2023-03-31, 01:28
Medlem
Hur mång har mördats i Sverige sedan 2022-10-17 då denna tråd startades?
Varför betyder det här mordet "mer" för er än andra ?
Är det rasistiskt att inte bry sej om dom andra mördade?
Har hudfärgen på offret något med saken att göra?
Citera
2023-03-31, 01:30
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Hur mång har mördats i Sverige sedan 2022-10-17 då denna tråd startades?
Varför betyder det här mordet "mer" för er än andra ?
Är det rasistiskt att inte bry sej om dom andra mördade?
Har hudfärgen på offret något med saken att göra?

Gängen mördar varandra för att bossen säger det. Det behöver inte finnas något personligt hat mellan mördare och offer.
Citera
2023-03-31, 01:32
Medlem
Någon som vet om JJ sagt förlåt eller på annat sätt bett om ursäkt, sagt sej vara ledsen, till anhöriga under rättegången?
Citera
2023-03-31, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
Någon som vet om JJ sagt förlåt eller på annat sätt bett om ursäkt, sagt sej vara ledsen, till anhöriga under rättegången?
Inte vad som har framkommit vad jag vet
Citera
2023-03-31, 01:50
Medlem
Citat:
Fast blir ju bara patetiskt, förlåt att jag mördade er dotter... Finns liksom ingen ursäkt för sånt här.
Citera
2023-03-31, 01:54
Medlem
Citat:

Nej, varken JJ eller MH har vänt sig till Toves anhöriga, eller ens med ett ord ångrat mordet.
Tom hästtjejen styckmördaren Jonna Henningsson bad ju anhöriga om ursäkt. Även om man har svårt att tro på hennes ord, så är det ändå en gest.
Citera
2023-03-31, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Också funderat en hel del, och börjat svänga lite de här dagarna. Det är inte lika självklart för mig längre att hon var med och höll armarna, eller va med på något annat sätt. Efter att jag hörde rättsläkaren känns det ännu mer som att Johanna absolut kan gjort det helt själv!
Kanske MH va med och fick ner Tove på golvet istället? Tror definitivt inte hon har sovit dock. Hon har varit närvarande på ngt sätt i lägenheten, om hon lallat runt, assisterat J, städat eller suttit i fosterställning i sängen och hållit för öron och ögon, känslig som hon är.. Ingen aning men hon va där iaf och jag tror hon var klarvaken!

Absolut att hon var klarvaken. Liten lägenhet, allt hörs.
Citera
2023-03-31, 02:04
Medlem
Båda tjejerna är snygga:

Johanna: https://morgonposten.se/wp-content/uploads/2022/11/johanna-b.jpg

Maaja: https://morgonposten.se/wp-content/uploads/2022/11/maja-b.jpg
Citera
2023-03-31, 02:06
Medlem
Några tankar efter förhören i tingsrätten som jag tagit del av fragmentariskt via medier (men har läst den rättsmedicinska rapporten och förhören i FUP), här lite löst formulerat.

JJ säger enligt ljudupptagningen som publicerades av tv4 att MH höll i händerna. Även när hon säger höll i "dem" och "de" syftar "de" och "dem" bakåt, till "händerna" i JJ:s utläggning.

I utfrågningen av den rättsmedicinska läkaren talas det om armbågar.

Det talas även och *framför allt* om armar.

Så vilket var det – händer, armar eller armbågar? Här borde exaktheten vara av största vikt.

Till sist, gällande MH:s trötthet, tänkte jag på att MH:s pappa eller mamma i förhöret i FUP säger att föräldrarna brukar ge MH:s medicin. MH äter alltså Ritalin om jag förstår rätt och har sannolikt den vanligt föreskrivna långtidsverkande dosen (ca 7h). Även om dosen intas två gånger om dagen, säg morgon och lunch, borde medicinen ha varit ur kroppen vid 01 och flera timmar innan. När Ritalin går ur kroppen kan man bli väldigt trött. Lägg därtill alkoholintag, när även alkoholen börjar gå ur kroppen, som kan hjälpa till att skjuta fram rebound-tröttheten av medicinen, kan tröttheten slå till lite senare och med kraft. Att slumra till mellan tuggorna är i ett sådant scenario inte en orimlig upplevelse. Man kan alltså bli *extremt* somnolent.

Den som har haft Ritalin och dessa upplevelser borde veta vad jag talar om!

Om relevant i det här fallet så borde MH:s advokat framföra detta i rätten. Reboundeffekten av Ritalin vid normala doser, med tröttheten och minnesproblemen om exakta tidpunkter och händelser som kommer av att effekten går, är vanliga biverkningar och kan alltså förklara MH:s redogörelser om trötthet och sömnighet, därtill MH:s upplevelse av att vara väldigt berusad av alkoholen.

Jag har hittills inte sett några sådana utläggningar till MH:s försvar men hoppas de kan uppmärksammas och diskuteras vidare.
Citera
2023-03-31, 02:07
Avslutad
vad är det för vidrig försvarare 20 åringen har?? fy fan!!
Citera
2023-03-31, 02:08
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akrylforlibbad
Båda tjejerna är snygga:

Johanna: https://morgonposten.se/wp-content/uploads/2022/11/johanna-b.jpg

Maaja: https://morgonposten.se/wp-content/uploads/2022/11/maja-b.jpg

Det är du nog ensam om att tycka.

Citat:
Ursprungligen postat av blavinge
Tänk på Toves familj som ska sitta och lyssna på denna sörja, hon är inte mänsklig och slänger ur sig rena felaktigheter, faktiskt verkar hon inte klok. Eller som någon sa lätt berusad!!! Du kan inte försvara hennes uttalanden mot rättsläkaren och hennes uttalade om att det var hennes klients värsta dag i livet. Detta bagatelliserar Toves död totalt. Usch.

Ja, fast hon ÄR ju advokat. Det är hennes JOBB att försvara sin klient och på alla sätt underlätta för henne, och vara på hennes sida.
Citera
2023-03-31, 02:08
Avslutad
Citat:

knappast...hon är en kallblodog psykopat. Verkar ju hennes försvarare vara också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in