2023-03-27, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hazel212
Ja vilken sörja. Har läst fup men var mycket värre än man trodde när man först läste nyheten.

Känner du honom?
Tycker så sjukt synd om Marna som i princip blivit omedveten gisslan i hans destruktiva liv.

Känner är till att ta i, men kan säga att jag är bekant med honom i arbetsrelaterade sammanhang. Tycker otroligt synd om henne just av samma anledning
Citera
2023-03-28, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentex
Känner är till att ta i, men kan säga att jag är bekant med honom i arbetsrelaterade sammanhang. Tycker otroligt synd om henne just av samma anledning

Men då har du träffat honom.. Hur verkade han?
Citera
2023-03-28, 09:41
Medlem
Det framgår i FUP att han Hade en flickvän i Falun innan han blev omplacerad till Lund. S0fia G1sslar. Hon är också läkare och ser ut som en högst normal och fungerande person. Otroligt vacker dessutom (inte för att det har med saken att göra).

Kan inte låta bli att bli nyfiken på deras förhållande. De verkar varit ett par i runt 2 år (minns inte exakt vad det stod i FUP) och bodde tillsammans. Om han haft sitt missbruk under en längre tid, vilket han lär ha haft, så borde hon rimligtvis ha märkt något. Verkar ju dock ha spårat ganska snart efter att deras relation tog slut men det kan ju knappast ha gått från 0 till 100?
Citera
2023-03-28, 12:22
Medlem
TrongBalkongs avatar
Telefondumpen är guld. Varför bilddokumenterar han samtliga brott och skärmdumpar wickr-konversationer? Det är nästan som att han ville åka dit på det. Årets rikspucko eller ett rop på hjälp?
Citera
2023-03-29, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrongBalkong
Telefondumpen är guld. Varför bilddokumenterar han samtliga brott och skärmdumpar wickr-konversationer? Det är nästan som att han ville åka dit på det. Årets rikspucko eller ett rop på hjälp?

Tänkte samma. Hade förmodligen ingen tanke på att han skulle åka dit.
Citera
2023-03-29, 17:10
Medlem
spoilers avatar
"Läkaren har tidigare arbetat i Dalarna, men hans chef, Gert Nestler, säger att de inte misstänkte något missbruk då.

"Men efter en allvarlig komplikation efter en operation fick han inte fortsätta operera helt själv, utan han fick stöd", säger han."

https://sverigesradio.se/artikel/missbrukande-kirurgens-chef-markte-inget-dubbelliv-nar-han-jobbade-i-dalarna
Citera
2023-03-30, 15:24
Medlem
Från FUP:

"Allan hade kokain och detta kokades upp, de kom på ett recept själva, de såg en tv-serie på netflix som hette Dope där de visade hur man gjorde. Allan provade det någon gång själv först och de provade sedan att göra det tillsammans. Det var kanske därför han fick lunginflammation."

Asså snälla vet inte om jag ska skratta eller gråta. Är han som läkare förvånad över lunginflammation när han letar kokainrecept på netflix?
Citera
2023-03-30, 15:49
Medlem
[quote=EmmanuelGoldstein|83914999]Jag har viss insyn i ämnet. Vissa specialiteter har större egon än andra, om man generaliserar. Ett skämt som jag hört från en narkosläkare: "vad är skillnaden mellan Gud och en thoraxkirurgi? -Gud vet att han inte är thoraxkirurg."

Vad jag förstått så är det kärl- neuro- och thorax-kirurger som har störst ego.

Svar: Han är dock inte thoraxkirurg så vitt jag vet. Så vitt jag förstår har du arbetat med olika kirurger? Mycket kan man kalla dem men EGO när de räddar andra människors liv varje dag tycker jag nog inte går ihop. Hade själv inte fixat att skära i andra människor så stor eloge till de som kan och vågar bli kirurger.
Senast redigerad av Attackpudeln 2023-03-30 kl. 16:13. Anledning: Förtydliga
Citera
2023-03-30, 16:24
Avslutad
Det här är något av de sjukaste jag hört. Snubben är alltså kirurg och röker heroin mellan operationerna.
Citera
2023-03-30, 17:15
Medlem
Syr sin flickväns skadade läpp utan bedövning, tar bort stygnen utan bedövning likaså.
Utbildad till läkare i Polen enligt Fup, pappan skriver ut mängder med receptbelagd tabletter.
Verkar otroligt manipulativ och narcissistisk.
Fup är en trip till helvetet med enkel biljett.
Citera
2023-03-30, 17:17
Medlem
spoilers avatar
https://morgonposten.se/2023/03/30/allan-dagstan-knarkande-kirurgen-fran-lund-rokte-heroin-pa-dagarna/
Citera
2023-03-30, 17:17
Medlem
Han bör ju ha relevant utbildning för att själv kunna ta intelligenta beslut angående sin medicinering. Om det inte handlar om opiater. Sånt kan väl aldrig föra något gott med sig. Om man inte har jätteont förstås men gissar att det inte handlar om detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in