Citat:
Du som verkar vara insatt,
1. varför är det så viktigt för kvinnor att separera sig till en egen plattform medan man samtidigt skriker om jämlikhet och samhörighet mellan könen? För mig låter bägge dessa grejer som totalt motsägelsefulla aktioner???
2. Göder inte detta patriarkala mäns tes om att kvinnor år känslostyrda och inte alls så rationella som de vill få det låta som?
Edit:
3. Kan detta vara orsaken till att plattformen misslyckades?
1. varför är det så viktigt för kvinnor att separera sig till en egen plattform medan man samtidigt skriker om jämlikhet och samhörighet mellan könen? För mig låter bägge dessa grejer som totalt motsägelsefulla aktioner???
2. Göder inte detta patriarkala mäns tes om att kvinnor år känslostyrda och inte alls så rationella som de vill få det låta som?
Edit:
3. Kan detta vara orsaken till att plattformen misslyckades?
1. Just den här LinkedIn plattformen kan jag inte uttala mig om eftersom jag inte ens visste om dess existens förrän nu när jag läste TS. Jag har inte ens någon profil på gamla LinkedIn, har aldrig haft.
Kvinnor har alltid nätverkat och "organiserat" sig med andra kvinnor. Var så innan feminismen och är så efter feminismen. Själv är jag med i en stor grupp på Facebook med bara kvinnliga medlemmar. Där stöttar, tipsar, hjälper kvinnor varandra gällande allt från endometrios till att ge juridisk hjälp vid starta eget, flytta utomlands, förlossningsskador, vilken stöttning man kan söka om man har ett barn med adhd, med mycket mera, verkligen allt mellan himmel och jord. Vissa har fått ett cancerbesked, vissa har läkt ut cancer, vissa frågar om tips vid ensam-insemination, osv osv osv. Vissa behöver tips och råd vid skilsmässa, abort, förlossning, kärleksbekymmer, vissa har mist en nära anhörig och behöver skriva av sig, vissa har ett svårt sjukt barn, vissa vill bara sälja sin brudklänning eller skänka bort sin nyårsklänning. Andra vill diskutera klimatet, politik, ätstörningar, tiktok, Instagram, utseendefixering, osv.
2. Patriarkala män verkar vara låsta i sin syn på kvinnor. Kvittar vad man säger. Män och kvinnor är känslostyrda som fan. Och rationella, logiska, osv. Män vill gärna framhäva sig som helt igenom rationella och logiska varelser, men det räcker med en blick på nyheterna eller i historieböckerna, eller bara umgås med män i största allmänhet så inser man att känslorna styr hos snoppbärarna också. Det är högst individuellt hur man tacklar vardagen, jobb, livet. Finns inga specifika kvinnliga känslor eller egenskaper.
3. Har ingen aning om varför plattformen misslyckades.
Kanske ska testa kaneltorsk med lönnsirap på...