Citat:
Ursprungligen postat av
llars67
Jag fattar och vet vad du menar. Svenskan blir inget problem. Hon är med mig ...
Ja, om hon hade varit under 20 år hade hon kunnat lära sig bara av att vara med dig, men så enkelt är det inte längre när man är runt 40. De afrikanska språken är dessutom helt väsensskilda mot svenskan, hon kommer att få lära sig vartenda ord och grammatisk form från grunden utan någon hjälp av similariteter. Dessutom brukar dessa folk inte tala många ord engelska heller (vilket du antagligen redan har märkt).