Citat:
Ursprungligen postat av
Free12
Varför ska han lämna Tottenham för egentligen? Nu anses han ju som en spelare som bör ha lämnat för att kunna visa sin storhet. Lämnar han nh så kommer folk inse att han inte riktigt är jävla bra som han ser ut att vara i ett sämre lag
Finns flera spelare som varit jävligt bra i mindre klubbar för att till slut flytta till en storklubb och visat sig inte alls kunna leverera i en storklubb. Dom kan bara leverera där dom är "större än klubben" och får allt serverat. Rätt så säker på att han floppar om han går till exempel Bayern eller Real.
Kane är inte direkt någon som haft spelare i världsklass runt sig eller fått saker serverat i sin karriär. Ägarna har snarare gjort livet jävligt surt för honom med alla sina dumheter och inkompetenta styre.
Kolla bara hur turbulent det har varit i Tottenham under de år han har varit i sin prime och hur väl han trots allt har presterat säsong efter säsong även när laget gått dåligt.
21 ligamål hittills den här säsongen, trots att Tottenham stått för flera bottennapp och spelat usel och defensiv fotboll. Rashford har hyllats till skyarna i år och har 14 ligamål, för att ta ett exempel. Kane har tillsammans med Son burit Tottenham på sina axlar i långa perioder och presterat nästan konstant i ett lag som inte vunnit ett skit. Om inte det bevisar något så vet jag inte vad som gör det. Han öser ju in mål även i landslaget.
Kane jobbar stenhårt både med och utan boll och sätter medspelare i väldigt fina lägen utöver sina uppenbara spetsegenskaper. Väldigt få strikers som besitter de många egenskaper han har och hans siffror talar för sig. Finns dessutom ytterst få som presterat det han har gjort på den här nivån och i ett lag som aldrig vunnit något.
Har själv sett honom live och han är makalöst bra, den bäste jag sett efter Cristiano när denne lirade i Real Madrid.
Jag vill givetvis att han stannar men hade också unnat honom en titel eftersom jag tycker att han är värd det. Hade varit nöjd om England vinner EM nästa år bara för Kanes skull. Det är ett under att han fyller 30 i sommar och fortfarande är kvar.