[/quote

Gallren är väl gjutjärn (oftast) och mobilen borde tappa täckningen ganska omgående ner i brunnen och vid ett hyfsat kraftigt regn borde den dras med en bit och försvinna.

Ibland har jag roat mig strömdyk i städer och mängden mobiler, pistoler och dildos!! är nästan magiskt vid broar och cykelbanor efter älven.

En brunn är ett snabbt, smidigt sätt att bli av med 7,8mm tjock mobil.
Blev nåt skit med formateringen....

Vet inte om de renar dagvattnet , annars finns ju möjligheten att den kommer ut någonstans där dagvattnet mynnar ut ?
Citera
2023-03-31, 10:30
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kottbullsregn87
Jag undrar vad det var för smällar som grannen hörde, mer än när Tove åkte i golvet. Han sa att han hörde 5-10 smällar i väggen och hårda fotsteg. Har JJ berättat vad det var för något efter hon erkände? Först skyllde hon ju på att det var M som ramlade i golvet, men nu vet vi ju att det inte stämmer, har vi fått någon annan förklaring?

Troligtvis T som sparkar när hon blir strypt
Citera
2023-03-31, 10:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kottbullsregn87
Kan det inte också ha varit så att MH suttit vid Ts huvud? Alltså bakom/ovanför T, typ.

Bra poäng, tänkte inte på det. Känns ju spontant som att MH håller ner T överarmar i så fall typ? Annars skulle JJ och MH "krocka"?
Citera
2023-03-31, 10:36
Medlem
sybels avatar
Citat:
Kollar man kompletteringen med MH:s sökningar begärd av JJ:s försvar inför rättegång så ser man detaljrika försättsblad. Men inte i andra fall där extraheringen inte ens är tidsstämplad. Bara ett luddigt datum och tid.

OCH kikar man i den akt som berör beslagen och hittar protokollet över extraheringen av JJ:s mobil som leder till fyndplatsen och zooooomar in den skärm de fotat av…

…vilket datum står på skärmen?

Jo, om man zoomar in den bild på sidan 48 i akt 154 som är tagen av JJ:s iPhoneskärm så ser man att kalender-appen i mapp ”Verktyg” visar datum ”24”.

Det är måndagen 24/10 efter mobilen tas i beslag förmiddagen måndag 17/10…

(MH:s skärm i extraheringsprotokoll visar i sin tur 21/10 kan nämnas i sammanhanget. Hennes mobil var prioriterad kan man undra?)
Betyder det att de bara kollat I molnet fram till 24, för Js mobil?
En korkad fråga kanske, men jag begriper inte bättre.
Citera
2023-03-31, 10:39
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
De kommer att dömas lika... de döms med motiveringen att de i samförstånd lurat Tove till Johannas lägenhet och att de i samförstånd misshandlat och skadat Tove genom strypning som orskade Toves död på ett sådant brutalt sätt att Toves dödskamp inte går att föreställa sig och att de i samförstånd forslat bort Toves kropp och med det satt eld på den avlidnes kropp inte bara en gång utan Johanna återkommer till platsen och stör gravfriden återigen med att sätta eld ytterligare en gång till på Toves kropp.
De har i samförstånd medverkat i ett hänsynslöst, rått, kallt och omänskligt beteende tagit Toves liv.

Livstidsfängelse för båda.

Vidriga svin dessa två , du har helt rätt i det du skriver !
Citera
2023-03-31, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Rättegången efter Tovemordet avslutad – långa straff kan vänta

– Min klient har sin absolut värsta dag i hela sitt liv.Först sitta och genomlida rättegången och sedan höra livstidsstraff som yrkande. Det är en fruktansvärd dag för henne, säger Clea Sangborn.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xgVolR/rattegangen-efter-tovemordet-avslutad-langa-straff-kan-vanta

OBS! Har läst många men inte alla inlägg och någon kanske redan har skrivit det jag ska skriva nu.
Citerar Braskamin58 inlägg för att advokatens ord, som jag vill lyfta fram, stod så tydligt där,
detta är alltså inte någon kritik mot Braskamin58s inlägg!

"Min klient har sin absolut värsta dag i hela sitt liv", säger advokat Clea.
Hur det än gick till enligt J ... att den 16 oktober ha orsakat ((sett)) att T dött, att sedan - som J erkänt -
transporterat, släpat ut T i skogen och tänt eld på henne (kremera för att inte djur skulle äta!),
den dagen var alltså inte den värsta dagen i Cleas klients liv?
Citera
2023-03-31, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
Blir Maja frisläppt i väntan på domen?
Nä båda blir kvar i häktet, vilket ju tyder på fällande domar.
Citera
2023-03-31, 10:41
Medlem
Citat:
De kommer att dömas lika... de döms med motiveringen att de i samförstånd lurat Tove till Johannas lägenhet och att de i samförstånd misshandlat och skadat Tove genom strypning som orskade Toves död på ett sådant brutalt sätt att Toves dödskamp inte går att föreställa sig och att de i samförstånd forslat bort Toves kropp och med det satt eld på den avlidnes kropp inte bara en gång utan Johanna återkommer till platsen och stör gravfriden återigen med att sätta eld ytterligare en gång till på Toves kropp.
De har i samförstånd medverkat i ett hänsynslöst, rått, kallt och omänskligt beteende tagit Toves liv.

Kan tänka mig att den muntra stämningen på vägen till Johannas lägenhet berodde på att de ville vagga in Tove i nån slag trygghet för att försäkra sig om att hon skulle följa med upp i lägenheten. Så äckligt gjort!!
Citera
2023-03-31, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Vidriga svin dessa två , du har helt rätt i det du skriver !
Dom kommer säkert skaffa nya identiteter efter de blivit ustläppta om sissodär 20 år. Hoppas nån jävel letar rätt på dom och klipper båda då!
Citera
2023-03-31, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Betyder det att de bara kollat I molnet fram till 24, för Js mobil?
En korkad fråga kanske, men jag begriper inte bättre.

Nej att de gör extraheringen av JJ:s mobil först måndagen 24/10 kan det betyda men vi får se om vi får det bekräftat på nåt sätt.

I molnet kollar de 28/10-2/11. Lång tid efter beslag. Snap och Google görs 28/10 och iCloud där koordinaterna uppmärksammas (egentligen kartbilden vilken leder till förjupad analys) görs först 31/10. Det föranleds av åklagarbeslut om husrannsakan via distans. Varför han väntar två veckor kan bara han svara på. De bör haft JJ:s inloggning/lösenkod redan dag ett.
Citera
2023-03-31, 10:46
Medlem
Citat:
Precis som i linjär algebra är det lätt att missa en hakparentes ibland.

Jag är inte i närheten av att ha lusläst fupen än men ska ha med mig tankarma om brunn där.

Haha ja jag kan tänka mig. Fönt ja e körv så slänger jag dildon i älva osv.

Skämt åsido, några tankar kring söket med dyk och sen tömning i Föredadammen? Så långt kan hon inte ha kastat. Har de lyckats trampa ner den i leran månntro? Sikten lär ju vara noll annars och med rejäl slamtjocklek osv.

Tvärr så brukar sökfolk förstöra sikten direkt genom att plaska runt i vattnet och att söka saker på botten görs alltid bäst när det mörkt.
Man ska ha ledlampor med RGB-matris så att man kan byta färg och helst sitta i en båt med transparent botten (typ lucka).

När vi bärgar saker brukar vi fira ner en lampa mot botten och allt ljust reflekteras.
Nu vet jag inte vilken färg Toves mobil har men min pärlemo-mobil skulle synas som en kvasar från botten.

Beroende på vilket sediment och typ alger släcks våglängderna ut på olika sätt.
Om man kan skickar man ner en gripklo eller alternativt ifall djupet är rätt så dyker man ner med huvudet först mot botten så att simfenorna inte rör upp silt.
kräver ganska bra kontroll på lungorna att "stå på näsan" och jag brukar ha dånande huvudvärk efteråt pga koldioxidmättnad.
Citera
2023-03-31, 10:52
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:

Men är det inte JJ som planerat och även innan visat på låg empati och att kunna manipulera andra? MH framstår väl som lågbevågad och såklart kan även en sådan döda andra men då mer i vredesmod och inte så här kallt planerat. JJ livstid och MH ett något lägre straff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in