2023-03-31, 02:57
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angelamerkel
Du som verkar vara insatt,

1. varför är det så viktigt för kvinnor att separera sig till en egen plattform medan man samtidigt skriker om jämlikhet och samhörighet mellan könen? För mig låter bägge dessa grejer som totalt motsägelsefulla aktioner???

2. Göder inte detta patriarkala mäns tes om att kvinnor år känslostyrda och inte alls så rationella som de vill få det låta som?

Edit:

3. Kan detta vara orsaken till att plattformen misslyckades?

1. Just den här LinkedIn plattformen kan jag inte uttala mig om eftersom jag inte ens visste om dess existens förrän nu när jag läste TS. Jag har inte ens någon profil på gamla LinkedIn, har aldrig haft.

Kvinnor har alltid nätverkat och "organiserat" sig med andra kvinnor. Var så innan feminismen och är så efter feminismen. Själv är jag med i en stor grupp på Facebook med bara kvinnliga medlemmar. Där stöttar, tipsar, hjälper kvinnor varandra gällande allt från endometrios till att ge juridisk hjälp vid starta eget, flytta utomlands, förlossningsskador, vilken stöttning man kan söka om man har ett barn med adhd, med mycket mera, verkligen allt mellan himmel och jord. Vissa har fått ett cancerbesked, vissa har läkt ut cancer, vissa frågar om tips vid ensam-insemination, osv osv osv. Vissa behöver tips och råd vid skilsmässa, abort, förlossning, kärleksbekymmer, vissa har mist en nära anhörig och behöver skriva av sig, vissa har ett svårt sjukt barn, vissa vill bara sälja sin brudklänning eller skänka bort sin nyårsklänning. Andra vill diskutera klimatet, politik, ätstörningar, tiktok, Instagram, utseendefixering, osv.

2. Patriarkala män verkar vara låsta i sin syn på kvinnor. Kvittar vad man säger. Män och kvinnor är känslostyrda som fan. Och rationella, logiska, osv. Män vill gärna framhäva sig som helt igenom rationella och logiska varelser, men det räcker med en blick på nyheterna eller i historieböckerna, eller bara umgås med män i största allmänhet så inser man att känslorna styr hos snoppbärarna också. Det är högst individuellt hur man tacklar vardagen, jobb, livet. Finns inga specifika kvinnliga känslor eller egenskaper.

3. Har ingen aning om varför plattformen misslyckades.
Citera
2023-03-31, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrackerPower
-
En grupp med bara män eller en mix med kvinnor är helt annorlunda.
Jag är för att man vill dela in sig i grupper och identitets politik. Men det skall vara lika för alla.
Därför anställer jag bara Vita straighta män med en IQ över 100.
12 anställda just nu och det fungerar riktigt bra. Städarna är kvinnliga invandrare dock. De jobbar ok men om det fanns en städfirma med Vita män skulle jag föredra det.
Kvinnor kan man träffa efter jobbet.

Har dina anställda några olikheter från varandra? Jag tänker en mix av introverta/extroverta, ide´makare/utförare osv.? För sådant är ju viktigt på en arbetsplats: att man kompletterar varandra med egenskaper. Men att alla ändå drar åt samma håll och har engagemang. Sedan spelar det ju ingen roll att både Arne, Pelle, Christer, Bengt, Ove etc. är vita heteromän med IQ över 100. Så länge deras egenskaper kompletterar varandra. För företagets bästa. Och gruppdynamikens bästa.

Den här Linkedin-HON var kanske för spretig dock? Olika kvinnor, som kanske egentligen inte kände varandra. Jag är inte så insatt. i just den där Linkedin-HON. Men för spretiga grupper, blir ju som soppan som lagas om många olika kockar. Det smakar nog inte gott med kanel och sirap på kokt torsk.
Citera
2023-03-31, 03:18
Medlem
CrackerPowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Har dina anställda några olikheter från varandra? Jag tänker en mix av introverta/extroverta, ide´makare/utförare osv.? För sådant är ju viktigt på en arbetsplats: att man kompletterar varandra med egenskaper. Men att alla ändå drar åt samma håll och har engagemang. Sedan spelar det ju ingen roll att både Arne, Pelle, Christer, Bengt, Ove etc. är vita heteromän med IQ över 100. Så länge deras egenskaper kompletterar varandra. För företagets bästa. Och gruppdynamikens bästa.

Den här Linkedin-HON var kanske för spretig dock? Olika kvinnor, som kanske egentligen inte kände varandra. Jag är inte så insatt. i just den där Linkedin-HON. Men för spretiga grupper, blir ju som soppan som lagas om många olika kockar. Det smakar nog inte gott med kanel och sirap på kokt torsk.
-
Smaken är som baken. Kaneltorsk kanske är grymt!
Ja självklart måste alla komplettera varann. Grupp dynamik är allt. Skall jag vara ärlig så skulle jag ta in folk med vilken hudfärg som helst men det är kul och fungerar bra att bara köra Vita hetero män just nu så jag riktar in mig på att växa.
Citera
2023-03-31, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrackerPower
-
Smaken är som baken. Kaneltorsk kanske är grymt!
Ja självklart måste alla komplettera varann. Grupp dynamik är allt. Skall jag vara ärlig så skulle jag ta in folk med vilken hudfärg som helst men det är kul och fungerar bra att bara köra Vita hetero män just nu så jag riktar in mig på att växa.

Jo, så är det ju. Ja, vem vet? Kanske ska testa kaneltorsk med lönnsirap på...
Du ska givetvis köra på det som fungerar bra. Men vi finns också, vi blattar med över 100 i IQ och mer därtill.

Nej, men det där Linkedin-HON körde nog för spretigt. Utan att veta så mycket om det, mer än det som nämns i trådstarten. Så låter det som något som lätt kan rinna ut i sanden. I synnerhet som Linkedin finns...
Citera
2023-03-31, 03:27
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Kvinnor misslyckas med allt. Män misslyckas aldrig. Män är människor. Kvinnor är sliddjur/kvigor. Så är det med den saken! Men framförallt är kvinnor värdelösa! Se bara på de där Linkedin-kvinnorna! Vilka spån! Och som du skriver Jenny: självklart ville de lura av männen pengar. Det är det enda kvinnor försöker med hela dagarna... Genom falska våldtäktsanklagelser (vilken man vill ens ligga med ett sliddjur?) starta miserabla Linkedin-HON-idiotgrejer, försöka lura av männen sperma så att männen ska behöva betala underhåll... Ja, listan kan göras lång! Men alla vet ju att kvinnor bara älskar pengar. Det är bara män som vet vad äkta kärlek är. Och den känns som bäst när han tar sin make i 2:an.

Ja kvinnor är svaga djur som försöker med alla konstens trolleritricks och med andra sattyg lura av männen deras pengar och spermier. Det är livets mening för dessa förtappade själar, de sitter i klungor och tjattrar och terroriserar männen när de går förbi på gatan eller vid kaffemaskinen på jobb. Och allt detta tafsande och händer innanför byxorna, det är motbjudande som de håller på. Vad fan tänkte de här LinkedIn kvinnorna, de kan ju inte ens sätta igång datorn för bövelen.

Ja det är bara män som vet vad äkta kärlek är och en mans brunöga ljuger aldrig.

Citat:
Bra där Jenny! Bra! Det är ruter i dig! Vad sa den förtappade kvinno-satan då?

Du! Hon bara skrattade mig rakt upp i ansiktet sen vecklade hon upp sin kvast som hon haft i bakfickan hela tiden och flög iväg skrattandes och bara: "Er jävla kukkarusell kan ni stoppa upp i röven, nu flyger jag och knullar med Satan och käkar godis tills jag väger 89 kg!"

Alltså shit, dagens unga kvinnor. Tror de kan starta egna plattformar och äta godis och knulla dagarna i ända. Nä det måste vi sätta stopp för, hatar att se glada och tillfredsställda kvinnor, det värsta jag vet! Vi måste förbjuda dem allt som gör dem gott.

Citat:
Självklart! Jag bjöd in honom och bjöd honom på en kopp kaffe och en kubansk cigarr. Och från den här dagen är vi bästisar och bundis... Han är dagens hjälte helt klart! Och kvinno-sopan får nu ligga där och leva av folks sopor. Vem vet? Hon kanske får sällskap snart av några andra kvigor? Så kan de sitta där nere och kackla som de hönshjärnor de är!

Bra där! Ja hon får troligen snart sällskap av de värdelösa LinkedIn kvinnorna.

Citat:
Bra där Jenny! Jag hakar givetvis på detta korståg! Du har verkligen gjort finfina ramsor! Man kan lägga till den fina ramsan som Gard*ell kom med "sänk momsen på vaseliiine!"
Och så mitt tillägg "av bögsex blir man go och fiiin!"
Mitt tillägg: "Värdelösa kvinnor: att se på er är som att häda, det enda jag vill göra är att en fet mansbak beträda!" En variant på den, så får vi se om du tycker den är bättre?
"Inget har du mig att erbjuda du värdelösa kviga, det enda jag vill är att en fet mansbak bestiga!"

När drar vi?

Suveräna ramsor! Du är en naturbegåvning, (seriöst).

Att höra er kvigor kvida är som att järnet smida, järnet som ska er bestrida och sprida som fukt åt svennars glupska anus.

Sliddjuren lurar varstans, tisslar och tasslar, små svennar får gå på innan fittdjuret dem tar.

Tvenne svennar gick på tur, stötte på en mur av sliddjurs sav, sitter nu under kvinnoklacken som slav.
Senast redigerad av Jenny9 2023-03-31 kl. 03:31.
Citera
2023-03-31, 03:40
Medlem
CrackerPowers avatar
Citat:
Jo, så är det ju. Ja, vem vet? Kanske ska testa kaneltorsk med lönnsirap på...
Du ska givetvis köra på det som fungerar bra. Men vi finns också, vi blattar med över 100 i IQ och mer därtill.

Nej, men det där Linkedin-HON körde nog för spretigt. Utan att veta så mycket om det, mer än det som nämns i trådstarten. Så låter det som något som lätt kan rinna ut i sanden. I synnerhet som Linkedin finns...
-
100% men så länge det finns folk som är för sina etniska gender grupper kommer jag att vara för min.
Min fru är 30% afrikan. Perfekt kan jag tala om.
Jag kommer att testa. Kaneltorsk med lönnsirap. Tänker mig något saltigt grönt till, typ frästa haricots verts, med ett friskt syrligt vitt vin.

Edit. Fan nu blir jag avstängd iden för 2.01
Sorry FB!!!
Senast redigerad av CrackerPower 2023-03-31 kl. 03:43.
Citera
2023-03-31, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Sliddjuren är inte kapabla till att ha självförsröjande bolag.
Se bara på samtliga dam-idrotter, fotboll, hockey och även satsningar dom denna

De klarar sig inte utan finansieringsstöd från män.

Only Fans fungerar 🙂
Citera
2023-03-31, 04:29
Medlem
Inkommers avatar
Haha fy fan. Kvinnor alltså. Snacka om värdelösa idioter. Nej tack till sånt här jävla trams. Kvinnor ska föda barn och stå vid spisen.
Citera
2023-03-31, 05:19
Medlem
angelamerkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
1. Just den här LinkedIn plattformen kan jag inte uttala mig om eftersom jag inte ens visste om dess existens förrän nu när jag läste TS. Jag har inte ens någon profil på gamla LinkedIn, har aldrig haft.

Kvinnor har alltid nätverkat och "organiserat" sig med andra kvinnor. Var så innan feminismen och är så efter feminismen. Själv är jag med i en stor grupp på Facebook med bara kvinnliga medlemmar. Där stöttar, tipsar, hjälper kvinnor varandra gällande allt från endometrios till att ge juridisk hjälp vid starta eget, flytta utomlands, förlossningsskador, vilken stöttning man kan söka om man har ett barn med adhd, med mycket mera, verkligen allt mellan himmel och jord. Vissa har fått ett cancerbesked, vissa har läkt ut cancer, vissa frågar om tips vid ensam-insemination, osv osv osv. Vissa behöver tips och råd vid skilsmässa, abort, förlossning, kärleksbekymmer, vissa har mist en nära anhörig och behöver skriva av sig, vissa har ett svårt sjukt barn, vissa vill bara sälja sin brudklänning eller skänka bort sin nyårsklänning. Andra vill diskutera klimatet, politik, ätstörningar, tiktok, Instagram, utseendefixering, osv.

2. Patriarkala män verkar vara låsta i sin syn på kvinnor. Kvittar vad man säger. Män och kvinnor är känslostyrda som fan. Och rationella, logiska, osv. Män vill gärna framhäva sig som helt igenom rationella och logiska varelser, men det räcker med en blick på nyheterna eller i historieböckerna, eller bara umgås med män i största allmänhet så inser man att känslorna styr hos snoppbärarna också. Det är högst individuellt hur man tacklar vardagen, jobb, livet. Finns inga specifika kvinnliga känslor eller egenskaper.

3. Har ingen aning om varför plattformen misslyckades.

1. Nähä? Håll käften istället och skaffa en karl då.

2. Ja, alla har känslor. Att inte agera i affekt (som du) är jag bättre på.

3. Se punkt ett
Citera
2023-03-31, 05:41
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angelamerkel
1. Nähä? Håll käften istället och skaffa en karl då.

2. Ja, alla har känslor. Att inte agera i affekt (som du) är jag bättre på.

3. Se punkt ett

Men Karen varför så arg och triggad?
Citera
2023-03-31, 05:42
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Haha fy fan. Kvinnor alltså. Snacka om värdelösa idioter. Nej tack till sånt här jävla trams. Kvinnor ska föda barn och stå vid spisen.

Nej tack till sånt jävla trams.
Citera
2023-03-31, 05:49
Medlem
angelamerkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nej tack till sånt jävla trams.

För du inte kan få en karl eller vadå?

Ontopic så är det bra det gick åt helvete.
Vi behöver mer samhörighet och mindre segregering av både ras och kön
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in